Restauracje KFC i Taco Bell przy 118th Street w Edmonton, 21 stycznia 2024 r. w Edmonton, Alberta, Kanada.
Artur Widak | norfoto | Obrazy Getty’ego
W środę firma Yum Brands ogłosiła kwartalne zyski i przychody, które przekroczyły oczekiwania analityków, a KFC, Taco Bell i Pizza Hut odnotowały słabszą niż oczekiwano sprzedaż.
Yum to trzeci światowy gigant restauracyjny, który odnotowuje rozczarowujące przychody za ostatnie trzy miesiące 2023 r. Zarówno Starbucks, jak i McDonald's przekroczyły oczekiwania Wall Street, powołując się na wojnę między Izraelem a Hamasem.
Akcje Yum spadły o ponad 1% w notowaniach przed otwarciem sesji.
Co to jest Poinformowano o Yu Brands W porównaniu z oczekiwaniami Wall Street, na podstawie ankiety przeprowadzonej przez analityków przez LSEG, wcześniej znaną jako Refinitiv:
- Zysk na akcję: 1,26 dolara zostało zrewidowane wobec oczekiwanych 1,40 dolara
- On wygrał: 2,04 miliarda dolarów wobec oczekiwanych 2,11 miliarda dolarów
Yum odnotował zysk netto za czwarty kwartał w wysokości 463 mln dolarów, czyli 1,62 dolara na akcję, w porównaniu z 371 mln dolarów, czyli 1,29 dolara na akcję rok wcześniej.
Po wyłączeniu pozycji, restauracyjny gigant zarobił 1,26 centa na akcję. Spółka podała, że kwartalna stawka podatku ulegała wahaniom, co spowodowało spadek zysków o 23 centy na akcję.
Sprzedaż netto Wzrósł o 1% do 2,04 miliarda dolarów. Sprzedaż w sklepach globalnych firmy również wzrosła o 1%.
Pizza Hut podała, że sprzedaż w tym samym sklepie spadła o 2%, co nie spełniło oczekiwań dotyczących wzrostu na poziomie 0,6%. Sprzedaż w tych samych sklepach w USA spadła o 4%, podczas gdy międzynarodowa sprzedaż w tych samych sklepach pozostała na stałym poziomie.
Sprzedaż KFC w tych samych sklepach wzrosła o 2%, poniżej szacunków StreetAccount na poziomie 4,7%.
Nawet Taco Bell, zwykle klejnot w portfelu Yum, osiągnął wyniki słabsze od oczekiwań Wall Street. Inspirowana kuchnią meksykańską sieć odnotowała wzrost sprzedaży w tym samym sklepie o 3%, przewyższając szacunki StreetAccount na poziomie 3,8%. Rok temu sieć odnotowała 11% wzrost sprzedaży w tym samym sklepie, do czego przyczynił się ciągły powrót jej ulubionej pizzy meksykańskiej.
W 2024 r. Yum planuje osiągnąć kilka kamieni milowych w swoim globalnym zasięgu. Zasięg Yum przekroczy 60 000 lokalizacji, w tym zasięg KFC będzie obejmował ponad 30 000 restauracji, a Pizza Hut – ponad 20 000 restauracji, oznajmił w oświadczeniu dyrektor generalny David Gibbs.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych