17 maja, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Podróż czwartego lipca: czego spodziewać się w ten weekend

Podróż czwartego lipca: czego spodziewać się w ten weekend

Dni zakłóceń w lotach do iz aglomeracji Nowego Jorku wzbudziły obawy co do tego, jak dobrze linie lotnicze przygotowują się do święta 4 lipca, weekendu, który ma przynieść rekordową liczbę podróżujących samolotem.

Powiedział, że oczekuje się, że w tym okresie wakacyjnym będzie podróżować ponad cztery miliony Amerykanów AAA, grupa właścicieli samochodów, wzrost o około 11 procent w stosunku do ubiegłego roku i około 6 procent w stosunku do rekordu ustanowionego w 2019 roku. Najbardziej ruchliwym dniem w okresie, z 52 564 przejazdami, będzie czwartek, Federalna Administracja Lotnictwa Powiedział.

Ale gdy podróżni przygotowują się do pracowitego weekendu, linie lotnicze starają się obwiniać Federalną Administrację Lotnictwa, która obsługuje krajowy system kontroli ruchu lotniczego, za co najmniej kilka z tysięcy odwołanych lotów i dziesiątki tysięcy opóźnień lotów w całym kraju w tym tygodniu.

Oto, co podróżni powinni wiedzieć.

Podróże na lotniskach w Nowym Jorku, zwłaszcza w Newark, zostały zakłócone od weekendu, a wielu podróżnych zgłasza wydłużone opóźnienia lotów i trudności ze zmianą rezerwacji odwołanych lotów. W niektórych przypadkach pasażerowie zgłaszali, że zasypiali na lotniskach i godzinami czekali w kolejkach lub rozmawiali przez telefon, aby skontaktować się z pracownikami obsługi klienta.

samotny podróżnik — powiedział na Twitterze Lot łączony, obsługiwany przez United Airlines i odlatujący z lotniska Newark w weekend, został opóźniony o około 15 godzin po tym, jak pasażerowie zostali „wyjęci” z samolotu po północy. Rodzina podróżnika spała na łóżeczkach w hali przylotów.

Burze wzdłuż wschodniego wybrzeża gromadzą się w „idealnym miejscu”, aby przebić się przez zatłoczone rynki Nowego Jorku i Florydy, Chris Citrulla, rzecznik Federalnej Administracji Lotnictwa, – powiedział w nagraniu opublikowanym w Internecie.

„To, co się dzieje, to efekt domina problemów” – powiedział. „Mamy załogi, które nie mogą dotrzeć tam, gdzie powinny być, nie możemy zabrać załóg tam, gdzie muszą się udać, a to zaczyna przeradzać się w wiele problemów na samym lotnisku”.

READ  Co ma Warner Bros. Discovery W zbiorczych kanałach i markach

Według FlightAware, firmy śledzącej loty, z około 4500 lotów odwołanych w całym kraju w poniedziałek i wtorek ponad 30 procent było obsługiwanych przez United. Inne linie lotnicze zgłaszające znaczące odwołania to JetBlue Airways, Endeavour Air stowarzyszony z Delta Air Lines i Republic Airways, które latają dla Delta, United i American Airlines.

Według FlightAware, do środowego popołudnia United, które utrzymuje hub na międzynarodowym lotnisku Newark Liberty, odwołało około 15 procent lotów w całym kraju, które były zaplanowane na ten dzień. Endeavour odwołał około 12 procent swoich lotów, JetBlue około 9 procent, a Republic około 8 procent.

United i JetBlue przypisały problemy pogodzie, ale także Federalnej Administracji Lotnictwa

W oświadczeniu wydanym w środę United stwierdziło, że brak personelu lotniczego w weekend przyczynił się do „trudnego środowiska operacyjnego”. Ta cenzura powtarza to, co dyrektor generalny United, Scott Kirby, powiedział pracownikom w notatce na początku tego tygodnia, mówiąc, że FAA szczerze nas zawiodła w ten weekend. JetBlue powiedział w oświadczeniu, że miał trudności z dotrzymaniem harmonogramu lotów po tym, jak kontrola ruchu lotniczego ograniczyła loty dla wszystkich linii lotniczych do iz lotnisk w Nowym Jorku.

FAA poinformowała, że ​​w poniedziałek i wtorek nie miała problemów z personelem kontroli ruchu lotniczego wzdłuż wschodniego wybrzeża. Agencja stwierdziła w oświadczeniu, że „zawsze będzie współpracować z każdym, kto poważnie zechce przyłączyć się do nas w sprawie problemu”.

Jednak w kontroli ruchu lotniczego zawsze brakowało personelu, a kontrolerzy w wielu obiektach często pracują przez sześć dni w tygodniu, aby pokryć te niedociągnięcia.

W Raport opublikowany w zeszłym tygodniuDepartament Transportu stwierdził, że według stanu na marzec 2022 r. w większości z 26 zidentyfikowanych obiektów kontroli ruchu lotniczego brakowało personelu o 15 procent lub więcej. Jeden z takich obiektów, radarowa kontrola zbliżania terminalu w Nowym Jorku, który nadzoruje niektóre z najbardziej złożonych w kraju i trudne obiekty przestrzeni powietrznej wykorzystują tylko 54 procent docelowej liczby kontrolerów.

READ  Spirit Airlines wysyła na urlop 260 pilotów i opóźnia dostawy samolotów

W raporcie napisano, że problem powstawał latami, co również zauważył w poniedziałek pan Kirby z United.

„To nie wina obecnego kierownictwa FAA, że znajduje się w tej sytuacji z poważnym niedoborem personelu – piętrzą się one na długo przed objęciem przez nich władzy” – powiedział w swoim memorandum zespołowym.

FAA miała również problemy z personelem na szczycie. Jej ostatni stały dyrektor złożył rezygnację w marcu 2022 r., a agencją kieruje obecnie drugi dyrektor tymczasowy.

Większość amerykańskich linii lotniczych oferuje pasażerom odszkodowanie, gdy opóźnienie lub odwołanie lotu wynika z czynnika pozostającego pod kontrolą linii lotniczej, takiego jak problemy z konserwacją lub niedobór personelu lotniczego. Zła pogoda i personel FAA zwykle nie kwalifikują się.

Ale kiedy linia lotnicza się myli, duże firmy transportowe Przebukuje pasażerów w tej samej linii lotniczej bez dodatkowych kosztów i zapewni posiłki lub bony na posiłki, gdy pasażerowie będą musieli czekać trzy godziny lub dłużej.

Aby poradzić sobie z potencjalnymi zakłóceniami, podróżni powinni pobrać i monitorować aplikacje linii lotniczych, rozważyć wykupienie ubezpieczenia podróżnego – które zazwyczaj obejmuje opóźnienia lotów – i, jeśli to możliwe, zmienić loty na poranne odloty.

W przypadku masowych opóźnień lub odwołań mogą wystąpić dłuższe okresy zawieszenia dla agentów obsługi klienta. Alternatywnie, podróżni mogą zadzwonić na zagraniczną infolinię linii lotniczej, która zazwyczaj obsługuje tylko ułamek dzwoniących, powiedział Scott Keyes, założyciel Air Canada. Going.comJest to portal podróżniczy.

„To będzie gorączkowy weekend i będzie to weekend pełen potencjalnych turbulencji”, powiedział Mike Arnott, rzecznik firmy analitycznej Cirium, zauważając, że ekstremalne upały na południu i zadymione niebo z kanadyjskich pożarów mogą również powodować opóźnienia.

READ  Giełdy na całym świecie pozostają bez zmian, gdyż na rynki wkradają się obawy o inflację i stopy procentowe

Ale pan Keyes z Going.com powiedział, że jest optymistą, że to lato będzie lepsze niż w zeszłym roku, które określił jako „katastrofę”.

Nie on jeden używa tego terminu. Od czerwca do sierpnia ubiegłego roku ponad 22 proc. wszystkich lotów było opóźnionych, a około 2 proc. odwołano, Pojawiają się dane dotyczące transportu.

Aby uniknąć zwolnień i zmniejszyć presję na kontrolę ruchu lotniczego, FAA złagodziła zasady na niektórych lotniskach, aby zachęcić linie lotnicze do obsługi mniejszej liczby lotów większymi samolotami. Otwarto również 169 nowych dróg, aby zmniejszyć korki. Linie lotnicze zatrudniły więcej pracowników, zdecydowały się na korzystanie z większych samolotów i zaczęły bacznie obserwować wczesne oznaki problemów.

Te kroki mogą zadziałać. Według FlightAware, z ponad 100 000 lotów zaplanowanych na weekend Dnia Pamięci w tym roku, mniej niż 1 procent zostało odwołanych.