26 czerwca, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Rosną wyniki czytelnictwa dzieci w Chicago

Rosną wyniki czytelnictwa dzieci w Chicago

Wersja dźwiękowa

Mary Louise Kelly, prowadząca:

W całym kraju prawie w każdym okręgu szkolnym podczas pandemii spadły wyniki testów. Eksperci twierdzą, że minie jeszcze kilka lat, zanim naród powróci do tego, czym był. Jednak szkoły publiczne w Chicago twierdzą, że już to osiągnęły w zakresie czytania, twierdzi jeden z pierwszych okręgów szkolnych dotkniętych wysokim ubóstwem, który przekroczył poziom sprzed pandemii. Donosi Sarah Karp ze stacji członkowskiej WBEZ.

SARAH KARP, BYLINE: Stan nie będzie publikował oficjalnych danych o wynikach testów przez kilka miesięcy, ale dyrektor generalny Chicago Public Schools, Pedro Martinez, otrzymał niedawno wstępne dane. W tym tygodniu na spotkaniu nauczycieli powiedział, że nie może się doczekać, aż się tym podzieli. Skontaktuj się z kuratorem stanowym, aby uzyskać pozwolenie.

Pedro Martinez: Tony, czy mógłbyś podzielić się tymi wstępnymi informacjami? To bardzo elementarne. Jednak nasze zyski wynikały właśnie z odczytu, ponownie pięciu punktów, opierając się na sześciu punktach sprzed roku. Obecnie jesteśmy powyżej poziomu umiejętności czytania i pisania sprzed pandemii, na czele z naszymi czarnoskórymi uczniami, którzy osiągnęli najwyższy wzrost – sześć punktów.

CARP: Badanie Harvard-Stanford z zeszłego roku wykazało, że Chicago odbiega od normy i osiąga poprawę w porównaniu z innymi okręgami szkolnymi w Illinois o wysokim poziomie ubóstwa i w porównaniu z okręgami szkolnymi w dużych miastach w całym kraju. Badacze zauważyli jednak, że byli nieco zdenerwowani analizą, ponieważ trudno jest porównać okręgi szkolne w różnych stanach, biorąc pod uwagę, że każdy z nich przystępuje do innego testu. Kolejne zastrzeżenie — przed pandemią wskaźniki umiejętności czytania i matematyki w Chicago były niskie. Nawet biorąc pod uwagę ten wzrost, obecnie jedynie 31% uważa się za biegłych w czytaniu, a 20% w matematyce. Janice Jackson, która kierowała CPS do 2021 r., twierdzi, że obawia się, że okręg zbyt wcześnie odniesie zwycięstwo.

READ  Kontrakty terminowe na akcje wzrosły po tym, jak główne średnie przeżyły najgorszy dzień od czerwca 2020 r.

Janice Jackson: Nie mówienie rodzicom, jak radzą sobie ich dzieci i udawanie, że wszystko jest w porządku, gdy nasi uczniowie pozostają w tyle za rówieśnikami, jest po prostu niedopuszczalne. Musimy zacząć od bycia uczciwymi wobec ludzi, którym służymy.

KARP: Istnieje również duża obawa, że ​​postęp może zostać wykolejony. Chicago wydało 2,8 miliarda dolarów z federalnej pomocy związanej z koronawirusem na aktualizację programu nauczania, indywidualne wsparcie dla uczniów mających problemy i programy zajęć pozalekcyjnych. Nick Guerrero jest dyrektorem szkoły podstawowej. Mówi, że to zmieniło życie.

Nick Guerrero: Musimy zatem znaleźć sposoby i sposób dalszego zapewniania studentom wsparcia, z którego korzystaliśmy szczególnie w Ravenswood – korepetycji, korepetycji, korepetycji i dlatego mogliśmy zobaczyć wiele korzyści .

KARP: Martinez powiedział, że federalne pieniądze na pomoc związaną z koronawirusem pozwoliły historycznie niedofinansowanym szkołom publicznym w Chicago dotrzeć tam, gdzie powinny, jeśli chodzi o personel i wsparcie. Ponieważ jednak środki te wyczerpią się pod koniec tego roku, dystrykt boryka się z deficytem przekraczającym 400 milionów dolarów. Martinez stara się nie ograniczać zajęć w salach lekcyjnych, ale nie wyjaśnił jeszcze, co planuje zrobić.

Dla NPR News jestem Sarah Karp z Chicago.