San Francisco, 30 grudnia (Reuters) – Tesla Inc. (TSLA.O) Kontroler bezpieczeństwa ruchu drogowego USA powiedział w czwartek, że wycofuje ponad 475 000 samochodów elektrycznych Model 3 i Model S, aby rozwiązać problemy z kamerą cofania i bagażnikiem, które zwiększają ryzyko wypadku.
National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) omawia inny problem z kamerą z producentem pojazdu podczas kontroli systemu asystentów jazdy firmy.
Lata modelowe objęte wycofaniem wahają się od 2014 do 2021 roku, a całkowita liczba wycofanych pojazdów to pół miliona pojazdów dostarczonych przez Teslę w zeszłym roku.
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać nieograniczony bezpłatny dostęp do Reuters.com
Rejestracja
Federalny regulator powiedział, że amerykański producent pojazdów elektrycznych wycofuje 356 309 pojazdów Model 3 z lat 2017-2020 z powodu problemów z kamerą cofania i 119 000 pojazdów Model S z powodu problemów z przednią maską.
Nie udało się dotrzeć do Tesli po komentarz.
W przypadku sedanów Model 3, NHTSA powiedział: „otwieranie i zamykanie pokrywy bagażnika może uszkodzić wiązkę przewodów kamery cofania, uniemożliwiając kamerze cofania pokazywanie obrazu”.
Tesla zidentyfikowała 2301 roszczeń gwarancyjnych i 601 raportów terenowych na temat pojazdów w USA.
W przypadku pojazdów Modelu S, Tesla powiedział, że problemy z zatrzaskiem mogą „powodować, że przedni bagażnik otwiera się bez ostrzeżenia i zakłóca wzrok kierowcy, co zwiększa ryzyko wypadku”.
Tesla powiedział, że nie był świadomy wypadków, obrażeń lub zgonów związanych z problemami cytowanymi w wycofaniu samochodów Model 3 i Model S, powiedział NHTSA.
Akcje Tesli spadły rano aż o 3%, ale ponownie wzrosły i ostatecznie wyniosły około 1088,76 USD. Oczekuje się, że najcenniejszy producent samochodów na świecie odnotuje dostawy samochodów w pierwszym kwartale w sobotę.
Problem z aparatem
W tym miesiącu NHTSA powiedział, że rozmawia z Teslą o problemach z kamerą boczną w niektórych pojazdach. L1N2SU2EA
CNBC, Tesla ogłosiła, że wymieni wadliwe repeatery na przednich błotnikach niektórych amerykańskich pojazdów bez wymiany części.
NHTSA bada decyzję producenta o dopuszczeniu 580 000 pojazdów Tesli do grania w gry na ekranach samochodów podczas ich eksploatacji. Czytaj więcej
Według NHTSA, Tesla zgodziła się wyeliminować takie funkcje gier podczas przemieszczania swoich samochodów. Czytaj więcej
Pod presją NHTSA Tesla zgodziła się wycofać w lutym 135 000 pojazdów z ekranami dotykowymi, co może prowadzić do awarii i zwiększonego ryzyka wypadku. Czytaj więcej
W sierpniu, po serii wypadków z udziałem modeli Tesli i pojazdów ratunkowych, NHTSA otworzyła systematyczną kontrolę bezpieczeństwa automatycznego pilota systemu wspomagania jazdy Tesla Inc. Czytaj więcej
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać nieograniczony bezpłatny dostęp do Reuters.com
Rejestracja
Raport Hyunju Jina w San Francisco i Akasha Srirama w Bangalore; Dodatkowy raport Davida Shepherdsona w Waszyngtonie; Montaż przez Davida Clarka, Anila de Silvę, Alistaira Bella i Davida Gregorio
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Introwertyk. Ewangelista alkoholu. Ekspert od mediów społecznościowych. Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik Twittera”.
More Stories
JP Morgan spodziewa się w tym roku obniżyć stopę bazową o 100 punktów bazowych
Krokodyl i rekin pożarły prehistoryczną krowę morską, odsłaniając skamielinę
W obliczu rosnącego zaufania Demokratów Harris i Walls wyruszają w podróż autokarową po Gruzji