Ustawodawcy i regulatorzy przez lata opracowali przepisy i regulacje, które ograniczają władzę i wielkość największych amerykańskich banków. Jednak wysiłki te zostały porzucone w szaleńczych nocnych wysiłkach urzędników państwowych, aby powstrzymać kryzys bankowy, przejmując First Republic Bank i sprzedając go JPMorgan Chase, największemu bankowi w kraju.
O pierwszej w nocy w poniedziałek, kilka godzin po tym, jak Federalna Korporacja Ubezpieczeń Depozytów miała ogłosić nabywcę borykającego się z problemami regionalnego pożyczkodawcy, urzędnicy rządowi powiedzieli kierownictwu JPMorgan, że zdobyli prawo do przejęcia Pierwszej Republiki. Klienci, z których większość znajduje się w zamożnych nadmorskich miastach i na przedmieściach.
Decyzja FDIC łagodzi prawie dwa miesiące zawirowań w sektorze bankowym po upadku Silicon Valley Bank i Signature Bank na początku marca. „Ta część kryzysu się skończyła” – powiedział analitykom dyrektor generalny JP Morgan Jamie Dimon podczas telekonferencji w celu omówienia przejęcia w poniedziałek.
Pan. W przypadku Dimona kryzys finansowy z 2008 r. doprowadził do przejęcia JP Morgan Bear Stearns i Washington Mutual na żądanie federalnych organów regulacyjnych.
Ale decyzja I RP wysunęła na pierwszy plan odwieczne debaty na temat tego, czy niektóre banki stały się zbyt duże, by upaść, zwłaszcza w czasie kryzysów, kiedy regulatorzy pozwalali lub zachęcali je do kupowania mniejszych instytucji finansowych.
„Organy regulacyjne postrzegają ich jako dorosłych i partnerów biznesowych” – powiedział Tyler Kellach, prezes stowarzyszenia Healthy Markets Association z siedzibą w Waszyngtonie, które opowiada się za większą przejrzystością systemu finansowego, reprezentując duże banki, takie jak JPMorgan. „Są wystarczająco wielcy, aby upaść i są uprzywilejowani, aby tak być”.
Powiedział, że JPMorgan prawdopodobnie zarobi dużo pieniędzy na przejęciu. JPMorgan powiedział w poniedziałek, że transakcja ma zwiększyć jego zyski o 500 milionów dolarów.
JP Morgan zapłaci FDIC 10,6 miliarda dolarów za przejęcie Pierwszej Republiki. Agencja rządowa spodziewa się pokryć utratę około 13 miliardów dolarów w aktywach Pierwszej Republiki.
Zwykle jeden bank nie może przejąć drugiego, jeśli to zrobi, i może kontrolować ponad 10 procent krajowych depozytów bankowych – limit, który JPMorgan osiągnął już przed zakupem Pierwszej Republiki. Ale ustawa przewiduje wyjątek dla przejęcia upadającego banku.
FDIC chce sprawdzić, czy banki są chętne do przyjmowania nieubezpieczonych depozytów Pierwszej Republiki i czy ich główny regulator im na to pozwoli, powiedziały dwie osoby zaznajomione z tym procesem. W piątek po południu regulator zaprosił banki do wirtualnego pokoju danych, aby przyjrzeć się finansom Pierwszej Republiki, powiedziały dwie osoby.
Agencja rządowa współpracująca z bankiem inwestycyjnym Guggenheim Securities miała dużo czasu na przygotowanie się do przetargu. Pan JP Morgana Pomimo otrzymania w marcu ratunku w wysokości 30 miliardów dolarów od 11 największych banków w kraju, na czele z Dimonem, Pierwsza Republika boryka się z problemami od czasu upadku Silicon Valley Bank.
Po południu 24 kwietnia stawało się coraz bardziej jasne, że Pierwsza Republika nie może stać sama. Tego dnia bank poinformował w swoim kwartalnym raporcie o zyskach, że w ostatnich tygodniach marca stracił 102 miliardy dolarów depozytów klientów, czyli ponad połowę tego, co miał na koniec grudnia.
Według osoby poinformowanej w tej sprawie, przed publikacją zysków prawnicy i inni doradcy Pierwszej Republiki powiedzieli kierownictwu banku, aby nie odpowiadali na żadne pytania podczas telekonferencji firmy z powodu tragicznej sytuacji banku.
Rewelacje w raporcie i milczenie kierownictwa wystraszyły inwestorów, którzy pozbyli się i tak już zniszczonych akcji.
Kiedy FDIC rozpoczął proces sprzedaży Pierwszej Republiki, kilku oferentów wyraziło zainteresowanie, w tym PNC Financial Services, Fifth Third Bancorp, Citizens Financial Group i JP Morgan. Analitycy i kierownictwo tych banków zaczęli przeglądać dane z Pierwszej Republiki w niedzielne popołudnie, aby ocenić, ile byliby skłonni licytować.
Regulatorzy i Guggenheim wrócili następnie do czterech oferentów, prosząc ich o najlepsze i ostateczne oferty do godziny 19:00. Każdy bank, w tym JPMorgan Chase, ulepszył swoją ofertę.
Regulatorzy zapowiedzieli, że planują ogłosić zwycięzcę do godziny 20:00, przed otwarciem rynków w Azji. Kierownictwo PNC złożyło ofertę w centrali banku w Pittsburghu w weekend. Z siedzibą w Providence, RI, kierownictwo Citizens spotyka się w biurach w Connecticut i Massachusetts.
Ale była godzina 20:00, po której nastąpiły godziny ciszy bez słowa od FDIC.
Dla trzech mniejszych banków transakcja byłaby rewolucyjna, dając im znacznie większą obecność w zamożnych lokalizacjach, takich jak San Francisco Bay Area i Nowy Jork. PNC, szósty co do wielkości bank w USA, wzmocniłby swoją pozycję, by rzucić wyzwanie czterem największym komercyjnym pożyczkodawcom w kraju: JPMorgan, Bank of America, Citigroup i Wells Fargo.
W końcu JPMorgan nie tylko zaoferował więcej pieniędzy niż inni, ale także zgodził się kupić większość banku, powiedziały dwie osoby zaznajomione z tym procesem. Organy regulacyjne zaakceptowały ofertę banku, ponieważ JPMorgan miałby łatwiej integrować oddziały Pierwszej Republiki ze swoją działalnością i zarządzać kredytami i hipotekami mniejszego banku, utrzymywać je lub sprzedawać.
Gdy dyrektorzy mniejszych banków czekali, aż zadzwonią ich telefony, FDIC i jej doradcy zadzwonili do Mr. Kontynuowałem negocjacje z Dimonem i jego zespołem, którym był JP. Próbowali zapewnić Morgana, że rząd ochroni go przed stratami.
Około 3 nad ranem FDIC ogłosiło, że JP Morgan przejmie Pierwszą Republikę.
Rzeczniczka FDIC odmówiła komentarza na temat pozostałych oferentów. W swoim oświadczeniu firma stwierdziła: „Decyzja First Republic Bank obejmowała wysoce konkurencyjny proces przetargowy i zaowocowała transakcją zgodną z minimalnymi wymogami dotyczącymi kosztów określonymi w federalnej ustawie o gwarantowaniu depozytów”.
Ogłoszenie spotkało się z dużym aplauzem w sektorze finansowym. Robin Vince, prezes i dyrektor naczelny Bank of New York Mellon, powiedział w wywiadzie, że wydawało się, że „chmura została podniesiona”.
Niektórzy analitycy finansowi ostrzegają, że obchody mogą być przesadzone.
Wiele banków nadal ma setki miliardów dolarów niezrealizowanych strat na obligacjach skarbowych i papierach wartościowych zabezpieczonych hipoteką zakupionych, gdy stopy procentowe były wyjątkowo niskie. Ponieważ Rezerwa Federalna gwałtownie podniosła stopy procentowe, aby zmniejszyć inflację, niektóre z tych inwestycji w obligacje są obecnie bardzo rzadkie.
Christopher Whalen z Whalen Global Advisors powiedział, że niektóre problemy w bankach, takich jak Pierwsza Republika, były napędzane przez łagodną politykę pieniężną Fed, która doprowadziła do obciążenia obligacjami, które obecnie osiągają słabe wyniki. „Ten problem nie zniknie, dopóki Rezerwa Federalna nie obniży stóp procentowych” – powiedział. „W przeciwnym razie będziemy świadkami upadku kolejnych banków”.
Ale opinia pana Whelana jest opinią mniejszości. W Dolinie Krzemowej panuje coraz większa zgoda co do tego, że niepowodzenia Signature, a teraz FirstRepublic, nie spowodują powtórki kryzysu finansowego z 2008 r., który doprowadził do upadku Bear Stearns, Lehman Brothers i Washington Mutual.
Trzy banki, które upadły w tym roku, miały więcej aktywów niż 25 banków, które upadły w 2008 r. po uwzględnieniu inflacji. Ale nadal W latach 2008-2012 upadło 465 banków.
Nierozwiązanym problemem jest to, jak radzić sobie z bankami, które posiadają wysoki odsetek nieubezpieczonych depozytów – pieniędzy od klientów, które przekraczają federalny depozyt w wysokości 250 000 USD. W poniedziałek FDIC zalecił Kongresowi rozważenie rozszerzenia jego zdolności do ochrony depozytów.
Wielu inwestorów i deponentów zakłada, że rząd będzie działał w celu ochrony wszystkich depozytów w każdej upadającej instytucji, wprowadzając formalne zwolnienie z ryzyka, co już zrobił z Silicon Valley Bank i Signature Bank. Ale łatwiej to zrobić, gdy kilka banków ma kłopoty, a trudniej, gdy wiele banków ma kłopoty.
Innym problemem jest to, że średnie banki wycofają się z udzielania pożyczek, aby zachować kapitał, jeśli przejdą panikę bankową, taką jak w Silicon Valley Bank i Pierwszej Republice. Deponenci mogą przenosić swoje oszczędności do funduszy rynku pieniężnego, które mogą zapewnić wyższe zwroty niż konta oszczędnościowe lub czekowe.
Banki centralne, które w opublikowanych w ubiegłym tygodniu raportach o bankructwach banków w marcu krytykowały się, powinny przygotować się na bardziej rygorystyczny nadzór ze strony Fed i FDIC.
Banki regionalne i lokalne są ważnym źródłem finansowania branży nieruchomości komercyjnych, która obejmuje budynki biurowe, kompleksy apartamentów i centra handlowe. Niechęć banków do udzielania kredytów deweloperom może hamować plany nowych budowli.
Jakiekolwiek spowolnienie akcji kredytowej mogłoby doprowadzić do spowolnienia lub spowolnienia wzrostu gospodarczego.
Pomimo wyzwań i obaw związanych z powiększaniem się dużych banków, niektórzy eksperci twierdzą, że organy regulacyjne wykonały godną podziwu pracę, przywracając stabilność systemu finansowego.
„To bardzo trudna sytuacja” – powiedziała Sheila Beyer, która przewodniczyła FDIC podczas kryzysu finansowego w 2008 roku.
Raportowanie przyczyniło się Emily Flitter, Rapport Alana, Roba Copelanda I Gina Śmiałek.
„Introwertyk. Ewangelista alkoholu. Ekspert od mediów społecznościowych. Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik Twittera”.
More Stories
JP Morgan spodziewa się w tym roku obniżyć stopę bazową o 100 punktów bazowych
Krokodyl i rekin pożarły prehistoryczną krowę morską, odsłaniając skamielinę
W obliczu rosnącego zaufania Demokratów Harris i Walls wyruszają w podróż autokarową po Gruzji