Jak wynika z notatki uzyskanej w niedzielę wieczorem przez ESPN, Major League Baseball planuje zaradzić fiasku w zakresie mundurów po tym, jak zmiany w standardowych koszulkach i spodniach tej wiosny doprowadziły do powszechnych skarg ze strony graczy i fanów.
Jak wynika z notatki rozesłanej zawodnikom przez Stowarzyszenie Graczy MLB w niedzielę, najważniejsze zmiany obejmują powrót do większych napisów z tyłu koszulek, usunięcie niedopasowanych szarych gór i dołów oraz tendencję do gromadzenia się potu przez nową koszulkę Nike. .
Zmiany, które nastąpią najpóźniej z początkiem sezonu 2025, obejmą także reformę spodni, które tej wiosny były szeroko krytykowane za przejrzystość.
Związek poinformował graczy o nadchodzących zmianach w piśmie, w którym obwiniono Nike i debiut munduru Vapor Premier, który był chwalony za doskonałe działanie, ale nadal był znienawidzony przez graczy.
„To był problem całej Nike” – czytamy w notatce dla graczy. „Zasadniczo rzecz biorąc, wydarzyło się tutaj to, że Nike wymyśliło coś, czego nie trzeba było wymyślać”.
Związek uniewinnił także firmę Fanatics, producenta mundurów, który spotkał się z większością publicznej pogardy z powodu panującego chaosu, twierdząc, że firma „rozumie ogromne znaczenie uzyskiwania opinii graczy, pozyskiwania ich akceptacji i nie bania się prowadzenia trudnych rozmów”. Miejmy nadzieję, że jeśli chodzi o koszulki i karty kolekcjonerskie, Nike w przyszłości przyjmie podobne podejście.
Chociaż nowe stroje zadebiutowały podczas Meczu Gwiazd w 2023 r., ich wprowadzenie tej wiosny wywołało wiele złego rozgłosu. Zmniejszający się rozmiar liter na tabliczkach z nazwiskami zawodników nadał koszulkom amatorski wygląd. W spodniach, które zgodnie z notatką „powrócą do wysokiej jakości zamka błyskawicznego używanego w 2023 r.”, występowały niezliczone problemy, w tym prześwitujący materiał, brak szwów i wydmuchania, które gracze uważali za niepotrzebne.
Współpraca Nike z ligą MLB rozpoczęła się w 2019 roku, kiedy firma przejęła rolę oficjalnego dostawcy strojów ligi w ramach 10-letniej umowy z MLB o wartości 1 miliarda dolarów. Fanatycy współpracują zarówno z ligą, jak i związkiem.
„Nike ostrzegało nas przed różnymi zmianami, gdy prezentowało je w 2022 roku, zwłaszcza jeśli chodzi o spodnie” – czytamy w notatce związkowej. „To była liga MLB, która również była świadoma naszych obaw. Niestety do niedawna stanowisko Nike było zasadniczo następujące: «Nie ma tu nic do oglądania, gracze będą musieli się dostosować»”.
MLB odmówił komentarza. Nike nie udzieliło natychmiastowego komentarza, gdy skontaktowało się z nim ESPN. Fanatycy nie odpowiedzieli na prośbę o komentarz. MLBPA odmówiła komentarza.
„Subtelnie czarujący guru internetu. Fanatyk Twittera. Tvaholic. Ekspert od ogólnych mediów społecznościowych. Gamer”.
More Stories
Oficjalnie ujawniono harmonogram wszystkich 32 drużyn
Napastnik Avs Walerij Niczuszkin został zawieszony na co najmniej 6 miesięcy na godzinę przed czwartym meczem przeciwko Gwiazdom
Valery Nichushkin został zawieszony na 6 miesięcy i wraca do programu pomocy zawodnikom NHL