23 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Bezpłatny raport z treningu 1 na Grand Prix Gulf Air Bahrain 2022 – F1 Racecast – 18 marca do 20 marca


Sakhir, Bahrajn – Obrońca tytułu Max Verstappen zakończył pierwszy dzień nowego sezonu Formuły 1 jako najszybszy kierowca z niewielkim zwycięstwem nad Charlesem Leclercem z Ferrari z najszybszym czasem na treningu w piątek.

Red Bull Verstappena minął Bahrain International Circuit z czasem 1: 31.936, aby przejść o 0,087 s szybciej niż Leclerc, a obaj kierowcy używali miękkich opon, aby ustawić najszybsze okrążenia.

Red Bull i Ferrari wyglądały jak dwie drużyny do pokonania podczas testów przedsezonowych, a okrążenie Verstappena było o 0,593 sekundy szybsze niż najszybszy czas Mercedesa, który George Russell ustanowił na czwartym miejscu.

Przewaga Verstappena była wyraźna na całym okrążeniu, ponieważ zyskał czas okrążenia nad Ferrari na zakręcie 7 i zakręcie 13 oraz ważnym krokiem w wydajności Mercedesa na zakręcie 1.

Długodystansowe tempo Red Bulla, które jest wykorzystywane do symulacji reakcji jego samochodu w wyścigu z ciężkim paliwem, sugerowało, że Verstappen mógłby w niedzielę wymknąć się z grupy, gdyby był na prowadzeniu na końcu pierwszego okrążenia. Jego średni czas okrążenia na 13 okrążeniach był o sekundę szybszy niż w wyścigu podobnym do Carlosa Sainza z Ferrari, podczas gdy dane Leclerca dotyczące paliwa ciężkiego były zbyt ograniczone, aby dokonać jednoznacznego porównania.

Zmagania Mercedesa przeszły od testów przedsezonowych do pierwszych dwóch sesji treningowych w Bahrajnie, gdzie samochód skakał przez cieśninę, ponieważ nadal cierpiał na zjawisko znane jako morświny.

Świnie są powodowane przez spód pojazdu biegnący blisko ziemi, zakłócający przepływ powietrza pod spodem i powodujący zatrzymanie aerodynamiki pod podłogą i utratę siły docisku. Gdy tak się dzieje, samochód podnosi się na zawieszeniu, powodując ponowne działanie niższej aerodynamiki, co z kolei zmusza samochód do toczenia się do tyłu, powodując ponowne rozpoczęcie cyklu odbicia.

Mercedes wprowadził w piątek zrekonfigurowaną podłogę w swoim samochodzie, co, jak miał nadzieję, pomoże rozwiązać problem w połączeniu z prętami łączącymi podłogę i górną część nadwozia, aby zapobiec zginaniu podłogi.

Chociaż Świnia nie była tak dramatyczna, jak na teście, Mercedesowi nadal brakowało osiągów w porównaniu ze swoimi głównymi konkurentami, a Russell musiał rzucić się na wejście do zakrętu 14 na swoim najszybszym okrążeniu, aby rozwiązać problem.

Siedmiokrotny mistrz świata Lewis Hamilton zajął dziewiąte miejsce w Mercedesie po narzekaniu na odbicie i problem z hamowaniem na swoim najszybszym okrążeniu. System ograniczania oporu w jego samochodzie również nie otworzył się na głównej linii na jego najszybszym okrążeniu, co kosztowało go 0,6 sekundy w czasie okrążenia, co wyjaśnia jego stratę do kolegi z drużyny Russella.

Biorąc pod uwagę czas Russella, wydaje się, że Mercedes ma trzeci najszybszy samochód, z grupą pościgową, prowadzoną przez Fernando Alonso w Alpach, z czasem 0,35 sekundy. Jednak długoterminowe tempo alpejskie wydawało się porównywalne z tempem Mercedesa i McLarena.

„Jesteśmy tak daleko, że nie oszukujemy, jak ludzie zakładają, że byliśmy” – powiedział Hamilton. „Jest tak, jak jest.

„Będziemy przez to pracować tak ciężko, jak tylko możemy i zrobić, co w naszej mocy. Jestem po prostu realistą. Nie będziemy ścigać się tutaj, aby wygrać.

„Red Bull ma przed sobą bardzo długą drogę. To około ośmiu do dziewięciu dziesiątych nas i może Ferrari pół sekundy, sześć dziesiątych. Hmm.”

McLaren nie zdołał wpłynąć na harmonogramy, ale po opuszczeniu wielu testów przedsezonowych w zeszłym tygodniu z powodu problemu z chłodzeniem hamulców, zespół wdrożył inny plan biegowy dla rywalizujących zespołów, aby nadrobić stratę gruntu.

Valtteri Bottas z Alfa Romeo, drugi kierowca Red Bulla Sergio Pereza i kierowca Haasa Mick Schumacher również wyglądali na rywali na jednym okrążeniu, a pomocnicy F1 wyglądali na wyrównanych między co najmniej siedmioma zespołami.

Nieco więcej ułamka sekundy niż Alonso na piątym miejscu i zastąpienie Sebastiana Vettela w Aston Martinie przez Nico Hulkenberga na 17., co sugeruje, że przewaga między odpadnięciem w pierwszej części kwalifikacji a awansem do pierwszej dziesiątki byłaby niewielka.