(Bloomberg) — dyrektor generalny Meta Platforms Inc. Mark Zuckerberg wzywa inwestorów do cierpliwości wobec rozdętych inwestycji giganta mediów społecznościowych w niesprawdzone zakłady w i tak już trudnym czasie dla firm zajmujących się reklamą cyfrową.
Najczęściej czytane przez Bloomberg
Akcje firmy spadły o około 20% w obrotach przedrynkowych przed otwarciem giełdy w Nowym Jorku w czwartek po tym, jak podała rozczarowujące kwartalne prognozy przychodów. W środowym apelu Zuckerberg starał się uzasadnić zawyżone koszty Meta, aby sfinansować swoją wersję wirtualnej rzeczywistości, metaverse, a także sztuczną inteligencję, która napędza poważne zmiany w jej sieciach społecznościowych.
Inwestorzy, którzy już w tym roku zniżali akcje o 61%, jeszcze ich nie kupują. Zuckerberg powiedział, że jest przekonany, że największe zakłady Meta w obszarach takich jak krótkie wideo, wiadomości biznesowe i metaverse zmierzają we właściwym kierunku – nie był pewien, jak duża będzie wypłata.
„Myślę, że zamierzamy rozwiązać każdą z tych rzeczy w różnych odstępach czasu” – powiedział Zuckerberg. „Doceniam cierpliwość i wierzę, że ci, którzy są cierpliwi i inwestują z nami, zostaną nagrodzeni”.
Okazuje się, że trudno go sprzedać, gdy firma spodziewa się, że jej i tak już słabiutkie przychody będą niższe niż oczekiwali analitycy, a koszty będą wyższe. W środę Meta poinformowała, że przychody w trzecim kwartale spadły o 4,5% w porównaniu z rokiem poprzednim, tylko drugi raz, kiedy sprzedaż firmy spadła – pierwszy to ostatni kwartał. Meta spodziewa się kontynuacji tego trendu w ostatnich trzech miesiącach roku. Na samym dole szacunków analityków znalazła się prognoza spółki na IV kwartał.
Meta spodziewa się teraz, że całkowite wydatki na ten rok wyniosą od 85 do 87 miliardów dolarów. Firma poinformowała w środę, że w 2023 r. liczba ta wzrośnie do 96 miliardów do 101 miliardów dolarów.
Czytaj więcej: Meta słabnie, ponieważ prognoza sprzedaży pokazuje głębokość słabości rynku reklam
Meta już zmaga się zarówno ze spadkiem wydatków marketerów spowodowanym niepewnością ekonomiczną, jak i zmianą polityki prywatności Apple Inc. To sprawiło, że wszystkie reklamy w mediach społecznościowych były mniej skuteczne. Firma obniżyła koszty, spowalniając zatrudnianie i zawężając priorytety, aby skupić się na utrzymywaniu adekwatności swoich platform mediów społecznościowych i rozszerzaniu swojej oferty wirtualnej rzeczywistości.
Firma, która rok temu zmieniła nazwę z Facebook na Meta, również mocno stawia na miejsca spotkań metaverse napędzane wirtualną rzeczywistością, które zdaniem Zuckerberga będą gospodarzami przyszłości pracy i komunikacji. Ten wysiłek powoduje utratę miliardów przez Meta, a firma spodziewa się, że w przyszłym roku straci więcej pieniędzy w biznesie Metaverse.
Meta nie jest jedyną firmą internetową ze słabym rynkiem reklamowym; Zarówno alfabet Inc. i Snap Inc. Dla równie silnego ciosu z słabymi wynikami. To jedyna firma, która naprawia sposób działania swoich platform mediów społecznościowych, wydając około jednego na każde 10 dolarów, które zarabiają na sprzedaży w hipotetycznej przyszłości, która jest jeszcze odległa o lata.
W ubiegłym roku Meta zmieniła doświadczenia na Facebooku i Instagramie, aby wyświetlać więcej treści dobranych algorytmicznie i mniej postów obserwowanych przez użytkowników. Priorytetowo traktuje również krótkie filmy, zwane Reels, w odpowiedzi na popularną aplikację TikTok firmy ByteDance Ltd.
Starsze produkty mediów społecznościowych Meta muszą pozostać na tyle popularne, aby generować przychody z reklam, które będą finansować wizję metaverse firmy Zuckerberg. W trzecim kwartale o 4% więcej osób spędzało czas na platformach Meta dziennie, w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, z 2,93 miliarda aktywnych użytkowników dziennie. Miesięcznie gigant technologiczny odnotował 3,71 miliarda aktywnych użytkowników z rodziny aplikacji, która obejmuje również Messenger i WhatsApp.
W środę firma zachwalała, że Instagram przekroczył 2 miliardy aktywnych użytkowników miesięcznie i powiedziała, że ci ludzie spędzają więcej czasu na oglądaniu Reels – a marketerzy wydają tam reklamy z sugerowaną stawką 3 miliardów dolarów rocznie przychodu. Jednak przychody Reels spadają do 500 milionów dolarów w ostatnim kwartale, ponieważ nowszy produkt rozbija inne przestrzenie reklamowe, które generują dochody w szybszym tempie. Zuckerberg powiedział, że może upłynąć 18 miesięcy, zanim te zmiany.
„Inwestorzy czują teraz, że jest zbyt wiele zakładów demonstracyjnych w porównaniu z zakładami bazowymi”, powiedział Brent Thill, analityk z Jefferies LLC, podczas rozmowy o zarobkach z kierownictwem Meta.
Zuckerberg prosił już o cierpliwość. W 2015 roku pytania inwestorów koncentrowały się na tym, kiedy WhatsApp, Instagram i Messenger będą zarabiać. Różnica polegała na tym, że każda z tych aplikacji miała już setki milionów użytkowników.
„Meta musi zmienić swoją działalność” – powiedziała Debra Aho Williamson, analityk w Insider Intelligence. „Jako Facebook Inc. była to rewolucyjna firma, która zmieniła sposób komunikowania się ludzi i sposób interakcji marketerów z konsumentami. Dziś nie jest już tak innowacyjna.”
(Aktualizacje z obrotem przedrynkowym w drugim akapicie.)
Najczęściej czytane w Bloomberg Businessweek
© Bloomberg LP 2022
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych