23 kwietnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Nowy Jork ustala nową płacę minimalną dla pracowników dostarczających żywność

Nowy Jork ustala nową płacę minimalną dla pracowników dostarczających żywność

Być może bardziej niż jakiekolwiek inne amerykańskie miasto, Nowy Jork polega na rosnącej armii pracowników dostawczych, którzy musieli stawić czoła kaskadowym falom Covid, trudnej pogodzie i toksycznemu powietrzu, gdy praca zdalna przekształciła gospodarkę. Teraz dostaną podwyżkę.

Od 12 lipca pracownicy dostawczy w Nowym Jorku muszą zarabiać co najmniej 17,96 USD na godzinę, nie licząc napiwków – to pierwsza minimalna stawka płacy w kraju dla branży, która eksplodowała podczas pandemii. Burmistrz Eric Adams ogłosił podwyżkę, która wejdzie w życie prawie dwa lata po tym, jak Rada Miejska uchwaliła w weekend szereg ustaw mających na celu poprawę warunków dla pracowników.

Krytycy twierdzą, że zasada nie idzie wystarczająco daleko, aby zrekompensować pracownikom, którzy jako niezależni kontrahenci muszą ponosić szereg wydatków, w tym powtarzające się urazy w pracy. Grupy branżowe argumentują, że dodatkowe koszty mogą zdusić możliwości niektórych pracowników i przerzucić koszty na konsumentów i restauracje, które już płacą wysokie opłaty za korzystanie z aplikacji.

Z analizy wynika, że ​​ponad 60 000 pracowników dostarczających przesyłki kurierskie, artykuły spożywcze i inne towary w mieście zarabia średnio około 11 dolarów na godzinę, po uwzględnieniu napiwków i wydatków, czyli mniej niż 15 dolarów płacy minimalnej w Nowym Jorku. . Pokrywają również własne ubezpieczenie zdrowotne, wydatki biznesowe i dodatkowe podatki.

Nowa ustawa, zaproponowana po raz pierwszy w 2021 r., ostatecznie podniosłaby płacę minimalną dla pracowników do co najmniej 19,96 USD za godzinę w 2025 r. lub więcej, w oparciu o inflację.

„To ogromne i historyczne wydarzenie dla całej branży, która nie ma żadnej ochrony” – powiedziała Ligia Gualpa, dyrektor wykonawcza Labour Justice Project, grupy rzeczników praw pracowniczych, która naciskała na wprowadzenie prawa. „Będzie to miało ogromny wpływ ekonomiczny na pracowników i ich rodziny”.

READ  Członkostwo będzie wkrótce wymagane w jadalni?

Daron Harris, lat 34, kierowca Uber Eats z Far Rockaway w Queens, który czekał na pracę pod Chick-fil-A w centrum Manhattanu w poniedziałek po południu, był zachwycony nadchodzącą podwyżką.

„Czuję, że jest to bardzo zasłużone, ponieważ niektóre dni są dobre, a niektóre są naprawdę złe”, powiedział, dodając, że otrzymuje tylko 2,50 do 3,50 USD za dostawę, nie licząc napiwków.

Pan Harris, który dostarcza 35 godzin tygodniowo, a także pracuje jako ochroniarz, powiedział, że zarabia około 150 dolarów z Uber Eats „w dobry dzień”, z czego musi wydać 23 dolary na wypożyczenie roweru elektrycznego.

„Dzięki tej nowej płacy mamy zasadniczo zagwarantowane zarabianie przyzwoitej kwoty każdego dnia” – powiedział.

Krytycy twierdzą, że rzeczywiste korzyści dla pracowników dostawczych mogą być mniejsze niż reklamowane. Kontroler miejski Brad Lander, który jako pierwszy sponsorował ustawę jako radny miejski w 2021 r., powiedział, że miasto złagodziło intencje prawa, po miesiącach opóźnienia, w obliczu presji ze strony lobbingu.

Rzeczywisty wzrost płac wyniósłby mniej niż 13 dolarów za godzinę, powiedział Lander, i nie zbliża się do proponowanych przez miasto 20 dolarów za godzinę, po części dlatego, że zasada obejmuje tak zwane potrącenie z wielu aplikacji, które uwzględnia sposób rejestracji pracowników dla więcej niż jednej aplikacji na raz.

Lander skrytykował również decyzję miasta o skalowaniu podwyżek płac do 2025 r., kiedy pracownicy będą już otrzymywać wynagrodzenie niższe niż płaca minimalna.

Prawo pozwala firmom kurierskim spełnić w tym roku nowe wymagania dotyczące płatności za pomocą dwóch różnych modeli: albo płacąc zryczałtowaną stawkę godzinową, co nie jest powszechne w branży, albo płacąc za dostawę, w wysokości około 50 centów za minutę, nie w tym wskazówki.

Rzecznik Urzędu Marszałkowskiego powiedział, że podwyżka stawki skutkowałaby „znaczącym wzrostem” wynagrodzeń pracowników, a obliczenie wynagrodzenia Landera było błędne.

READ  Banki regionalne odbijają się na drugi dzień, gdy PacWest obniża dywidendę, mówi, że biznes jest „zasadniczo zdrowy”

Rzecznik powiedział, że poprawka dotycząca wielu aplikacji jest odpowiednia, w oparciu o badanie, w jaki sposób pracownicy korzystają z aplikacji, a Wydział Ochrony Konsumentów i Pracy dokona przeglądu i prawdopodobnie zmieni regułę w przyszłym roku. Powiedział, że miasto od dwóch lat zwiększa płace, aby dać firmom dostarczającym aplikacje czas na dostosowanie się do nowych stawek.

Grupy branżowe sprzeciwiły się prawu. Christine Sharp, dyrektor naczelna Flex, stowarzyszenia branżowego reprezentującego aplikacje dostawcze, w tym DoorDash, Uber Eats i Instacart, powiedziała, że ​​dodatkowe koszty dla firm mogą prowadzić do wyższych opłat dla konsumentów i zmniejszenia lub wyeliminowania napiwków dla pracowników.

Powiedziała, że ​​niektóre firmy mogą ograniczać dostęp do aplikacji do niektórych mniej częstych pracowników, w zależności od tego, jaki model płatności stosują firmy.

Równie ponure oczekiwania nie spełniły się, gdy przemysł wynajmu samochodów, bliski odpowiednik pracowników etatowych, został zmuszony do podniesienia płac w Nowym Jorku w 2019 r., powiedział James Parrott, dyrektor ds. Polityki gospodarczej i podatkowej w New England Centre. w nowej szkole.

A Badanie z 2020 r. dotyczące skutków tego wzrostu płac Okazało się, że płace kierowców wzrosły o 9 procent, a ceny biletów pasażerskich o około 5,9 procent, zgodnie ze wzrostem opłat obserwowanym w Chicago, gdzie nie ustalono minimalnego standardu płacy. Badanie wykazało, że skrócił się również czas oczekiwania klientów.

Dr Parrott, który konsultował się z miastem w sprawie wynagrodzeń pracowników dostawczych, powiedział, że nie spodziewa się, że podwyżki płac drastycznie zmienią krajobraz dostaw żywności w Nowym Jorku i spodziewa się dalszego wzrostu popytu.

Powiedział, że liczba pracowników dostawczych w mieście wzrosła ponad dwukrotnie od czasu przed pandemią, z około 25 000 do 30 000 w 2019 r. do ponad 60 000 obecnie.

Powiedział, że firmy kurierskie mają duże marże, aby zrównoważyć wzrost płac. W zeszłym roku pracownicy zarobili około 4,32 USD na dostawie, wyłączając napiwki, podczas gdy firmy kurierskie osiągnęły średni łączny zysk w wysokości 4,19 USD, Według raportu miasta.

READ  Akcje Alibaby rosną po pobiciu zysków. Chińskie blokady są nadal ciężkie.

Powiedział: „Nie należy tolerować tego, że biznes może działać tylko wtedy, gdy może wykorzystywać swoich pracowników”. „Jeśli odejmiemy to od modelu biznesowego, który wykorzystuje pracowników, wydaje się to rozsądnym kompromisem”.

Erin Nolan Współudział w przygotowywaniu raportów.