17 maja, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Federalna Administracja Lotnicza żąda uziemienia niektórych samolotów Boeing 737 Max do czasu kontroli

Federalna Administracja Lotnicza żąda uziemienia niektórych samolotów Boeing 737 Max do czasu kontroli

W sobotę Federalna Administracja Lotnicza nakazała amerykańskim liniom lotniczym zaprzestanie użytkowania niektórych samolotów Boeing 737 MAX 9 do czasu przeprowadzenia inspekcji po tym, jak jeden z tych samolotów zgubił w powietrzu fragment kadłuba, co przerażało pasażerów aż do bezpiecznego lądowania.

W sobotę Alaska i United Airlines zaczęły odwoływać dziesiątki lotów po uziemieniu flot Max 9, aby samoloty mogły przejść obowiązkowe inspekcje federalne.

Samolot Max 9 biorący udział w piątkowym wypadku wystartował z Portland w stanie Oregon lotem 1282 Alaska Airlines do Ontario w Kalifornii. Samolot wrócił do Portland około 20 minut po starcie i nikt na pokładzie nie odniósł poważnych obrażeń. Osoby na pokładzie opisał wiatr wiejący przez dużą szczelinę, która odsłoniła nocne niebo i światła miasta poniżej.

Chociaż FAA nie omówiła jeszcze publicznie przyczyn wypadku, nakazała liniom lotniczym sprawdzenie tak zwanej „uszczelki drzwi środkowej kabiny”.

Niektóre samoloty Boeing 737 MAX 9 są wyposażone w mniejszą niż maksymalna liczbę miejsc i dlatego nie wymagają wszystkich wyjść pierwotnie zaprojektowanych dla samolotu. Te niepotrzebne drzwiczki są wypełnione zatyczką. Lot 1282 miał dwoje zamkniętych drzwi, umieszczonych pomiędzy tyłem samolotu a wyjściami awaryjnymi na skrzydle.

Jennifer Homendy, szefowa Krajowej Rady Bezpieczeństwa Transportu, organu odpowiedzialnego za badanie wypadków lotniczych, powiedziała, że ​​jedna z zatyczek w drzwiach samolotu zepsuła się 10 minut po lotnisku, gdy samolot znajdował się na wysokości około 5000 metrów.

Pani Homendy powiedziała w sobotę na konferencji prasowej w Portland, że ogranicznik drzwi znajdował się w pobliżu siedzeń A i B w rzędzie 26, które były puste. Stwierdzono również, że skutki mogłyby być znacznie gorsze, gdyby doszło do tego na dużych wysokościach, przy potencjalnie usuniętych znakach o zapięciu pasów bezpieczeństwa i poruszaniu się pasażerów i załogi po samolocie.

Pani Homendy powiedziała, że ​​śledczy porównają uszczelkę drugich drzwi na drugim końcu korytarza z tymi, które eksplodowały, w nadziei ustalenia, co poszło nie tak. Dodała, że ​​śledczy przyjrzą się także takim kwestiom, jak układ ciśnieniowy i dokumentacja obsługi samolotu.

READ  Kontrakty terminowe na akcje wzrosły po tym, jak główne średnie miały najgorszy dzień od czerwca

Boeing 737 Max 9, o którym mowa, to stosunkowo nowy samolot Alaska Airlines, dostarczony przewoźnikowi 31 października. Jak dodał, został on zatwierdzony w listopadzie Rejestracja FAA Z samolotów. Według niego w tym miesiącu wszedł do komercyjnej służby i od tego czasu wykonał 145 lotów Radar lotniczy24Kolejna witryna do śledzenia lotów.

Forrest Gossett, rzecznik Spirit AeroSystems, powiedział w sobotę, że jego firma zainstalowała uszczelki drzwi w Max 9, a Spirit zainstalował wtyczkę podczas lotu Alaska Air.

Zamówienie FAA dotyczy około 171 samolotów. Agencja stwierdziła, że ​​wymagane inspekcje powinny trwać od czterech do ośmiu godzin w przypadku każdego samolotu.

Dave Spiro, prezes Professional Aviation Safety Specialists – związku zawodowego reprezentującego ponad 11 000 pracowników FAA, w tym inspektorów bezpieczeństwa, powiedział w sobotę, że eksperci ds. bezpieczeństwa lotniczego z jego związku będą na miejscu wraz z NTSB, aby pomóc im ustalić, w jaki sposób doszło do wypalenia wtyczki. na zewnątrz. Samolot.

„Z naszego punktu widzenia nie ma akceptowalnej sytuacji, w której coś takiego mogłoby mieć miejsce; „Nie należy przedstawiać tego rodzaju ryzyka” – powiedział Spiro.

W miarę jak Rada Bezpieczeństwa Transportu kontynuowała dochodzenie, zwróciła się do opinii publicznej o pomoc w odnalezieniu drzwi samolotu, który według Radara prawdopodobnie rozbił się w dzielnicy Cedar Hills w Portland.

Samoloty Boeing MAX mają burzliwą historię. Po dwóch wypadkach Max 8, w których w latach 2018 i 2019 w ciągu kilku miesięcy zginęły setki osób, Max został uziemiony na całym świecie.

W 2018 roku Boeing 737 MAX 8 Lion Air Flight 610 rozbił się w oceanie u wybrzeży Indonezji, zabijając 189 pasażerów i załogę. Niecałe pięć miesięcy później, w 2019 r., lot 302 linii Ethiopian Airlines rozbił się wkrótce po wylocie ze stolicy Etiopii, Addis Abeby, w wyniku czego zginęło 157 osób na pokładzie.

READ  Wall Street zamknęło się wyżej, ponieważ Nvidia wywołała rajd na akcjach AI

Samoloty MAX zostały uziemione po drugim wypadku. Boeing wprowadził zmiany w samolocie, w tym w systemie sterowania lotem odpowiedzialnym za dwie katastrofy, a FAA zezwoliła mu na ponowny lot pod koniec 2020 r. W 2021 r. firma zgodziła się na ugodę z Departamentem Sprawiedliwości o wartości 2,5 miliarda dolarów, rozwiązując sprawę karną Boeinga spiskowali, aby oszukać agencję.

W grudniu Boeing nalegał, aby linie lotnicze przeprowadziły inspekcję wszystkich samolotów 737 MAX pod kątem ewentualnych poluzowanych śrub w układzie sterowania sterem kierunku, po tym jak międzynarodowe linie lotnicze odkryły podczas rutynowej konserwacji śrubę z brakującą nakrętką. Linie lotnicze Alaska Airlines podały wówczas, że spodziewają się zakończenia inspekcji swojej floty w pierwszej połowie stycznia.

Samoloty są szeroko stosowane. Z prawie 2,9 miliona lotów zaplanowanych na styczeń na całym świecie, 4,3 procent będzie realizowanych na samolotach MAX 8, a 0,7 procent na samolotach MAX 9.

Johna Yoona, Wiktoria Kim, Orlando Mayorquina, Rebekę Carballo I Krystyna Chung Przyczynił się do raportów.