3 maja, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Stanowe organy regulacyjne odcięły flotę wycieczkową po dwóch incydentach SF

Stanowe organy regulacyjne odcięły flotę wycieczkową po dwóch incydentach SF

Kalifornijski Departament Pojazdów Silnikowych poprosił w piątek Cruise’a o zmniejszenie o połowę floty taksówek bez kierowcy w oczekiwaniu na dochodzenie w sprawie niedawnych wypadków, w tym dwóch kolizji w San Francisco w czwartek wieczorem.

„Cruise zgodził się na 50-procentową redukcję i będzie miał nie więcej niż 50 samojezdnych pojazdów działających w ciągu dnia i 150 samojezdnych pojazdów działających w nocy” – powiedział DMV w piątek wieczorem. „DMV zastrzega sobie prawo, po zbadaniu faktów, do zawieszenia lub cofnięcia zezwoleń na testy i/lub wdrożenie, jeśli zostanie stwierdzone, że istnieje nieuzasadnione zagrożenie dla bezpieczeństwa publicznego”.

DMV powiedział, że ograniczenie operacji będzie obowiązywało do czasu zakończenia dochodzenia, a Cruise „podejmie odpowiednie działania naprawcze w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach”.

Firma poinformowała, że ​​dochodzenie rozpoczęło się po tym, jak autonomiczny Cruze z pasażerem na pokładzie zderzył się z pojazdem uprzywilejowanym w czwartek wieczorem.

Krótko po 22:00 autonomiczny samochód Cruz, który miał zielone światło, wjechał na skrzyżowanie ulic Polk i Leaving Streets w Tenderloin, jak napisała firma w tweecie w piątek rano, i zderzył się z pojazdem uprzywilejowanym, który był w drodze do pogotowia. scena. Firma nie określiła, jakiego typu był to pojazd uprzywilejowany.

W piątkowej aktualizacji Cruz wyjaśniła, co jej zdaniem przyczyniło się do wypadku. Firma twierdzi, że na wyznaczonym skrzyżowaniu znajdują się budynki zasłaniające widok, co utrudnia rondo – a także kierowcom – śledzenie pojazdów jadących za rogiem, aż do dotarcia do skrzyżowania. Firma stwierdziła, że ​​samochód Cruza miał również trudności z „narysowaniem” ścieżki pojazdu uprzywilejowanego, ponieważ pojazd uprzywilejowany jechał „po nadjeżdżającym pasie ruchu, na który wjechałeś, aby przejechać na czerwonym świetle”.

„Cruise AV zidentyfikował ryzyko kolizji i rozpoczął manewr hamowania, zmniejszając prędkość, ale ostatecznie nie był w stanie uniknąć kolizji” – podała firma. Cruise AV mają możliwość wykrywania syren alarmowych, co zwiększa ich zdolność do bezpiecznego operowania wokół pojazdów uprzywilejowanych i towarzyszących im scen. W tym przypadku AV zidentyfikował syrenę, gdy tylko odróżnił ją od szumu tła”.

READ  OpenAI wyrusza do Hollywood, aby promować rewolucyjny film Sora

Cruz powiedziała, że ​​pozostawała w kontakcie z pasażerem, który był w pojeździe w czasie wypadku.

Era taksówek bez kierowcy: Wszystko, co wiemy o Cruz, rozwija się w Waymo

Pasażer został opatrzony na miejscu i przewieziony karetką do szpitala, chociaż firma stwierdziła, że ​​obrażenia były „niekrytyczne”. Pasażer był na miejscu i rozmawiał z ratownikami, zanim został zabrany do szpitala, firma dodała w e-mailu do Chronicle.

„Naszym głównym zmartwieniem jest pasażer i jego dobro, a my wyciągnęliśmy rękę, aby zapewnić wsparcie. Jesteśmy również bardzo świadomi dobrego samopoczucia osób udzielających pierwszej pomocy i wszelkich osób dotkniętych tym incydentem” – napisała firma.

Firma dodała, że ​​bada incydent i jest w kontakcie z miastem w sprawie tego, co się stało. Rzecznik straży pożarnej San Francisco nie odpowiedział natychmiast na prośbę o komentarz w sprawie miejskiego pojazdu ratowniczego, który zderzył się z samochodem Cruza.

Tej samej nocy samochód Cruz zderzył się z innym pojazdem na 26th i Mission Streets.

Firma poinformowała, że ​​inny samochód bez kierowcy wjechał na skrzyżowanie na zielonym świetle, podczas gdy inny samochód przejechał z dużą prędkością na czerwonym świetle. Cruz powiedział, że autonomiczny samochód wykrył inny samochód i zahamował, ale oba samochody nadal się zderzyły. Cruz powiedział, że kierowca drugiego pojazdu został opatrzony i zwolniony na miejscu zdarzenia, a policja złożyła raport.