27 kwietnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Zaprezentowanie nowej generacji samochodów Formuły 2 na Monzy

Zaprezentowanie nowej generacji samochodów Formuły 2 na Monzy

Seria mówi, że nowy samochód, który będzie brał udział w sezonach 2024, 2025 i 2026, jest jak najbardziej zbliżony do bolidu Formuły 1 pod względem bezpieczeństwa i dostępności.

Jest napędzany 3,4-litrowym turbodoładowanym silnikiem Mecachrome i będzie zgodny ze specyfikacjami bezpieczeństwa FIA na rok 2024.

Mistrzostwa mają również nadzieję, że samochód będzie dostosowany do szerszego zakresu rozmiarów kierowców, aby poprawić dostępność, w tym kierowców płci żeńskiej.

Samochód pomyślnie przeszedł test próbny w lipcu w Varano, prowadzony przez byłą kierowcę Formuły 2 Tatianę Calderon.

Program rozwoju będzie kontynuowany przez pozostałą część roku i weźmie w nim udział kilku kierowców, w tym mistrz Formuły 2 z 2022 roku Felipe Drugovich.

Jeden samochód zostanie dostarczony zespołom przed końcem grudnia 2023 r., a drugi w połowie stycznia 2024 r.

Samochód nie będzie wyposażony w elektryczne wspomaganie kierownicy, zamiast tego zostanie zmieniona jego dotychczasowa masa i geometria.

FIA ma nadzieję zastosować tę samą dyrektywę dotyczącą wag w piramidzie jednomiejscowej, począwszy od Formuły 4 wzwyż.

W 2024 r. samochód będzie nadal napędzany w 55% zrównoważonym paliwem pochodzenia biologicznego, ale może być zasilany zrównoważonymi paliwami syntetycznymi, które zostaną wprowadzone w 2025 r.

Przed pierwszym oficjalnym testem przedsezonowym odbędzie się test drużyn z udziałem jednego samochodu na zespół.

Szef serii Bruno Michel powiedział: „Wspólnie z FIA zaprojektowaliśmy mocny, wymagający i bezpieczny samochód, który przygotuje młodych kierowców do Formuły 1 i który będzie w dalszym ciągu zapewniał wspaniałe wyścigi i mnóstwo możliwości wyprzedzania, co sprawi radość fanom. ” Oczekuj od F2.

„Zaprojektowano go również z myślą o wszystkich typach kierowców, biorąc pod uwagę względy FIA dotyczące wysiłku kierowniczego. Jest to niewątpliwie klucz do uczynienia naszego sportu bardziej włączającym, poprzez poprawę właściwości jezdnych i komfortu naszych samochodów.”

„Kontrola kosztów pozostaje jedną z naszych głównych trosk. Dlatego zachowaliśmy ten sam silnik i skrzynię biegów, a wiele części przeniesiono z poprzedniego samochodu. Wreszcie upewniliśmy się, że zespoły będą mogły zarządzać nowym samochodem z 12 dyrektorami osób, zgodnie z przepisami sportowymi.

READ  Wrexham ma najtrudniejszy harmonogram startów – aw meczach otwarcia występują kontrowersyjni przeciwnicy

„Chcę podziękować naszym partnerom Aramco, Pirelli, Dallara i Mecachrome, którzy odgrywają kluczową rolę w uczynieniu tego samochodu bezpiecznym, niezawodnym i najlepszą maszyną wyścigową do przygotowania naszych kierowców do Formuły 1”.

Wiceprezydent FIA ds. Sportu Robert Reid powiedział: „Wprowadzenie na rynek nowej generacji samochodu FIA Formuły 2 oznacza początek nowego, ekscytującego rozdziału w mistrzostwach.

„FIA, Formuła 2 i ich partnerzy wykonali ogromną pracę, aby stworzyć naprawdę imponujący pakiet, który koncentruje się na wyścigach w zaciętym terenie, najnowszych technologiach bezpieczeństwa, większym zrównoważonym rozwoju środowiska i lepszej niż kiedykolwiek wcześniej dostępności dla kierowcy.

„Ten ważny krok przybliży Formułę 2 do szczytu sportów motorowych, zapewniając nowej generacji kierowców najlepsze możliwe przygotowanie na przyszłość, a także zapewniając fantastyczne widowisko fanom na całym świecie.

„Obserwowanie, jak filozofie projektowania i technologie przenikają z Formuły 1 do kategorii juniorów, jest fantastycznym świadectwem trajektorii jednomiejscowego samochodu FIA, która prowadzi młode talenty z całego świata w kierunku udanej kariery w zawodach najwyższej klasy, a my wszyscy jesteśmy Nie mogę się doczekać, aż zobaczę ten samochód w akcji w przyszłym sezonie.”

Historycznie rzecz biorąc, niektóre samochody Formuły 2 miały trzy lata, zanim użytkowanie obecnego samochodu zostało przedłużone do sześciu lat z powodu pandemii Covida.

Nowy samochód Formuły 3 zostanie wprowadzony na rynek w 2025 roku i będzie także służył przez sześć lat.