23 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Duże obniżki cen Tesli oznaczają „dużą zmianę na rynku samochodów elektrycznych”

Duże obniżki cen Tesli oznaczają „dużą zmianę na rynku samochodów elektrycznych”

Czy Tesla może pozostać liderem rynku nowoczesnych pojazdów elektrycznych, który skutecznie stworzyła?

To pytanie od miesięcy nurtuje nabywców pojazdów elektrycznych, inwestorów, analityków, obserwatorów branży i Elona Muska. Stało się tak szczególnie w przypadku pytań o popyt w Chinach i USA – nie wspominając o dramacie na Twitterze – zdają się przyćmiewać historię sukcesu firmy produkującej samochody elektryczne.

W czwartek wieczorem Tesla ujawniła swoją odpowiedź na ten problem, przynajmniej na razie: gwałtowne obniżki cen w swoim asortymencie, które w niektórych przypadkach sięgają nawet 30 procent, gdy stosowane są również najnowsze ulgi podatkowe dla pojazdów elektrycznych.

Czy Tesla może pozostać liderem rynku nowoczesnych pojazdów elektrycznych, który skutecznie stworzyła?

Co więcej, niektóre obniżki cen kwalifikują teraz samochody do tych ulg podatkowych.

analitycy, którzy z nimi rozmawiali krawędź W piątek podkreślił znaczenie tych cięć i powiedział, że mogą one mieć głęboki wpływ nie tylko na markę Tesla, ale także na coraz bardziej konkurencyjną grę EV. Niektórzy twierdzą nawet, że może to być pierwszy strzał w zbliżającej się „wojnie cenowej” samochodów elektrycznych, nawet gdy producenci samochodów walczą o pozyskanie wystarczającej ilości materiałów, aby masowo wprowadzić te samochody na drogi.

„Ostatnie obniżki cen Tesli odzwierciedlają znaczącą zmianę na rynku pojazdów elektrycznych” – powiedziała Jessica Caldwell, dyrektor wykonawczy ds. analiz w witrynie kupowania samochodów Edmunds. „W 2023 roku na rynek trafi fala nowych opcji pojazdów elektrycznych, ale ponieważ produkcja będzie ograniczona dla większości producentów, Tesla ustawia się, aby uchwycić konsumentów, którzy nie chcą czekać lub którzy mogą wahać się co do technologii pojazdów elektrycznych, poprzez kusić ich tym. Jedna rzecz, na którą reagują wszyscy kupujący – okazja.

Potencjalni klienci Tesli będą prawdopodobnie bardzo zadowoleni z czwartkowych wiadomości. Na przykład wydajność formularza 3 spadła z około 63 000 USD do 54 000 USD przed wszelkimi ulgami podatkowymi. Wydajność Modelu Y spadła z około 70 000 USD do około 57 000 USD, również przed ulgami podatkowymi.

READ  16 miliardów dolarów fortuny Sama Bankmana-Frieda wyparowało w niecały tydzień

„Ostatnie obniżki cen Tesli odzwierciedlają znaczącą zmianę na rynku pojazdów elektrycznych”

„Zmiany, które należy wziąć pod uwagę, zwłaszcza w przypadku Modelu Y, przy niektórych konfiguracjach, w których sugerowana cena detaliczna spadnie nawet o 13 000 USD, to naprawdę niesamowita zniżka, rzadko spotykana w branży” — powiedział Robby DeGraff, analityk samochodowy. Korporacja Badawcza AutoPacific. Ponadto te bardziej przystępne ceny oznaczają, że niektóre konfiguracje Modelu 3 i Modelu Y, zazwyczaj dwóch najlepiej sprzedających się pojazdów elektrycznych w kraju, powinny teraz kwalifikować się do dodatkowych rabatów w wysokości do 7500 USD dzięki federalnym ulgom podatkowym na pojazdy elektryczne. ”.

Tesla obniżyła ceny ofert producenta samochodów znacznie mniej niż wielu konkurentów. W szczególności standardowy zakres Modelu 3 jest teraz znacznie bliższy Model 3 był obiecany od dawna, ale nigdy nie został zrealizowany za 35 000 USD Więcej niż kiedykolwiek.

Obniżki cen nastąpiły po podobnym ruchu w Chinach w zeszłym tygodniu. Tam Tesla obniżyła ceny aż o 13 procent, co jest trzecim takim posunięciem w ostatnich miesiącach, gdy walczy o dominację pojazdów elektrycznych z krajowymi producentami samochodów, takimi jak BYD.

W Stanach Zjednoczonych posunięcie to zbiegło się również w czasie ze zmianami ulgi podatkowej na pojazdy elektryczne na mocy ustawy o redukcji inflacji. Ustawodawstwo to zachęca do ulg podatkowych dla pojazdów elektrycznych montowanych w Ameryce Północnej, a także akumulatorów montowanych tutaj.

Caldwell powiedział, że cięcia, mające na celu ochronę udziału Tesli w rynku, oznaczają również jej przejście od „anomalii rynkowej” do dużego producenta samochodów. the Średnia cena nowego pojazdu elektrycznego pod koniec 2022 roku wyniesie około 65 000 USDnawet wyższe niż nowe astronomiczne ceny samochodów spalinowych w ostatnim czasie.

Tesla obniżyła ceny ofert producenta samochodów znacznie mniej niż wielu konkurentów.

READ  Amerykańskie obligacje skarbowe, gdy inwestorzy patrzą na dane o inflacji PPI

To jeden ze sposobów na wyprzedzenie konkurencji. Caldwell powiedział, że przez długi czas w Stanach Zjednoczonych Tesla była praktycznie jedynym producentem pojazdów elektrycznych, który nie produkował „pojazdów zgodnych z normami” – drogich samochodów elektrycznych typu kabriolet o niskim zasięgu, spełniających lokalne przepisy. „Ale na razie Tesla musi być konkurencyjna w wielu obszarach, w tym w cenie, wzornictwie i wydajności” – powiedziała.

W 2023 roku będzie to coraz trudniejsze. W tym roku każdy większy producent samochodów i wiele start-upów wspólnie planuje nową ofensywę pojazdów elektrycznych, z których prawie wszystkie oferują imponującą gamę pojazdów, zaawansowane funkcje i bezprecedensowy poziom integracji oprogramowania.

Chociaż skład Tesli jest więcej niż konkurencyjny w tych obszarach, to taki, który się starzeje; Tegoroczny Model S ma już 10 lat, a najlepiej sprzedający się Model 3 ma już sześć lat. Wydaje się, że Tesla ma w najbliższym czasie kilka dobrze znanych nowych produktów, oprócz długo oczekiwanego Cybertrucka i Roadstera.

W tym samym czasie inny analityk Edmunds powiedział krawędź W grudniu rabaty są często znakiem rozpoznawczym mniej ekskluzywnych, bardziej przystępnych cenowo marek; Szczególnie Nissan od lat zmaga się ze skutkami tej strategii.

Tesla musi być konkurencyjna w wielu obszarach, w tym w cenie, wzornictwie i wydajności.

„Podobnie jak główni producenci samochodów, Tesla będzie musiała zmagać się z tym, co te obniżki cen będą oznaczać dla jej wartości rezydualnej i wizerunku marki” – powiedział Caldwell.

Co więcej, wielu obecnych klientów Tesli – w tym ci, którzy zapłacili więcej za te same pojazdy, które kupili w grudniu – wydaje się niezadowolonych z tego posunięcia, obawiając się wpływu na wartość odsprzedaży ich pojazdów. Wiele osób skorzystało w piątek z mediów społecznościowych, w tym Twittera, platformy, której Musk osobiście jest właścicielem, Aby złożyć reklamację lub poprosić o zniżki na inne usługi.

Wydaje się jednak, że wśród kupujących rozgrywa się dramat Tylko „Dokładnie kupiłem samochody Tesli, po wyższych kosztach, zanim ogłoszono te duże spadki cen, sytuacja może się pogorszyć i Musk może potrzebować wymyślić sposób na ugaszenie tych pożarów” – powiedział DeGraff.

READ  Mastercard twierdzi, że powszechne przyjęcie CBDC będzie na razie „trudne”.

Tymczasem właściciele Tesli w Chinach wyszli na ulice, by zaprotestować przeciwko obniżkom cen w zeszły weekend i w tym tygodniu, twierdząc, że decyzja negatywnie wpłynęła na wartość odsprzedaży. Chociaż jest mało prawdopodobne, aby klienci w USA i Europie posunęli się tak daleko, jedna grupa ludzi była całkowicie zadowolona z tej decyzji: długoterminowi inwestorzy Tesli.

Chociaż początkowa reakcja na te cięcia będzie oczywiście negatywna [Wall] powiedział Dan Ives, analityk technologiczny w Wedbush Securities, który jest optymistą co do Tesli, ale był bardzo krytyczny wobec działań Muska w ostatnich miesiącach.

„Uważamy, że wszystkie te obniżki cen mogą zwiększyć popyt/dostawę o 12 do 15 procent na całym świecie w 2023 r. i pokazuje to, że Tesla i Musk nadal „atakują”, aby stymulować popyt w okresie pogorszenia koniunktury”, powiedział Ives. „To wyraźny strzał w dziesiątkę dla europejskich producentów samochodów i amerykańskich potęg (GM i Ford), że Tesla nie będzie grzecznie grać w piaskownicy z trwającą wojną cenową pojazdów elektrycznych”.

Jak w przypadku większości transakcji w życiu, wydaje się, że istnieje co najmniej jeden problem. Podczas gdy nowe zasady dotyczące ulg podatkowych EV są Tajemniczy, wyrafinowany, a czasem bardzo zagmatwanyWielu obserwatorów zwróciło uwagę, że pełne korzyści z tych rabatów – obniżki cen i ulgi podatkowe łącznie – zależą od tego, czy Tesla otrzyma dostawę przed 31 marca. To wtedy zmieniają się zasady dotyczące źródeł baterii.

O ile coś się nie zmieni w związku z ulgami podatkowymi, a jest to bardzo prawdopodobne, te umowy będą zależeć od tego, czy Tesla będzie w stanie dostarczyć samochody, aby zaspokoić popyt, który pojawił się w ciągu ostatnich 24 godzin.