29 marca, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Bezpośrednie zapowiedzi: Rosja okupuje Ukrainę

Inwazja Rosji na Ukrainę i sankcje powietrzne stwarzają poważne przeszkody na niebie, co ma duży wpływ na dalekobieżne przewoźników, które zwykle przecinają niebo Europy Wschodniej w drodze do Azji.

Od niedzieli kilka krajów europejskich ogłosiło, że zamkną swoją przestrzeń powietrzną dla rosyjskich samolotów i samolotów. Niemcy, Włochy, Francja I Hiszpania.

Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen potwierdziła w niedzielę, że UE zamknie przestrzeń powietrzną UE na Rosję.

Kanada Zapowiedział również, że w niedzielę zamknie swoją przestrzeń powietrzną dla Rosji.

Wielka Brytania i Rosja zakazały sobie nawzajem latania i lądowania na swoich granicach. W ślad za tym zaczęły obowiązywać inne sankcje, w ramach których zarówno Polska, jak i Czechy ograniczyły w piątek dostęp do rosyjskich lotów.

Jeśli Europa i Rosja odnowią epokę zimnej wojny, wszystko to może mieć poważne konsekwencje dla pasażerów, linii lotniczych i kosztów lotnictwa, ponieważ drogi nieba są odwracane wokół żelaznej kurtyny rozciągniętej na niebie.

Poza spowodowaniem znacznej luki na mapie ruchu lotniczego Europy Wschodniej, zakłócenia ruchu dalekobieżnego były jak dotąd minimalne. Nawet rosyjskie samoloty korzystające z międzynarodowej przestrzeni powietrznej nad Atlantykiem nie zostały naruszone, chociaż obszarem zarządzają brytyjskie służby lotnicze.

Ale co z lotami do Azji Wschodniej? W mroźne dni zimnej wojny unikanie Związku Radzieckiego oznaczało przelot wokół Grenlandii na Alaskę na północy, tankowanie w Anchorage, a następnie dotarcie do Japonii wokół Cieśniny Beringa. Loty do Chin wkraczały do ​​Chin przez Azję Środkową, z wyjątkiem Afganistanu przez Morze Czarne i Kaukaz.

Jeszcze nas tam nie ma. Dzięki gamie nowoczesnych samolotów nie są wymagane żadne takie kroki.

Wpływ na istniejące komercyjne linie lotnicze dotknięte rządem i ich pasażerów byłby w tym momencie stosunkowo minimalny, gdyby istniały sankcje między Rosją a Wielką Brytanią, Polską i Czechami. Jednocześnie sytuacja może się łatwo eskalować.

„Ze względu na rozmiar geograficzny Rosji, linie lotnicze na całym świecie codziennie latają nad rosyjską przestrzenią powietrzną” – powiedział Michael Robertson, współzałożyciel FlightRador24, usługi nadzoru lotniczego. CNN. „Z Wielkiej Brytanii jest zwykle kilkanaście lotów dziennie przez Rosję do miejsc takich jak Hongkong i Indie.
„Każdy z setek lotów z UE do miejsc docelowych w Azji przechodzi przez Rosję, a większość ruchu towarowego między Stanami Zjednoczonymi a Stanami Zjednoczonymi przechodzi przez niewielką część rosyjskiej przestrzeni powietrznej. ”.

Jeśli chodzi o linie lotnicze, Aeroflot jest jedyną rosyjską linią pasażerską obsługującą Wielką Brytanię. British Airways, największe brytyjskie linie lotnicze, przed wojną obsługiwały Moskwę. Spółka macierzysta BA, International Airlines Group, ogłosiła, że ​​jej linie lotnicze nie będą latać w rosyjskiej przestrzeni powietrznej.

READ  Raport: Oficer Uvalde poprosił o pozwolenie na zastrzelenie bandyty, ale nie otrzymał odpowiedzi

Na początku konfliktu Administracja Ruchu Lotniczego USA wydała amerykańskim przewoźnikom instrukcje NOTAM (powiadomienie o podróży lotniczej), aby uniknąć prowadzenia działalności na obszarach obejmujących całą Ukrainę, Białoruś i zachodnią Rosję. Niektóre amerykańskie linie pasażerskie przejeżdżają przez Rosję i powoli wznawiają bezpośrednie loty do Indii po zatrzymaniu samolotu przez rząd.

Tymczasem azjatyckie sieci British Airways i Virgin Atlantic w dużej mierze nie zostały przywrócone po zawieszeniu z powodu epidemii Kovit-19. Usługi pasażerskie oferowane przez brytyjskie linie lotnicze są stosunkowo niskie, a granice są stosunkowo zamknięte dla przylotów międzynarodowych ze względów zdrowia publicznego w Japonii, Chinach i innych krajach.

Przeczytaj więcej o tym, jak rosyjska inwazja na Ukrainę może wpłynąć na światowe lotnictwo Tutaj.

Al Goodman z CNN, Paula Newton, Martin Goilando, Hada Messiah i Chris Liagos przyczynili się do powstania raportu.