15 maja, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Przywódcy związkowi głosują za zakończeniem przestoju w pracy w 2023 r. – The Hollywood Reporter

Przywódcy związkowi głosują za zakończeniem przestoju w pracy w 2023 r. – The Hollywood Reporter

Historyczna bitwa pracownicza w Hollywood wkrótce się zakończy.

Trwający 148 dni strajk pisarzy, drugi najdłuższy w historii Writers Guild of America, zakończy się w środę o godzinie 00:01 czasu PT dzięki głosowaniu przywódców związku, które oficjalnie pozwoliło około 11 500 członkom wrócić do pracy. Zadania, które od miesięcy były zakazane na mocy zasad strajku – promowanie, sprzedaż scenariuszy, organizowanie spotkań, odpowiadanie na opinie – zostaną następnie ukarane, a pokoje scenarzystów będą mogły wrócić do pracy.

„Pozwala to pisarzom na powrót do pracy w trakcie procesu certyfikacji, ale nie wpływa na prawo członków do podjęcia ostatecznej decyzji w sprawie zatwierdzenia kontraktu” – stwierdził komitet negocjacyjny WGA po jednomyślnym głosowaniu Rady WGA Zachód i Rady WGA WGA za zniesieniem „zakaz zbliżania się.” „Wtorek.

Jak zauważają negocjatorzy, zakończenie strajku nie oznacza, że ​​wstępne porozumienie, jakie związek osiągnął ze studiami i streamerami w niedzielny wieczór, jest przesądzone: członkowie związku muszą jeszcze głosować za ratyfikacją umowy – referendum, które zostanie zatwierdzone przez związek przywództwo. Zostanie on ogłoszony we wtorek między 2 a 9 października. Członkowie zostaną również poproszeni o udział w spotkaniach informacyjnych na temat nowej umowy, które odbędą się w nadchodzących dniach w Nowym Jorku, Los Angeles i na platformie Zoom. Tam przywódcy bez wątpienia będą chcieli przekonać członków do porozumienia i argumentować, że zaprzestanie przez związek uciążliwych prac dało mu dźwignię niezbędną do wydarcia tych warunków głównym pracodawcom w branży.

Studia reprezentowane przez Związek Producentów Filmowych i Telewizyjnych oraz związek ostatecznie ogłosiły wstępne porozumienie w sprawie nowego trzyletniego kontraktu w niedzielę wieczorem, po całym weekendzie pracy nad umową. Po około miesiącu impasu w rozmowach, postęp uległ przyspieszeniu, począwszy od 20 września, kiedy obie strony wróciły do ​​stołu negocjacyjnego w siedzibie AMPTP w Sherman Oaks z czołowymi liderami branży (Bobem Igerem z Disneya, Tedem Sarandosem z Netfliksa i Warner Bros.). David Zaslav i Donna Langley z NBCUniversal z Discovery). Mając na sali obecnych liderów wyższego szczebla, studia zmieniły swoje stanowisko w kwestiach takich jak minimalna liczba pracowników w pokojach scenarzystów telewizyjnych i nagradzanie scenarzystów za powodzenie projektów w transmisji strumieniowej. Przepisy dotyczące sztucznej inteligencji okazały się odwiecznym punktem spornym, ale w niedzielę wieczorem obie strony ostatecznie osiągnęły kompromis. W swoim niedzielnym piśmie do członków na temat porozumienia WGA nazwała powstałe porozumienie „nadzwyczajnym”.

READ  Sąd Najwyższy orzeka przeciwko Andy'emu Warholowi w sporze o prawa autorskie dotyczące portretu Prince'a

We wtorek Zarząd WGA West i Rada WGA East zatwierdziły porozumienie, co zapoczątkowało głosowanie nad zniesieniem zakazu zbliżania się wobec firm członkowskich AMPTP.

Ta wiadomość kończy połowę historycznego impasu pracowniczego w przemyśle rozrywkowym, podwójnego strajku, jakiego w Hollywood nie widziano od ponad 60 lat. SAG-AFTRA nadal strajkuje i ani ten związek, ani AMPTP nie ogłosiły jeszcze nowych terminów negocjacji między stronami. We wtorek wieczorem, W poście na InstagramieKierownictwo SAG-AFTRA starało się rozwiać spekulacje na temat terminów spotkań ze studiami i streamerami. „W tej chwili nie mamy potwierdzonych dat spotkania AMPTP. Kiedy daty zostaną potwierdzone, damy wam znać. Jeśli nie usłyszycie tego od nas, są to plotki” – głosi post.

SAG-AFTRA i AMPTP pozostają w impasie m.in. w kwestiach ogólnych podwyżek, propozycji przyznania związkowcom części przychodów abonentów platformy w przypadku powodzenia ich projektów nadawczych oraz regulacji związanych ze sztuczną inteligencją. Nawet gdy scenarzyści wrócili do pracy, produkcja nie może zostać wznowiona w żaden znaczący sposób bez kluczowych artystów.