23 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Ford opóźnia wprowadzenie nowej generacji trzyrzędowego elektrycznego SUV-a i ciężarówki

Ford opóźnia wprowadzenie nowej generacji trzyrzędowego elektrycznego SUV-a i ciężarówki

Ford przełożył premierę swojego trzyrzędowego elektrycznego SUV-a na rok 2027, ogłosiła firma w aktualizacji. W 2026 r. rozpocznie także prace nad kolejną elektryczną ciężarówką i będzie oferować opcje hybrydowe dla każdego produkowanego przez siebie modelu.

Produkcja bezimiennego SUV-a miała rozpocząć się w 2025 roku w fabryce Forda w Oakville w Ontario, która obecnie jest w trakcie przechodzenia z produkcji pojazdów zasilanych gazem na pojazdy elektryczne. Ford podał kilka powodów opóźnienia, między innymi chęć zaczekania, aż rynek trzyrzędowych SUV-ów dojrzeje, z wprowadzeniem własnego konkurenta.

„Dodatkowy czas umożliwi dalszy rozwój konsumenckiego rynku trzyrzędowych pojazdów elektrycznych i umożliwi Fordowi wykorzystanie pojawiającej się technologii akumulatorów w celu zapewnienia klientom większej trwałości i lepszej wartości” – stwierdziła firma.

Nienazwany SUV miał wejść do produkcji w 2025 roku

Chociaż w Stanach Zjednoczonych dostępnych jest w sprzedaży ponad 100 modeli elektrycznych, niewiele z nich to trzyrzędowe SUV-y, pomimo ich popularności wśród rodzin. Model Tesli

Ford powiedział również, że przełoży prace nad elektryczną ciężarówką nowej generacji do 2026 roku w kampusie BlueOval City, który jest wciąż w budowie w Tennessee. Pierwotnie ciężarówka miała wejść do produkcji począwszy od 2025 roku.

Nacisk zostanie położony na kampus miejski BlueOval, obejmujący instalację lakierni i „prawie 4000 ton sprzętu do tłoczenia, który będzie wytwarzał stemple z blachy dla nadchodzącej, całkowicie nowej elektrycznej ciężarówki Forda”. Ford rozbudowuje także swój zakład montażowy w Avon Lake w stanie Ohio, gdzie do połowy dekady zacznie produkować elektryczną pojazdy użytkowe nowej generacji.

Elektryczna ciężarówka i SUV miały reprezentować drugą generację pojazdów elektrycznych Forda, po pierwszej generacji Mustanga Mach-E, F-150 Lightning i vana E-Transit. Dyrektor generalny Forda, Jim Farley, powiedział, że pojazdy elektryczne drugiej generacji będą rentowne w ciągu pierwszych 12 miesięcy.

Ford zapowiedział również, że przełoży prace nad elektryczną ciężarówką nowej generacji do 2026 roku

READ  Po powrocie z epidemii gospodarka Japonii rośnie o 6 proc

Ale chociaż pojazdy nowej generacji mogą być spóźnione, ich następna generacjaNastępnyProdukcja samochodów elektrycznych wciąż trwa. Ford powiedział, że prace projektowe nad nową gamą niedrogich samochodów elektrycznych „trwają” w firmowym laboratorium skunkworks pod nadzorem byłego projektanta Tesli Alana Clarke’a. Zespół z Kalifornii „opracowuje mniejszą, tańszą, dochodową i elastyczną platformę pojazdów elektrycznych, zdolną do obsługi wielu pojazdów w dużych ilościach” – powiedział Ford.

Ford, podobnie jak inni światowi producenci samochodów, stara się ulepszyć swoją dochodową formułę pojazdów elektrycznych. Jednostka Model e firmy, która nadzoruje pojazdy elektryczne i oprogramowanie, odnotowała stratę w wysokości 1,6 miliarda dolarów w czwartym kwartale 2023 r. Ford stwierdził, że spowolni tempo wydawania pieniędzy na pojazdy elektryczne, aby lepiej zaspokoić popyt klientów.

Ford ogłosił wczoraj wyniki sprzedaży za pierwszy kwartał, w których główną rolę odegrały zwłaszcza pojazdy hybrydowe. W pierwszych trzech miesiącach 2024 r. producent samochodów sprzedał 38 421 pojazdów hybrydowych, co stanowi wzrost o 42% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2023 r. Pożerające benzynę SUV-y (Escape, Explorer, Expedition i Bronco) również osiągnęły jedną czwartą osiągnięty, nazywany jest „najlepszym w historii”. Sprzedaż pojazdów elektrycznych wzrosła o 86 procent rok do roku.