15 czerwca, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

DirecTV wyrzuca RT ze swojego składu, zadając poważny cios wspieranemu przez Rosję outletowi w USA

DirecTV wyrzuca RT ze swojego składu, zadając poważny cios wspieranemu przez Rosję outletowi w USA

Rzecznik amerykańskiego przewoźnika satelitarnego powiedział CNN we wtorek, że firma rozważa już przedłużenie umowy o transferze portu, która wygasa jeszcze w tym roku, i że niesprowokowana wojna Rosji z Ukrainą przyspieszyła tę decyzję.

„Zgodnie z naszą poprzednią umową z RT America, przyspieszamy harmonogram wygaśnięcia tegorocznej umowy i nie będziemy oferować ich programów ze skutkiem natychmiastowym” – powiedział w oświadczeniu rzecznik DirecTV.

DirecTV był jednym z zaledwie dwóch głównych dostawców telewizji w USA, którzy transmitowali RT, więc jego decyzja została ogłoszona jako pierwsza. Aksjoszadaje poważny cios w zasięg sieci w kraju.
Danie (Danie)Jest to druga duża firma telewizyjna, która prowadzi RT w Stanach Zjednoczonych.

Rzecznik DISH odmówił w poniedziałek odpowiedzi na pytanie, czy przewoźnik podejmie jakiekolwiek działania przeciwko kanałowi, ale wyraził poparcie dla obywateli Ukrainy i powiedział, że DISH „ściśle monitoruje sytuację”.

Akcja DirecTV to najnowsza odsłona Seria posunięć firm telewizyjnych i gigantów technologicznych zerwanie więzi z kanałem i ograniczenie zdolności Kremla do promowania swojej narracji w kluczowym momencie, gdy spadła jego pozycja międzynarodowa.

YouTube, TikTok i Meta, firma macierzysta Facebooka i Instagrama, osobno ogłosiły w poniedziałek i wtorek zakaz korzystania z kont mediów społecznościowych RT w Europie. Roku, firma sprzedająca urządzenia umożliwiające użytkownikom strumieniowe przesyłanie treści online, zapowiedziała również zakaz RT w Europie.

Poza Stanami Zjednoczonymi prezenterzy telewizyjni w innych krajach zrywają z RT.

Dwóch największych kanadyjskich dostawców telewizji, Rogers Communications i Bell Canada, powiedziało w poniedziałek, że podjęli decyzję o usunięciu kanału ze swojej listy kanałów, jak podaje The Hollywood Reporter.

1+1 Media Group, ukraiński konglomerat medialny, poinformował w poniedziałek, że napisał wspólny list z innymi ukraińskimi firmami medialnymi do telewizji i innych dostawców usług, prosząc ich o usunięcie rosyjskich kanałów informacyjnych z ich usług.

„Ponad 20 lokalnych dostawców z Polski, Australii, Słowacji, Czech, Kanady, Estonii, Litwy, Łotwy, Bułgarii i Niemiec, a także przedstawiciele międzynarodowych firm już odpowiedzieli na prośbę” – powiedział 1+1 Media Group. W komunikacie prasowym. „Od 26 lutego zaczęli wyłączać kanały reklamowe w swoich sieciach satelitarnych i kablowych oraz w innych platformach i źródłach”.

READ  Były mistrz NBA zmienia sposób, w jaki buduje świat, aby walczyć z kryzysem klimatycznym

Ofcom, brytyjski regulator mediów, powiedział w poniedziałek, że „otworzył 15 nowych dochodzeń w sprawie należytej neutralności programów informacyjnych w wiadomościach RT”.

„Zaobserwowaliśmy znaczny wzrost liczby programów w usłudze RT, które wymagają zbadania zgodnie z naszym prawem o nadawaniu” – powiedział Ofcom w oświadczeniu.