6 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Szef UAW mówi, że jest gotowy do uderzenia przeciwko producentom samochodów z Wielkiej Trójki, ponieważ negocjacje rozpoczynają się w czwartek

Billa Pugliano/Getty Images

Zrywając z długoletnią tradycją „ceremonii uścisku dłoni” podczas rozmów kontraktowych z dyrektorami motoryzacyjnymi z Wielkiej Trójki producentów samochodów, prezes United Auto Workers, Shawn Fine, zamiast tego zorganizował „uścisk dłoni członków” z pracownikami Stellandis w Stellandis. Zakład montażowy Sterling Heights w Sterling Heights w stanie Michigan, 12 lipca 2023 r. UAW rozpoczyna dziś negocjacje umów samochodowych ze Stellar, Fordem 14 lipca i General Motors 18 lipca.


Nowy Jork
CNN

Przed rozpoczęciem negocjacji kontraktowych w czwartek, Szef związku United Auto Workers ogłosił plany strajku przeciwko trzem wielkim amerykańskim producentom samochodów.

W wiadomości na Facebooku skierowanej do członków UAW we wtorek, prezes UAW Shawn Fine powiedział, że prawie 150 000 członków strajkuje, jeśli Ford, Stellantis i General Motors nie spełnią ich żądań.

„Wielka trójka jest naszym celem uderzeniowym. Niezależnie od tego, czy dojdzie do strajku, zależy to od Forda, General Motors i Stellandis, ponieważ oni wiedzą, jakie są nasze priorytety. Powiedzieliśmy to jasno” – powiedział Fine.

Kontrakty między UAW a Wielką Trójką wygasają 14 września. Negocjacje ze Stellantisem rozpoczną się w czwartek, Fordem w piątek, a General Motors we wtorek.

„Jeśli wielka trójka nie da nam sprawiedliwego podziału, zdecydują się zaatakować samych siebie, a my nie będziemy się bać podjąć działania” – ostrzegł Fine.

Billa Pugliano/Getty Images

Pracownicy Stellandis biorą udział w wydarzeniu „Uścisk dłoni członków” z prezesem United Auto Workers Shawnem Finem, aby zaznaczyć rozpoczęcie negocjacji kontraktowych UAW ze Stellandis 12 lipca 2023 r. W zakładzie montażowym Sterling Heights w Sterling Heights w stanie Michigan. Uścisk dłoni członków złamał długoletnią tradycję rozpoczynania negocjacji formalnym uściskiem dłoni między kierownictwem UAW a kierownictwem firmy samochodowej. UAW rozpoczyna dziś negocjacje umów samochodowych ze Stellar, Fordem 14 lipca i General Motors 18 lipca.

READ  Rosja burzy most nad rzeką ukraińską, odcinając drogę ucieczki

Dyrektor generalny Forda, Jim Farley, powiedział w zeszłym miesiącu, że sukces będzie wymagał adaptacji, w tym utraty i wzrostu zatrudnienia. Nadchodzące negocjacje „powinny dotyczyć współpracy, a nie ustępstw – konstruktywnych pomysłów, a nie konfrontacji. Mamy ważną pracę do wykonania z UAW” – powiedział.

Stellandis powiedział, że planuje zapewnić pracownikom dobre płace i świadczenia, pozostając jednocześnie konkurencyjnym na rynku światowym.

„Razem musimy podejść do tych negocjacji z otwartym umysłem, być przygotowanym na zakasanie rękawów w celu znalezienia rozwiązań, które stworzą konkurencyjną na rynku umowę, zapewnią naszym pracownikom drogę do klasy średniej i zaspokoją potrzeby naszych klientów” – podała firma w oświadczeniu.

„Chcemy osiągnąć porozumienie, które postawi zespół GM, zakłady i naszą firmę na sukces dzisiaj i jutro” – powiedział Gerald Johnson, wiceprezes GM ds. globalnej produkcji, stosunków pracy i zrównoważonego rozwoju, w przesłaniu wideo do pracowników.

Zrywając z tradycją, Fine powiedział, że on i reszta kierownictwa związkowego nie zorganizują ceremonii publicznego uścisku dłoni z Wielką Trójką przed rozmowami. Zamiast tego, dzisiaj publicznie uściśnie sobie dłonie Tylko ze zjednoczeniem Członkowie.

„Nie podam ręki żadnemu dyrektorowi generalnemu, dopóki nie zrobimy dobrze dla naszych członków i nie naprawimy załamania Wielkiej Trójki” – powiedział Fine.

Dodał: „Przyjmujemy inne podejście na każdym kroku”, zauważając, że będą regularne aktualizacje dotyczące negocjacji dla członków.

Wszyscy trzej czołowi producenci samochodów odnotowali zyski w pierwszym kwartale tego roku.

„Zarobili ćwierć biliona dolarów zysków w Ameryce Północnej w ciągu ostatnich 10 lat i mogą poprawić sytuację naszych członków” — mówi Fine.

Ostatni strajk Gartha w 2019 roku miał miejsce, gdy 48 000 członków UAW odeszło z pracy w General Motors na sześć tygodni.

Sekretarz ds. Energii Jennifer Granholm broniła prezydenta Joe Bidena pośród zaskakującej ilości gniewu na Biały Dom ze strony przywódców związków samochodowych z Detroit w związku z naciskiem na pojazdy elektryczne.

READ  Oto kraje, które głosowały za i przeciw rezolucji o zawieszeniu broni w Gazie

Granholm, były gubernator stanu Michigan, opisał Bidena jako „najbardziej pro-pracowniczego prezydenta w historii Ameryki” oraz „przyjaciela” i „przyjaciela” związkowców samochodowych.

Chociaż Biden został zatwierdzony do reelekcji przez największy związek zawodowy w kraju, AFL-CIO, United Auto Workers jak dotąd wstrzymywał się z poparciem prezydenta.

Zapytany, czy UAW ostatecznie poprze Bidena, Granholm powiedział: „Mam taką nadzieję”.

„Jesteśmy bardzo zachęceni i mamy nadzieję, że wszystkie związki dostrzegą korzyści płynące z tej prezydencji” – powiedział Granholm w rozmowie z CNN.

The Napięcie między Bidenem A związek samochodowy koncentruje się na przejściu na pojazdy elektryczne.

UAW skrytykował Bidena za wykorzystywanie pieniędzy podatników do subsydiowania fabryk akumulatorów EV bez wymagania wysokich płac dla pracowników.

„Dlaczego administracja Joe Bidena ułatwia tę korporacyjną chciwość za pieniądze podatników?” powiedział Shawn Fine, nowo wybrany prezydent UAW W zeszłym miesiącu Po tym, jak władze USA przyznały nagrodę 9,2 miliarda dolarów długu wobec Forda oraz południowokoreański producent akumulatorów SK zbudują trzy fabryki akumulatorów EV w USA.

Cranholm podkreślił, że Biden chce, aby te fabryki baterii były uzwiązkowione lub przynajmniej wypłacały obowiązujące płace i pozwalały pracownikom na negocjacje zbiorowe.

„Naprawdę chce to zobaczyć. Jest partnerem w tej pogoni” — powiedział Granholm.

Sekretarz ds. energii argumentował, że boom inwestycyjny na pojazdy elektryczne prowadzony przez Bidena może potencjalnie stworzyć znacznie więcej związkowych miejsc pracy.

„Ilość miejsc pracy w całym łańcuchu dostaw pojazdów elektrycznych, które są dojrzałe do uzwiązkowienia, jest ogromna” – powiedział Granholm.

Granholm powiedział, że około 300 producentów pojazdów elektrycznych, samochodów lub dostawców akumulatorów ogłosiło plany przybycia do USA lub ekspansji, co jest inwestycją wartą 140 miliardów dolarów.

„Są to miejsca pracy w całym kraju, w tym w Michigan. Chcemy, aby były to miejsca pracy przyjazne dla zorganizowanej siły roboczej. Ale to są miejsca pracy i będą dobrze zarabiać” – powiedział Granholm.

READ  Dawka trzeciej dawki szczepionki COVID-19 przeciwko hospitalizacji zmniejsza się po 3 miesiącach

W zeszłym tygodniu Biały Dom Gene dotknął Sperlinga Aby służyć jako osoba przewodnia kierownictwa w nadchodzących negocjacjach pracowniczych między UAW a krajowymi prawodawcami związkowymi Wielkiej Trójki.