7 maja, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

System głośnomówiący BlueCruise Forda był aktywny przed śmiertelnym wypadkiem w Teksasie

System głośnomówiący BlueCruise Forda był aktywny przed śmiertelnym wypadkiem w Teksasie

Kredyty obrazkowe: twierdza

Jak podaje brytyjska gazeta „Daily Mail”, kierowca Mustanga Mach-E, który w lutym zderzył się z zaparkowanym samochodem w Teksasie, korzystał z opracowanego przez Forda systemu głośnomówiącego BlueCruise. Uzyskane dane Przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Transportu (NTSB).

To pierwsza znana ofiara śmiertelna w wyniku wypadku z udziałem BlueCruise, o którym Ford po raz pierwszy ogłosił w 2021 r. System pozwala kierowcom zdjąć ręce z kierownicy na wstępnie wyznaczonych autostradach i wykorzystuje śledzenie wzroku, aby określić, czy kierowcy zwracają uwagę. Do drogi.

Oświadczenie NTSB, że BlueCruise był aktywny podczas katastrofy w Teksasie, następuje zaledwie dzień po ogłoszeniu przez Radę ds. Bezpieczeństwa dochodzenia Drugi śmiertelny wypadek W pobliżu Filadelfii, gdzie mógł być aktywny system wspomagania kierowcy Forda. Ford powiedział wówczas TechCrunch, że zgłosił wypadek w Teksasie Krajowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) i „aktywnie analizuje wszystkie dostępne informacje”. W czwartek spółka odmówiła dalszych komentarzy.

W tym drugim wypadku Ford również uderzył w dwa zaparkowane samochody, co rodzi pytania, czy w systemie wspomagania kierowcy producenta samochodów nie wystąpił problem podobny do tego, z jakim Tesla radzi sobie od lat w przypadku autopilota. NHTSA spędziła prawie trzy lata na badaniu kilkunastu wypadków, w których kierowcy Tesli korzystający z autopilota zderzali się z nieruchomymi pojazdami uprzywilejowanymi.

Do lutowego zdarzenia doszło pod San Antonio. Honda CR-V z 1999 r. została zaparkowana na środkowym pasie autostrady międzystanowej nr 10 z włączonymi światłami około godziny 21:50 czasu środkowoeuropejskiego, kiedy Mustang Mach-E uderzył w jej tył. Honda przewróciła się i zjechała na lewy pas. Rada Bezpieczeństwa poinformowała w czwartek, że kierowca Mustanga „przed wypadkiem jechał w trybie BlueCruise”. Z policyjnego raportu wynika, że ​​56-letni kierowca Hondy zmarł po przewiezieniu do Wojskowego Centrum Medycznego w San Antonio, natomiast kierowca Mustanga odniósł „lekkie obrażenia”. Policja nie znalazła żadnych oznak nietrzeźwości u kierowcy Mustanga. NTSB twierdzi, że inny kierowca minął Hondę na chwilę przed zderzeniem Mustanga.

READ  Bessa przyniosła „strach i niepewność” pokoleniu Z. Jak sobie radzą.

W czwartek NTSB opublikowało tak zwany raport wstępny i nadal prowadzi dochodzenie w sprawie incydentu. Rzecznik ministerstwa powiedział, że raport końcowy zostanie prawdopodobnie opublikowany w ciągu 12–24 miesięcy. the NHTSA prowadzi również dochodzenie w sprawie wypadku w Teksasie– podaje „Wall Street Journal”.

Ta historia została zaktualizowana, aby pamiętać, że Ford odmówił komentarza na temat nowych informacji z NTSB.