12 maja, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Spotify planuje zwolnić 1500 pracowników w ramach trzeciego zwolnienia w tym roku

Spotify planuje zwolnić 1500 pracowników w ramach trzeciego zwolnienia w tym roku

Na ilustracji wykonanej 11 lutego 2022 r. przed logo Spotify pojawiają się figurki. REUTERS/Dado Rovik/Illustration/File Photo Uzyskanie praw licencyjnych

SZTOKHOLM, 4 grudnia (Reuters) – Spotify, gigant strumieniowego przesyłania muzyki, powiedział w poniedziałek, że po zwolnieniu w styczniu 600 pracowników, aby obciąć koszty, zwolni około 1500 pracowników, czyli 17% zatrudnienia, aby obciąć koszty. A w czerwcu kolejne 200.

Po serii zwolnień pracowników na początku roku w firmach technologicznych niektóre z nich ponownie zaczęły zwalniać pracowników, ogłaszając to za pośrednictwem serwisu Amazon na LinkedIn należącym do Microsoftu.

W liście do pracowników dyrektor generalny Spotify, Daniel Ek, powiedział, że firma zatrudniła więcej w latach 2020 i 2021 ze względu na niższy koszt kapitału i choć produkcja wzrosła, w dużej mierze była ona powiązana z większymi zasobami.

W trzecim kwartale spółka osiągnęła rentowność dzięki rosnącym cenom usług transmisji strumieniowej na żywo i wzrostowi liczby abonentów we wszystkich regionach, a firma spodziewała się, że w kwartale świątecznym liczba miesięcznych słuchaczy osiągnie 601 milionów.

Ek powiedział wówczas agencji Reuters, że firma w dalszym ciągu koncentruje się na wydajności, aby uzyskać więcej z każdego dolara.

Powiedział w poniedziałek, że obniżka tej wielkości byłaby znacząca, biorąc pod uwagę niedawny pozytywny raport o zyskach i wyniki.

„W większości przypadków byliśmy bardziej produktywni, ale mniej wydajni” – stwierdził Eck. „Musimy być jednym i drugim”.

„Rozmawialiśmy o dokonaniu mniejszych cięć w latach 2024 i 2025” – powiedział Ek. „Jednak biorąc pod uwagę rozbieżność między naszym celem finansowym a obecnymi kosztami operacyjnymi, stwierdziłem, że podjęcie konkretnych działań w celu kontrolowania naszych kosztów jest najlepszą opcją do osiągnięcia naszych celów”.

(Ta historia została poprawiona, aby w nagłówku było napisane trzecia przerwa, a nie druga)

(Raport: Sopantha Mukherjee, tekst: Anna Ringström, redakcja: Issy Lehto, Terje Solsvik i Louise Heavens)

READ  Niemiecki producent samochodów BMW prezentuje nowy samochód elektryczny

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Uzyskanie praw licencyjnychotwiera nową kartę

Supantha jest liderem europejskiego zasięgu technologii i telekomunikacji, ze szczególnym naciskiem na nowe technologie, takie jak sztuczna inteligencja i 5G. Jako dziennikarz pracuje od około 18 lat. Dołączył do agencji Reuters w 2006 roku i zajmował się różnymi tematami, od sektora finansowego po technologię. Jej siedziba mieści się w Sztokholmie w Szwecji.