9 maja, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Wyniki Peletonu (PTON) za IV kwartał 2023 roku

Wyniki Peletonu (PTON) za IV kwartał 2023 roku

Wygląd zewnętrzny sklepu Peloton można zobaczyć 5 lutego 2022 r. w Dusseldorfie w Niemczech.

Jeremy Mueller | Obrazy Getty’ego

W środę firma Peloton odnotowała większą niż oczekiwano stratę i kwartalny spadek liczby nowych abonentów, za co obwinia wycofanie fotelików rowerowych i sezonowość, co spowodowało spadek akcji spółki o prawie 25% w notowaniach przed wprowadzeniem na giełdę.

Spółka nie przekroczyła szacunków zysków analityków, ale przekroczyła oczekiwania sprzedażowe.

Oto, jak firma fitness radziła sobie w czwartym kwartale finansowym w porównaniu z oczekiwaniami Wall Street, na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród analityków przez Refinitiv:

  • Strata na akcję: 68 centów wobec oczekiwanych 38 centów
  • Przychody: 642,1 mln dolarów wobec oczekiwanych 639,9 mln dolarów

Spółka odnotowała stratę netto w wysokości 241,8 mln dolarów, czyli 68 centów na akcję, za okres trzech miesięcy zakończony 30 czerwca w porównaniu ze stratą w wysokości 1,26 miliarda dolarów, czyli 3,72 dolarów na akcję w roku poprzednim.

Sprzedaż spadła do 642,1 mln dolarów, w porównaniu z 678,7 mln dolarów w roku poprzednim.

Czwarty kwartał finansowy firmy, który przypada w miesiącach letnich, jest zazwyczaj powolny nie tylko dla firmy Peloton, ale także dla innych sprzedawców sprzętu fitness. Konsumenci często wracają do treningów sezonowych podczas podróży i realizują inne letnie plany.

W maju dyrektor generalny Barry McCarthy ostrzegł, że czwarty kwartał będzie jednym z najtrudniejszych z punktu widzenia wzrostu. Peloton po raz pierwszy przewidział spadek abonentów.

Zakończyła kwartał liczbą 3,08 mln abonentów, co oznacza wzrost o 4% rok do roku i zgodnie z oczekiwaniami spółki. Jednak w porównaniu do poprzedniego kwartału liczba abonentów spadła o 29 000. Spółka tłumaczy ten spadek „sezonowym” spowolnieniem sprzedaży urządzeń i większą niż oczekiwano zmiennością.

„Wyniki spółki Peloton w czwartym kwartale fiskalnym przypominają, że prowadzimy działalność sezonową” – napisał McCarthy w liście do akcjonariuszy.

READ  Tesla, w przeciwieństwie do innych producentów samochodów, zapowiada znaczny wzrost sprzedaży

„Spowolnienie przekroczyło nasze oczekiwania w maju i przez pierwsze trzy tygodnie czerwca, ponieważ wydatki konsumentów przesunęły się w stronę podróży i atrakcji” – napisał. „Osiem tygodni temu tendencja się odwróciła i zaczęliśmy odnotowywać przyspieszenie sprzedaży sprzętu”.

Były dyrektor generalny Netflix i Spotify spędził ostatnie trzy miesiące, koncentrując się na nowych strategiach mających na celu przywrócenie firmy fitness na ścieżkę wzrostu.

W maju ogłosiła gruntowny rebranding pod kierownictwem nowego dyrektora ds. marketingu Lesliego Berlanda, dzięki czemu Peloton stanie się firmą fitness, a inwestycje w jej aplikację obejmują tyle samo środków, które inwestuje się w jej drogie produkty fitness połączone z siecią, takie jak rower, stąpaj i wiosłuj.

Ujawniła szereg nowych poziomów cenowych swojej aplikacji fitness, które obejmują nieograniczoną opcję bezpłatnego członkostwa (nie jest wymagana karta kredytowa) oraz poziomy, które kosztują 12,99 i 24 dolarów miesięcznie. Aplikacja umożliwia konsumentom przeglądanie zajęć fitness Peloton i tworzenie własnych treningów, gdziekolwiek się znajdują, w tym we własnej domowej siłowni.

Peloton opiera się również na swojej strategii biznesowej polegającej na zwiększaniu przychodów i pozyskiwaniu nowych klientów. Na początku tego miesiąca ogłosiła wprowadzenie Peloton for Business, który umożliwia firmom zapewnianie dostępu do aplikacji i powiązanych produktów fitness poprzez ofertę korzyści.

Do klientów należy Volvo, które posiada rowery Peloton w swoim korporacyjnym centrum fitness i oferuje pracownikom dostęp do aplikacji Peloton, członkostwo z pełnym dostępem i zniżki na urządzenia, w tym Bike, Bike+, Tread i Guide. Dropbox oferuje podobny pakiet dla swoich pracowników.

Peloton uruchomił także nowy program mający na celu współpracę ze szkołami wyższymi i uniwersytetami. Nowa strategia rozpoczęła się we wtorek wraz z ogłoszeniem, że nawiąże współpracę z Uniwersytetem Michigan w celu stworzenia rowerów Peloton pod wspólną marką, które będą używane w różnych szkolnych obiektach fitness oraz na uboczu szkolnego boiska piłkarskiego, lepiej znanego jako Duży dom.

READ  Gigant funduszy obligacji Pimco przygotowuje się do „twardszego lądowania” światowej gospodarki

Uruchomiła także nową ofertę rabatową dla studentów z poziomu „One”, która normalnie kosztuje 12,99 dolara miesięcznie, ale zostanie obniżona do 6,99 dolara miesięcznie.

Przeczytaj pełny komunikat o wynikach Tutaj.