Dziesięć największych importów i eksportów dla portu
Baltimore w 2023 r
Elektroniczny
maszyneria,
Elektronika
meble,
łóżko,
Światła
Elektroniczny
maszyneria,
Elektronika
Nasiona, ziarna,
Owoce i rośliny
Powietrze i przestrzeń
Rękodzieło, akcesoria
Węgiel, ropa i
Gazu ziemnego
Uwaga: nie skorygowane sezonowo. Pojazdy inne niż kolejowe
i tramwaje. Zawiera nikiel, aluminium, papier i drewno
pochodne tych substancji
Dziesięć największych importów i eksportów do portu w Baltimore w 2023 r
Maszyny elektroniczne
i elektronikę
maszyneria,
W tym
praca w gospodarstwie i
Budowa
meble,
łóżko,
Światła
Maszyny elektroniczne
i elektronikę
samolot,
Statek kosmiczny, części
Nasiona, ziarna,
Owoce i rośliny
węgiel,
Olej i
Natura
gaz
Uwaga: nie skorygowane sezonowo. Pojazdy z wyłączeniem kolei i tramwajów. Nikiel, aluminium,
Do papieru i drewna zalicza się pochodne tych materiałów
Dziesięć największych importów i eksportów do portu w Baltimore w 2023 r
Maszyny elektroniczne
i elektronikę
Maszyny elektroniczne
i elektronikę
maszyneria,
W tym
praca w gospodarstwie i
Budowa
samolot,
statek kosmiczny,
Części
Nasiona, ziarna,
Owoce i rośliny
węgiel,
Olej i
Natura
gaz
meble,
Łóżko, światła
Uwaga: nie skorygowane sezonowo. Pojazdy z wyłączeniem kolei i tramwajów. Zawiera nikiel, aluminium, papier i drewno
pochodne tych substancji
We wtorek port w Baltimore oznajmił, że zawiesi transport do i z portu do odwołania, ale dotyczy to ciężarówek będą nadal przetwarzane w jego terminalach.
„Baltimore nie jest jednym z największych portów w Stanach Zjednoczonych, ale jest to dobry port średniej wielkości” – powiedział historyk morza Saul Mercogliano z Campbell University. Ruch portowy obsługuje pięć terminali publicznych i 12 prywatnych.
Szarańcza północna
Punkt Morski
Na terminalu
Port w Baltimore
Plac Ciężarówek
Punkt Hawkinsa
Terminal morski
Szarańcza północna
Punkt Morski
Na terminalu
Port w Baltimore
Plac Ciężarówek
Punkt Hawkinsa
Terminal morski
Szarańcza północna
Punkt Morski
Na terminalu
Port w Baltimore
Plac Ciężarówek
Punkt Hawkinsa
Terminal morski
„Robi samochody, masowce, kontenery, obsługuje pasażerów”. – powiedział Mercogliano. „Więc będzie to miało duży wpływ”.
Według grupy branżowej Alliance for Automotive Innovation, Baltimore to najważniejszy w kraju port eksportu samochodów, importujący i eksportujący ponad 750 000 pojazdów do 2022 roku.
Import obejmuje trzy czwarte samochodów przepływających przez port, a dominują w nim znane marki, w tym Mazda i Mercedes-Benz. Ambrose Conroy, dyrektor naczelny Seraph Consulting, powiedział, że większość dużych firm posiada wystarczającą ilość zapasów u dealerów w USA, że bezpośredni wpływ na podaż jest mało prawdopodobny.
„Jest zbyt wcześnie, aby określić, jaki wpływ ten incydent będzie miał na branżę samochodową, ale z pewnością wystąpią zakłócenia” – powiedział John Bocella, prezes Alliance for Automotive Innovation.
Według stanu Maryland port zajął w ubiegłym roku drugie miejsce w kraju pod względem eksportu węgla. Nie jest to jednak główny światowy dostawca węgla energetycznego i w razie potrzeby może nastąpić jego zakłócenie w wyniku przejścia z Australii lub Indonezji, powiedział Alexis Ellender, główny analityk w firmie badawczej Kpler zajmującej się badaniem handlu światowego.
Baltimore to główny port handlu soją, który koncentruje się głównie na wysokowartościowej soi stosowanej w tofu, miso, tempeh i produktach organicznych, mówi Mike Steenhoek, dyrektor wykonawczy Soy Transport Alliance. Większość tych dostaw kierowana jest do Azji, ale Steenhoek nie spodziewa się dużego wzrostu cen tofu, ponieważ Norfolk w stanie Wirginia, Savannah w stanie Kentucky. Kilka portów w USA, w tym Charleston w Karolinie Południowej, wysyła ten rodzaj soi.
Wszystkie porty na wschodnim wybrzeżu zyskały w ostatnich latach na znaczeniu, ponieważ Stany Zjednoczone starają się zwiększyć handel ze swoimi sojusznikami i zmniejszyć ryzyko geopolityczne związane z handlem z Chinami, powiedział profesor Johns Hopkins i Dinglong Dai, który zwykle przepływa przez porty zachodniego wybrzeża. Ekspert w zakresie globalnych łańcuchów dostaw.
Abe Eshkenazi, dyrektor naczelny Association for Supply Chain Management, powiedział, że zawieszenie portu w Baltimore było „kolejnym zakłóceniem w i tak już obciążonym systemie” dla globalnego łańcucha dostaw. Ładunek należy teraz przekierować do innych portów, co oznacza konieczność sprawdzenia, gdzie jest wystarczająca przepustowość do transportu towarów.
Porty wschodniego wybrzeża i gęstość żeglugi
Port
Baltimore
5. co do wielkości port
Na wschodnim wybrzeżu
Dla handlu zagranicznego
Porty wschodniego wybrzeża i gęstość żeglugi
Port
Baltimore
5. co do wielkości port
Na wschodnim wybrzeżu
Dla handlu zagranicznego
Porty Wschodniego Wybrzeża
i gęstość naczyń
Port w Baltimore
5. co do wielkości port
Wschodnie wybrzeże dla handlu zagranicznego
Dostawy węgla powinny zostać przekierowane do innych portów, stwierdził Ellender z Kplera. Ryan Peterson, dyrektor naczelny firmy logistycznej Flexport, zamieścił w serwisie X informację, że firma posiada obecnie na pokładach statków płynących do portu 800 kontenerów, które należy przewieźć do Filadelfii lub Norfolk.
Największym problemem, jaki Steenhoek widzi w związku z zamknięciem Baltimore, jest efekt domina w innych portach. Wiele statków, które utknęły w porcie, zatrzymywało się w innych portach USA, aby załadować i rozładować towary przed wypłynięciem za granicę, co było skomplikowanym zadaniem logistycznym po zawaleniu się mostu.
„Pokazuje, jak zakłóca się łańcuch dostaw i jaki wpływ ma to nie tylko na ten jeden port” – powiedział Steenhoek.
Tim Meko, Justine McDaniel i David J. Lynch wnieśli swój wkład w powstanie tego raportu. Redakcja: Kate Rabinowitz i Carly Tomb Sadoff.
More Stories
JP Morgan spodziewa się w tym roku obniżyć stopę bazową o 100 punktów bazowych
Krokodyl i rekin pożarły prehistoryczną krowę morską, odsłaniając skamielinę
W obliczu rosnącego zaufania Demokratów Harris i Walls wyruszają w podróż autokarową po Gruzji