Sonda Boeinga Starliner została wystrzelona 20 grudnia 2019 r., prawie dwa lata po nieudanym pierwszym locie testowym. Teraz wreszcie jest pewne wyjaśnienie, kiedy pojazd może ponownie wystartować i spróbować połączyć się z Międzynarodową Stacją Kosmiczną. .
NASA i Boeing powiedzieli w poniedziałek, że próbują uruchomić Starlinera w maju 2022 roku. Aby dostosować się do tej daty premiery dla misji „Lot orbitalny-2” lub misji OFT, Boeing wymieni wadliwy moduł serwisowy, który zapewnia moc i impet. Z nową kapsułą Starliner w samolocie.
Boeing początkowo próbował latać OFT-2 w sierpniu. Jednakże, gdy do odliczania startu pozostało mniej niż pięć godzin, podczas normalnej pracy, 13 z 24 zaworów kontrolujących przepływ utleniania czterotlenku diazotu przez moduł serwisowy statku kosmicznego nie będzie się obracać w zamkniętych i otwartych odstępach czasu. Uruchomienie zostało zatrzymane.
Decyzja, ogłoszona w poniedziałek, ma miejsce kilka miesięcy po naprawieniu problemu z „zaworem wycieku” na statku kosmicznym Starliner, który ma lecieć w locie testowym.
„NASA współpracuje z firmą Boeing nad badaniem zaworów modułu serwisowego, w tym nad materiałami agencji i wiedzą na temat motywacji, aby lepiej kategoryzować potencjalne przyczyny problemu” – powiedział Steve Stitch, kierownik projektu grupy biznesowej NASA. W komunikacie prasowym. „Dzięki zintegrowanej pracy lepiej rozumiemy współautorów, którzy doprowadzili do problemów z zaworami i sposobów zapobiegania ich występowaniu w przyszłości”.
NASA i Boeing nie zorganizowały konferencji prasowej, aby ogłosić swoje odkrycia, ale niestety jest kilka ważnych pytań. Na przykład wydaje się, że Boeing nie zidentyfikował jeszcze w pełni przyczyny awarii zaworu, która, jak się uważa, jest związana z wysoką wilgotnością w miejscu startu na Florydzie. Spowodował korozję.
„Bieżące wysiłki dochodzeniowe nadal badają najbardziej prawdopodobną przyczynę związaną z kontaktem z utlenianiem i wilgocią” – czytamy w komunikacie prasowym. „NASA i Boeing będą nadal analizować i testować początkowy moduł serwisowy, który wykrył problem”.
Pod koniec misji moduł serwisowy zostaje wyrzucony przez kapsułę Starliner przed ponownym wejściem w ziemską atmosferę. Nie jest ponownie używany. Aby dostosować się do misji OFT-2, Boeing przedstawi moduł serwisowy przeznaczony do użytku na pierwszych samolotach testowych grupy. Aby zapobiec ponownemu wystąpieniu problemu korozji, Boeing powiedział, że jego technicy i inżynierowie podejmą „prewencyjne działania naprawcze” dla nowego modułu serwisowego.
Z wydań NASA i Boeinga nie wynika jasno, jaki los czeka moduł serwisowy z wadliwymi zaworami, co jest kosztowną stratą. Wcześniej Boeing uzyskał 410 milionów dolarów przychodów w czwartym kwartale 2019 r. za prace OFT-2. Nie jest to częścią pierwotnego celu umowy NASA-Boeing Business Group, która płaci ustaloną cenę astronautom lecącym na Międzynarodową Stację Kosmiczną.
Jednak NASA i Boeing zgodzili się, że przed umieszczeniem astronautów na orbicie potrzebny jest drugi bezzałogowy samolot testowy, po tym jak szereg problemów z oprogramowaniem spowodowało, że pierwszy lot kosmiczny Starlinera zakończył się katastrofą.
More Stories
JP Morgan spodziewa się w tym roku obniżyć stopę bazową o 100 punktów bazowych
Krokodyl i rekin pożarły prehistoryczną krowę morską, odsłaniając skamielinę
W obliczu rosnącego zaufania Demokratów Harris i Walls wyruszają w podróż autokarową po Gruzji