18 października, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Wyniki International Restaurant Brands (QSR) za IV kwartał 2023 r

Wyniki International Restaurant Brands (QSR) za IV kwartał 2023 r

Ogólny widok kawiarni i restauracji Tim Hortons Drive-Thru w Lakeside Retail Park, 5 lutego 2024 r. w Grays, Wielka Brytania.

Johna Cable'a | Obrazy Getty’ego

Międzynarodowe marki restauracyjne wspomniany We wtorek kwartalne zyski i przychody przekroczyły oczekiwania analityków, do czego przyczyniła się wyższa niż oczekiwano sprzedaż Tima Hortonsa.

W notowaniach przedsesyjnych akcje spółki nie uległy zmianie.

Oto co podała spółka w porównaniu z oczekiwaniami Wall Street, na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród analityków przez LSEG, wcześniej znaną jako Refinitiv:

  • Zysk na akcję: skorygowany 75 centów wobec oczekiwanych 73 centów
  • Przychody: 1,82 miliarda dolarów wobec oczekiwanych 1,81 miliarda dolarów

Restaurant Brands odnotowała zysk netto w czwartym kwartale przypadający na akcjonariuszy w wysokości 508 mln dolarów, czyli 1,60 dolara na akcję, w porównaniu z 229 mln dolarów, czyli 74 centami na akcję rok wcześniej.

Po wyłączeniu pozycji spółka miała zysk w wysokości 75 centów na akcję.

Sprzedaż netto Wzrosła o 8% do 1,82 miliarda dolarów.

W tym kwartale Restaurant Brands po raz pierwszy podzieliła się wynikami przy wykorzystaniu nowej struktury raportowania. Firma udostępnia obecnie wyniki dotyczące poszczególnych marek w USA i Kanadzie oraz grupuje wszystkie swoje międzynarodowe lokalizacje w ramach segmentu „Międzynarodowe”.

Sprzedaż w tych samych sklepach Tima Hortonsa wzrosła w kwartale o 8,4%, przewyższając szacunki StreetAccount wynoszące 4,7%. Kanadyjska sieć kawiarni ma zazwyczaj największy udział w przychodach Restaurant Brands.

Burger King odnotował wzrost sprzedaży w tym samym sklepie o 6,3%. Od ponad roku amerykańska sieć działa w oparciu o plan naprawczy, który obejmuje przeprojektowanie restauracji i zwiększenie wydatków na reklamę.

Restaurant Brands niedawno nabyła także największego amerykańskiego franczyzobiorcę Burger Kinga, Carrols Restaurant Group, w ramach transakcji o wartości 1 miliarda dolarów, aby pomóc sieci w szybszym odnawianiu lokalizacji.

Sprzedaż w tym samym sklepie Popeyes wzrosła w kwartale o 5,5%. Sieć smażonych kurczaków wprowadziła w tym okresie skrzydełka z kurczaka jako stałą pozycję w menu. Skrzydła były głównym tematem pierwszej reklamy Popeyes na Super Bowl, która została wyemitowana podczas niedzielnego meczu.

READ  Apple osiąga pierwsze porozumienie umowne ze stowarzyszeniem US Retailers Association

Restaurant Brands odnotowała wzrost sprzedaży w sklepach międzynarodowych o 4,6%.