14 maja, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Usługa LIRR do Grand Central zaczyna się dzisiaj nareszcie

Usługa LIRR do Grand Central zaczyna się dzisiaj nareszcie

jeden ze świata Najdroższy Projekty transportu zbiorowego wreszcie otwierają się dla publiczności po latach opóźnień i wysokich kosztów, obiecując uratować osoby dojeżdżające do pracy do 40 minut Czas dojazdu między Long Island a East Side na Manhattanie.

Projekt Long Island Rail Road, znany również jako East Side Access, połączy LIRR z Grand Central Terminal na Manhattanie. Ale przez co najmniej trzy tygodnie, począwszy od środy, Będzie działać z ograniczoną obsługą, a pasażerowie zostaną przeniesieni na stację Jamaica w Queens. Metropolitan Transit Authority, agencja rządowa obsługująca metro, autobusy i linie kolejowe w Nowym Jorku, poinformowała, że ​​w nadchodzących tygodniach nastąpi pełna obsługa w Grand Central, a nowe rozkłady jazdy będą dostępne dla różnych oddziałów.

Władze szacują, że około 45 procent pasażerów LIRR pojedzie do Grand Central, zmniejszając korki na stacji Penn Station na West Side, która była jedynym przystankiem linii kolejowej Manhattan.

Ale niektórzy zwolennicy tranzytu w Nowym Jorku skrytykowali zalety projektu jako próbę uspokojenia wyborców z Long Island, którzy przez dziesięciolecia byli decydującymi głosami w wyborach gubernatorskich.

Danny Pearlstein, rzecznik organizacji Riders Alliance, która reprezentuje interesy osób dojeżdżających do pracy, powiedział, że projekt „reprezentuje najgorszą z nierówności transportowych w Nowym Jorku”.

Pan Pearlstein zauważył, że metro i autobusy są w ruchu 24 razy więcej jeźdźców każdego dnia – Prawie pięć milionów ludzi w ostatni dzień powszedni – jak Long Island Rail Road.

„Po wprowadzeniu nowych usług w ekskluzywnych miastach podmiejskich, gubernator Cathy Hochul jest winna milionom osób często dojeżdżających do pracy autobusami i metrem w swoim budżecie wykonawczym w przyszłym tygodniu”, powiedział Pearlstein w przygotowanym oświadczeniu.

Władze powiedziały, że nowa usługa zwiększy przepustowość pociągów do iz Manhattanu o 50 procent, a ponad 160 000 osób dojeżdżających do pracy dziennie może zaoszczędzić do 40 minut na swoich podróżach. Zwiększenie liczby usług w mieście przyniesie korzyści nie tylko mieszkańcom Long Island, ale także mieszkańcom Queens, powiedział Jano Lieber, szef władz. Który ma mniej usług metra W stosunku do jego wielkości i liczby ludności w porównaniu z innymi dzielnicami miasta.

„Ludzie, którzy mieszkają teraz w Queens, będą mieli dostęp do znacznie większej liczby usług i znacznie większej pojemności”, powiedział Lieber, zauważając, że wzrost liczby pracowników umysłowych na Manhattanie byłby korzystny dla pracowników fizycznych, którzy tam pracują. . „To projekt osiedlowy, choć często stylizowany jest na projekt dla mieszkańców przedmieść”.

Gubernator Hochul przez swojego mówcę pochwalił długo oczekiwany projekt, który Obiecała, że ​​zostanie otwarta w grudniu 2022 roku zanim została przesunięta na ten rok.

„Nowa usługa Grand Central Direct to niesamowite osiągnięcie w zakresie lepszej obsługi pasażerów” – powiedział rzecznik pani Hochul w oświadczeniu.

Dochodzenie przeprowadzone przez New York Times w 2017 roku ujawniło Szacunkowy koszt projektu East Side Access potroił się do 12 miliardów dolarów, czyli około 3,5 miliarda dolarów na nową milę toru – siedem razy więcej niż średnia w innych częściach świata. Budowa rozpoczęła się w 2001 roku. Od tego czasu Urząd Transportu powiedział, że cena wyniosła zaledwie 11,1 miliarda dolarów.

READ  90 miliardów dolarów oczekiwanych wykupów

Pan Lieber powiedział, że kiedy podjął się projektu w 2017 r. as Kierownik budowy w MTAUprościł go, aby ograniczyć koszty i zwiększyć wydajność, dlatego ostatecznie został ukończony.

„Jestem trochę dumny, że powiedzieliśmy:„ Nie zamierzamy zmieniać harmonogramu ”- powiedział. „Zrobiliśmy to. Zrobiliśmy to przez Covid, kiedy każdy inny duży projekt w Ameryce miał zaplanowane skutki. „

East Side Access to największy projekt władz – jeden z kilku trwających wysiłków rozwojowych, które przyczyniają się do wzrostu kosztów budowy, mimo że MTA stoi w obliczu luki budżetowej o wartości prawie 3 miliardów dolarów do 2025 r., spowodowanej częściowo spadkiem dochodów z funduszu taryfowego. Aby zrekompensować utratę pasażerów, władze rozważają podwyższenie obecnej taryfy podstawowej z 2,75 USD do 2,90 USD w tym roku i do 3,02 USD w 2025 r., chociaż wszelkie zmiany taryf będą poprzedzone przesłuchaniami publicznymi i głosowaniem zarządu.

Podwyżka opłat nie usunie zadłużenia, zmniejszy je tylko do 600 milionów dolarów w tym roku, a liderzy tranzytu chcą, aby miasto, stan lub rząd federalny wypełniły ten niedobór. Ich prośba spotkała się z chłodną odpowiedzią pani Hochul, która skutecznie kontroluje MTA

Nowa usługa Grand Central zwiększy przepustowość w godzinach szczytu w czasie, gdy wielu pracowników umysłowych pracuje z domu przynajmniej przez część tygodnia. Liczba pasażerów metra w dni powszednie oscyluje na poziomie około 65 procent poziomu sprzed pandemii, a prognostycy przewidują, że do 2026 r. osiągną tylko 80 procent poziomu sprzed pandemii.

Te zmieniające się wzorce mobilności spowodowały kryzys systemów transportowych na całym świecie. Urzędnicy i zwolennicy transportu obawiają się, że kurczące się dochody z pasażerów i opłat mogą doprowadzić do cięć w usługach, czyniąc tranzyt mniej wygodnym dla społeczeństwa, a co za tym idzie, do dalszego spadku liczby pasażerów.

READ  Bob Iger: Oto, ile dyrektor generalny zarobiłby, wracając do Disneya

Choć spadająca liczba pasażerów przyczyniła się do kryzysu finansowego urzędu, to już przed pandemią był mocno zadłużony. System został uratowany przed rozpadem na początku lat 80., kiedy ustawodawca zezwolił mu na emisję obligacji. Jednak zadłużenie władz wzrosło.

Wydatki przewyższały dochody, a władze dużo pożyczały, aby nadążyć. Wielkość niespłaconego długu długoterminowego wyemitowanego przez władze wzrosła o 55 procent w latach 2010-2021, do 40,1 mld USD z 25,8 mld USD.