20 kwietnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Ford opóźnia wprowadzenie nowej generacji trzyrzędowego elektrycznego SUV-a i ciężarówki

Ford opóźnia wprowadzenie nowej generacji trzyrzędowego elektrycznego SUV-a i ciężarówki

Ford przełożył premierę swojego trzyrzędowego elektrycznego SUV-a na rok 2027, ogłosiła firma w aktualizacji. W 2026 r. rozpocznie także prace nad kolejną elektryczną ciężarówką i będzie oferować opcje hybrydowe dla każdego produkowanego przez siebie modelu.

Produkcja bezimiennego SUV-a miała rozpocząć się w 2025 roku w fabryce Forda w Oakville w Ontario, która obecnie jest w trakcie przechodzenia z produkcji pojazdów zasilanych gazem na pojazdy elektryczne. Ford podał kilka powodów opóźnienia, między innymi chęć zaczekania, aż rynek trzyrzędowych SUV-ów dojrzeje, z wprowadzeniem własnego konkurenta.

„Dodatkowy czas umożliwi dalszy rozwój konsumenckiego rynku trzyrzędowych pojazdów elektrycznych i umożliwi Fordowi wykorzystanie pojawiającej się technologii akumulatorów w celu zapewnienia klientom większej trwałości i lepszej wartości” – stwierdziła firma.

Nienazwany SUV miał wejść do produkcji w 2025 roku

Chociaż w Stanach Zjednoczonych dostępnych jest w sprzedaży ponad 100 modeli elektrycznych, niewiele z nich to trzyrzędowe SUV-y, pomimo ich popularności wśród rodzin. Model Tesli

Ford powiedział również, że przełoży prace nad elektryczną ciężarówką nowej generacji do 2026 roku w kampusie BlueOval City, który jest wciąż w budowie w Tennessee. Pierwotnie ciężarówka miała wejść do produkcji począwszy od 2025 roku.

Nacisk zostanie położony na kampus miejski BlueOval, obejmujący instalację lakierni i „prawie 4000 ton sprzętu do tłoczenia, który będzie wytwarzał stemple z blachy dla nadchodzącej, całkowicie nowej elektrycznej ciężarówki Forda”. Ford rozbudowuje także swój zakład montażowy w Avon Lake w stanie Ohio, gdzie do połowy dekady zacznie produkować elektryczną pojazdy użytkowe nowej generacji.

Elektryczna ciężarówka i SUV miały reprezentować drugą generację pojazdów elektrycznych Forda, po pierwszej generacji Mustanga Mach-E, F-150 Lightning i vana E-Transit. Dyrektor generalny Forda, Jim Farley, powiedział, że pojazdy elektryczne drugiej generacji będą rentowne w ciągu pierwszych 12 miesięcy.

Ford zapowiedział również, że przełoży prace nad elektryczną ciężarówką nowej generacji do 2026 roku

READ  Wskaźniki przeskakują na dane o inflacji. Nasdaq zanotował najlepszy kwartał od 2020 roku

Ale chociaż pojazdy nowej generacji mogą być spóźnione, ich następna generacjaNastępnyProdukcja samochodów elektrycznych wciąż trwa. Ford powiedział, że prace projektowe nad nową gamą niedrogich samochodów elektrycznych „trwają” w firmowym laboratorium skunkworks pod nadzorem byłego projektanta Tesli Alana Clarke’a. Zespół z Kalifornii „opracowuje mniejszą, tańszą, dochodową i elastyczną platformę pojazdów elektrycznych, zdolną do obsługi wielu pojazdów w dużych ilościach” – powiedział Ford.

Ford, podobnie jak inni światowi producenci samochodów, stara się ulepszyć swoją dochodową formułę pojazdów elektrycznych. Jednostka Model e firmy, która nadzoruje pojazdy elektryczne i oprogramowanie, odnotowała stratę w wysokości 1,6 miliarda dolarów w czwartym kwartale 2023 r. Ford stwierdził, że spowolni tempo wydawania pieniędzy na pojazdy elektryczne, aby lepiej zaspokoić popyt klientów.

Ford ogłosił wczoraj wyniki sprzedaży za pierwszy kwartał, w których główną rolę odegrały zwłaszcza pojazdy hybrydowe. W pierwszych trzech miesiącach 2024 r. producent samochodów sprzedał 38 421 pojazdów hybrydowych, co stanowi wzrost o 42% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2023 r. Pożerające benzynę SUV-y (Escape, Explorer, Expedition i Bronco) również osiągnęły jedną czwartą osiągnięty, nazywany jest „najlepszym w historii”. Sprzedaż pojazdów elektrycznych wzrosła o 86 procent rok do roku.