jak Stany Zjednoczone Ceny gazu osiągnęły rekordowe poziomy W ślad za Inwazja Rosji na UkrainęWydaje się, że samochody elektryczne mogą nie być bezpieczną przystanią dla osób, które chcą zaoszczędzić pieniądze. To dlatego, że Rosja odgrywa znaczącą rolę w produkcji niklu, który trafia do akumulatorów używanych w wielu samochodach elektrycznych – metalu w cenach Nawet szybciej niż olej.
25 lutego nikiel był sprzedawany na Londyńskiej Giełdzie Metali po około 24 000 USD za tonę, według Dziennik Wall Street. Do 8 marca jego cena wynosiła 80 000 USD (spadek z ponad 100 000 USD), a Londyńska Giełda Metali handel zawieszony. Powodów ogromnej podwyżki cen jest kilka – bo to jest rok 2022 oszustwa finansowe zamieszana, ale nie jest również możliwe, aby rynek zignorował fakt, że ważny producent niklu jest w stanie wojny i stoi w obliczu fali międzynarodowych sankcji.
Dzisiejszy ruch cen niklu jest największym w historii jednodniowym wzrostem sześciu metali nieszlachetnych (niklu, cyny, miedzi, aluminium, cynku i ołowiu) będących przedmiotem obrotu na Londyńskiej Giełdzie Metali pic.twitter.com/m9ZqdTcBM6
– NatBullard 7 marca 2022
Jeśli chodzi o wydobycie niklu, Rosja nie jest dużym graczem. według Dziennik Wall Street, kraj dostarcza do 6 procent światowego niklu. (Dla kontekstu, jest to trzecie obok Indonezji i Filipin, według Arkusz danych USGS (pdf). Ale rola Rosji w produkcji niklu do akumulatorów do pojazdów elektrycznych to inna historia – w Wątek na Twitterze analizuje problem20 procent tej podaży pochodzi od jednej rosyjskiej firmy, mówi dyrektor generalny Benchmark Mineral Intelligence.
Norylsk stanowi 7% całkowitej podaży niklu. Ale producenci samochodów elektrycznych, producenci OEM samochodów i producenci ogniw baterii będą obawiać się utraty 20% rynku, a ceny osiągnęły już najwyższy poziom od dekady.
– Simon Morris (@sdmoores) 24 lutego 2022
Oczywiście producenci samochodów zdają sobie sprawę z rzadkości występowania niklu. Elon Musk, dyrektor generalny Tesli, Tweetuj pod koniec lutego Ten EV planuje przekształcenie swoich standardowych samochodów w ogniwa litowo-jonowe z niedoborem niklu. Opisując nikiel jako „największy problem związany z ekspansją firmy”, powiedział, że Tesla przejdzie na technologię katod żelaznych, ale trudno powiedzieć, jak długo ten proces potrwa. Nie pomaga też przy pożądanych modelach długoterminowych. według Bloomberg A ReutersJuż przed inwazją ceny niklu stały się problemem dla producentów samochodów elektrycznych.
(W zeszłym tygodniu piżmo Tweetuj też Że świat musi wyprodukować więcej ropy i gazu, aby zrekompensować to, co otrzymał od Rosji.)
Nie da się zrobić akumulatorów bez niklu – Volkswagen i inni producenci samochodów też są Zbadaj inne technologie baterii, których nie używasz lub kobalt ( których cena również rosła), według Reuters.
Jednak, Jak polityka energetycznaprodukcja i integracja baterii Duży statek dla producentów samochodów do poruszania się – Jeśli było Ceny niklu i innych metali Zostań, będzie to wyścig o przejście na inne technologie, zanim fale szoku spowodowane podwyżkami cen i karami przejdą przez łańcuch dostaw. Jeśli producenci samochodów nie dokonają szybkiej zmiany, mogą nawet założyć pojazdy elektryczne poza zasięgiem Dla większości Amerykanów w czasach, gdy ceny gazu sprawiają, że wyglądają lepiej niż kiedykolwiek.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych