Autor: Lisa Edser dla Daily Mail Australia
00:42 20 grudnia 2023, aktualizacja 00:44 20 grudnia 2023
Australijczycy, których plany podróży zostały pokrzyżowane przez rekordową powódź na dalekiej północy Queensland, otrzymali teraz kolejny dotkliwy cios ze strony niektórych linii lotniczych.
Debra i David McAteer byli w drodze do swoich starszych rodziców w Victorii na Boże Narodzenie i mieli przylecieć z Cairns we wtorek.
Poważna powódź zalała drogi prowadzące do ich domu w Mission Beach, co oznaczało, że para nie mogła dotrzeć na samolot.
Lotnisko w Cairns zostało również zalane zdjęciami, na których uchwycono samoloty na pasie startowym, które całkowicie utknęły we wznoszącej się wodzie.
Pani McAteer skontaktowała się z linią lotniczą, w której zarezerwowała lot, w celu zmiany terminu lotu, ale była zszokowana ich reakcją.
„Powiedział, że będzie pobierana opłata, a ja zapytałam: «No cóż, ile wynosi opłata?». „Powiedział 435,19 dolarów i prawie dostałam zawału serca” – powiedziała. Dziewięć wiadomości.
„Dosłownie znowu płacimy nasze bilety lotnicze. To nie jest wystarczająco dobre i nie powinno się nigdy wydarzyć.
Obszar ten doświadczył największej powodzi od prawie 50 lat w następstwie byłego cyklonu tropikalnego Jasper.
W ciągu 40 godzin spadło około 600 mm deszczu, a dziesiątki osób zmuszone były szukać wysokich obszarów na dachach swoich domów i czekać na ratunek władz.
Po ponownym otwarciu lotniska w Cairns dodatkowe opłaty za zmianę lotu to zła wiadomość dla lokalnych przedsiębiorców, którzy polegają na turystach.
Michael Nelson, właściciel Pinnacle Tourism Marketing, powiedział, że obszar ten stracił już ponad 60 milionów dolarów na rezerwacjach.
„Nie ma powodu, dla którego ludzie nie mogliby tu przyjechać na wakacje” – powiedział.
„Byłoby absolutną parodią, gdyby linie lotnicze spojrzały nieco bardziej krótkoterminowo i poprawnie stwierdziły, że możemy na tym zyskać”.
W miarę zbliżania się Świąt Bożego Narodzenia firmy apelują, aby nie odwoływać rezerwacji.
Nelson powiedział, że region Dalekiej Północy ma tendencję do „szybkiej regeneracji”, a hotele i restauracje są otwarte i gotowe na przyjęcie gości.
Nie wszystkie linie lotnicze pobierały dodatkowe opłaty od pasażerów, którzy chcieli zmienić datę lub anulować rezerwację.
Wczoraj rano loty Qantas do i z Cairns zostały wznowione, a linia lotnicza oferuje klientom, którzy nie chcą już podróżować, elastyczność, w tym zwrot pieniędzy, środki podróżne lub zmianę daty.
Chcą również, aby dotknięci klienci monitorowali aplikacje lub strony internetowe Qantas i Jetstar w celu uzyskania dalszych informacji.
Bonza ułatwiła także klientom, których to dotyczy, zmianę planów bez opłat.
Umożliwia pasażerom latającym do i z Cairns zmianę terminu lotu, a klienci mogą zamiast tego wybrać bezpłatny lot z Townsville.
Dotyczy to wyłącznie lotów do Bożego Narodzenia włącznie.
Virgin Australia należy również do linii lotniczych, które nie pobierają opłat od swoich klientów.
Pasażerowie, którzy dokonali rezerwacji w linii lotniczej i mają rezerwację na podróż w okresie od 12 do 24 grudnia, mogą przenieść swój lot na inny termin, pod warunkiem, że przypada on w ciągu 14 dni od pierwotnej daty.
Usługa ta oferowana jest w zależności od dostępności i nie wiąże się z żadnymi kosztami dla klientów.
Zrezygnują także z opłat za zmianę w przypadku osób, które będą chciały przenieść swój lot do innego miejsca podróży w ciągu 14 dni od pierwotnej daty.
Klienci powinni jednak mieć świadomość, że może obowiązywać różnica w cenie.
Jeżeli lot pasażera zostanie odwołany i nie zostanie znaleziona odpowiednia opcja, może on zażądać zwrotu pieniędzy lub kredytu podróżnego w wysokości uiszczonej opłaty.
More Stories
Japonia: Tajfun Shanshan: Milionom ludzi nakazuje się ewakuować po tym, jak jeden z najsilniejszych tajfunów od dziesięcioleci nawiedzi Japonię
Sąd Najwyższy Brazylii grozi zawieszeniem działalności Spółki X w związku z najnowszymi wydarzeniami w ramach toczącego się sporu
Światowy Program Żywnościowy wstrzymuje swoje działania w Gazie po wielokrotnym strzelaniu do pojazdu pomocy