Sprzedaż Tesli wzrosła w drugim kwartale o 10 procent, ponieważ firma kierowana przez Elona Muska skorzystała z zachęt rządowych i obniżek cen, dzięki którym jej samochody elektryczne stały się tańsze niż porównywalne modele benzynowe.
Firma podała w niedzielę, że Tesla dostarczyła 466 000 pojazdów od kwietnia do czerwca, w porównaniu z 423 000 pojazdów w poprzednim kwartale. W porównaniu z rokiem poprzednim sprzedaż w drugim kwartale wzrosła o 83 procent, ponieważ firma rozszerzyła produkcję w nowych zakładach w Austin w Teksasie i niedaleko Berlina.
Dane dotyczące sprzedaży przebiły szacunki analityków z Wall Street i pokazały, że Tesla była w stanie przezwyciężyć wpływ wyższych stóp procentowych, które podnoszą miesięczne płatności dla osób kupujących samochody na kredyt.
Przepisy, które weszły w życie w tym roku, pozwoliły nabywcom samochodów Tesli zakwalifikować się do federalnych ulg podatkowych w wysokości 7500 USD. Z kredytem, najtańszy sedan Model 3 sprzedaje się za mniej niż 33 000 USD, taniej niż podobne luksusowe sedany z silnikiem benzynowym sprzedawane przez Mercedes-Benz i BMW i zgodnie z samochodami masowymi, takimi jak Toyota Camry i Honda Accord.
Właściciele pojazdów elektrycznych korzystają również z oszczędności paliwa i niższych kosztów utrzymania. Samochody elektryczne nie wymagają wymiany oleju, a samochód elektryczny jest generalnie tańszy w przeliczeniu na milę niż benzyna.
Tesla jest dominującym producentem pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych, z 62-procentowym udziałem w rynku w pierwszym kwartale, według Kelley Blue Book. Ale jego udział spadł z ponad 70 procent na początku 2022 r., ponieważ znani producenci samochodów, tacy jak General Motors, Ford Motor i Volkswagen, zaczynają oferować więcej modeli elektrycznych.
W Chinach, większym rynku motoryzacyjnym niż Stany Zjednoczone czy Europa, Tesla musi stawić czoła silnej konkurencji ze strony lokalnych producentów z nowszymi liniami modeli, takimi jak BYD. Według firmy konsultingowej AlixPartners, samochody elektryczne chińskich producentów są średnio od nieco ponad roku. Najpopularniejszy pojazd Tesli, SUV Model Y, trafił do sprzedaży w 2020 roku.
AlixPartners zauważyło, że chińscy producenci oferują również projekty wnętrz i nadwozia oraz systemy informacyjno-rozrywkowe, które lepiej odpowiadają lokalnym gustom.
Podczas gdy sprzedaż Tesli nadal rosła, rentowność firmy spadła, ponieważ musiała obniżyć ceny, aby wesprzeć popyt. Tesla zarobiła 2,5 miliarda dolarów w pierwszym kwartale, w porównaniu z 3,7 miliarda dolarów w ostatnich trzech miesiącach 2022 roku.
Wielu inwestorów obstawia, że wzrost Tesli przyspieszy wraz ze wzrostem popytu na samochody elektryczne, a firma zaczęła sprzedawać swojego Cybertrucka, elektrycznego pickupa, jeszcze w tym roku. Zgoda Tesli na zezwolenie innym producentom samochodów, w tym Fordowi i GM, na korzystanie z jej sieci ładowania może stać się nowym źródłem przychodów.
Cena akcji Tesli wzrosła w tym roku ponad dwukrotnie, choć nadal jest znacznie poniżej szczytu z 2021 r., kiedy to firma była wyceniana na ponad 1 bilion dolarów.
Producent samochodów powiedział w niedzielę, że 19 lipca opublikuje wyniki finansowe za drugi kwartał tego roku.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Oferenci, którzy złożyli najlepsze oferty, oczekują na wiadomość od specjalnej komisji oceniającej opcje
Warren Buffett twierdzi, że sprzedał wszystkie swoje akcje na całym świecie z ogromną stratą
Warren Buffett po raz pierwszy występuje na scenie bez Charliego Mungera