26 lutego, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Southwest Airlines nałożyło na Departament Transportu rekordową karę w wysokości 140 milionów dolarów w związku z kryzysem związanym z podróżami wakacyjnymi w 2022 roku.

Southwest Airlines nałożyło na Departament Transportu rekordową karę w wysokości 140 milionów dolarów w związku z kryzysem związanym z podróżami wakacyjnymi w 2022 roku.

Linie lotnicze oświadczyły, że z radością osiągnęły „przyjazne dla konsumentów porozumienie”.

Departament Transportu USA podał w poniedziałek, że linie Southwest Airlines zostały ukarane grzywną w wysokości 140 milionów dolarów w związku z awarią operacyjną w sezonie wakacyjnym 2022.

W komunikacie prasowym urzędnicy DOT stwierdzili, że kara cywilna nałożona na linię lotniczą jest około 30 razy wyższa niż jakakolwiek poprzednia grzywna nałożona na tę linię lotniczą.

Departament Transportu oświadczył, że będzie również wymagał od linii Southwest rozpoczęcia przyznawania środków na lot w wysokości 75 dolarów każdemu pasażerowi, którego przylot jest opóźniony o więcej niż 3 godziny, jeśli jest to wina linii lotniczej, w tym problemy mechaniczne.

„Dzisiejsze działanie ustanawia nowy precedens i wysyła jasny sygnał: jeśli linie lotnicze zawiodą swoich pasażerów, wykorzystamy cały zakres naszych uprawnień, aby pociągnąć ich do odpowiedzialności” – oznajmił w oświadczeniu sekretarz transportu Pete Buttigieg.

Departament Transportu podał, że grzywna w wysokości 140 milionów dolarów stanowi kwotę około 600 milionów dolarów odzyskanych i odszkodowań uzgodnionych wcześniej w związku z upadkiem. Urzędnicy powiedzieli, że większość grzywny przeznaczą na zrekompensowanie klientom dotkniętym przyszłymi odwołaniami lotów Southwest i innymi opóźnieniami.

Departament Transportu podał, że gdy w okresie świątecznym 2022 r. Stany Zjednoczone nawiedziła potężna zimowa burza, linia lotnicza odwołała ponad 16 900 lotów, w wyniku czego uwięziono ponad 2 miliony pasażerów.

Southwest stwierdziło, że „wyciągnęło wnioski z tego wydarzenia” i poczyniło nowe inwestycje, aby poprawić obsługę klienta i „naszą elastyczność”.

„Cieszymy się, że osiągnęliśmy przyjazne dla konsumentów porozumienie, które obejmuje nową, wiodącą w branży politykę rekompensat klientom w przypadku znacznych opóźnień i odwołań” – oznajmiła linia lotnicza w komunikacie prasowym.

READ  Firma Pratt & Whitney pozwała indyjską linię lotniczą Go First, składając wniosek o upadłość

Urzędnicy ds. transportu powiedzieli, że ich dochodzenie w sprawie całodniowego incydentu obejmowało „zapoznanie się z dziesiątkami tysięcy stron dokumentów, przeprowadzenie wielu wielodniowych osobistych audytów i wizyt na miejscu w siedzibie głównej Southwest, zapoznanie się z tysiącami skarg konsumentów i konsultacje z różnymi stronami trzecimi. strony, takie jak lotniska.”

Dochodzenie wykazało, że linia lotnicza naruszyła przepisy dotyczące ochrony konsumentów w zakresie świadczenia obsługi klienta, szybkiego powiadamiania o statusie lotu i szybkich zwrotów pieniędzy – stwierdzili w poniedziałek urzędnicy DOT.

Urzędnicy Departamentu Transportu powiedzieli, że nakazali spółce Southwest zarezerwowanie bonów o wartości 90 milionów dolarów na pokrycie kwoty 75 dolarów na lot, którą linia lotnicza będzie zobowiązana zapłacić w przypadku opóźnienia lotu przekraczającego 3 godziny.

„Opieka nad pasażerami to nie tylko to, co należy zrobić, ale jest ona wymagana, a ta kara powinna ostrzec wszystkie linie lotnicze, aby podjęły wszelkie możliwe kroki, aby zapewnić, że taka katastrofa nigdy więcej się nie powtórzy” – stwierdził Buttigieg w oświadczeniu.