Hongkong / Tokio (CNN) Policja w Japonii aresztowała dwóch mężczyzn podejrzanych o zanieczyszczenie wspólnej miski z ogórkami Ginger w restauracji typu fast food, po tym, jak wideo z dowcipu zostało szeroko udostępnione w mediach społecznościowych.
Aresztowania mają miejsce, gdy podobne akty związane z żywnością, nazywane w Internecie „#sushitero” lub „#sushiterrorism”, stają się coraz bardziej powszechne. Wcześniej wysypiska dotyczyły głównie słynnych w kraju restauracji z przenośnikiem taśmowym sushi, rodząc pytania o ich przyszłość.
Ryu Shimazu, lat 35, i Toshihide Oka, lat 34, zostali oskarżeni o utrudnianie działalności i uszkodzenie mienia, powiedziała CNN policja z Osaki, po tym, jak duet użył pałeczek do jedzenia czerwonego imbiru prosto ze wspólnej miski w Yoshinoya, łańcuchu naczyń Słynna w mieście wołowina we wrześniu.
A wideo Opublikowany w mediach społecznościowych pokazuje mężczyznę, który uważa się za Shimazu, który na siłę je imbir. Według policji Shimazu powiedział, że zrobił to, ponieważ „chciał, żeby wszyscy się śmiali”, podczas gdy Ohka powiedział, że udostępnił wideo „ponieważ było zabawne”.
Zapytany o incydent rzecznik Yoshinoya powiedział CNN: „Film sprawił, że nasi stali klienci poczuli się nieswojo i nieswojo. Głęboko żałujemy, że stało się to głównym newsem, który podważa bezpieczeństwo całej branży gastronomicznej. mam nadzieję, że coś takiego się nie wydarzy.” ponownie w przyszłości.”
W zeszłym miesiącu policja w środkowej Japonii Aresztowano trzy osoby Aby wziąć udział w hazingu w Kura Sushi, sieci restauracji z przenośnikiem taśmowym. Oprócz Kura Sushi, dwie inne takie sieci – Sushiro, której właścicielem jest Food & Life Companies, oraz Hamazushi – powiedziały wcześniej CNN, że doświadczyły podobnych zakłóceń. Każdy z nich złożył doniesienie na policję.
Z problemem niezdrowych zachowań żywieniowych borykała się już Japonia. Według Daiki Kobayashi, japońskiego analityka handlu detalicznego w Nomura, w 2013 roku powtarzające się doniesienia o żartach i destrukcyjnych zachowaniach w restauracjach sushi doprowadziły do „spadku” sprzedaży i ruchu u operatorów sieci.
Jednak najnowsze żarty dotyczące jedzenia, rozpowszechniane w mediach społecznościowych, wywołały nowe kontrowersje w następstwie pandemii koronawirusa. W ostatnich tygodniach niektórzy japońscy użytkownicy mediów społecznościowych kwestionowali, czy restauracje sushi z przenośnikiem taśmowym i inne praktyki usług społecznych mogą być kontynuowane, ponieważ konsumenci domagają się większej dbałości o higienę.
Michelle Toh, Emiko Jozuka, Mayumi Maruyama i Juliana Liu z CNN przyczyniły się do powstania reportażu.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych