23 czerwca, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Nintendo ogłasza przejęcie Shiver Entertainment

Nintendo ogłasza przejęcie Shiver Entertainment

Ostatnio w branży gier wideo doszło do wszelkiego rodzaju przejęć, a dziś przyszła kolej na Nintendo.

Japońska firma zawarła umowę z Embracer Group na przejęcie zespołu Shiver Entertainment z Miami na Florydzie. Shiver pracował wcześniej w Embracer, tworząc gry takie jak Mortal Kombat 1 i Hogwarts Legacy na Nintendo Switch.

Nintendo wyjaśniło w oświadczeniu, że przejmie „100% wyemitowanych akcji Shiver i uczyni z niej spółkę zależną będącą w całości jej własnością” w celu „zabezpieczenia wysokiej jakości zasobów na transport i rozwój”. Po przejęciu firma Shiver pozostanie niezmieniona i będzie nadal skupiać się na przenoszeniu i rozwijaniu oprogramowania na „wiele platform”, w tym na Switcha.

„Przyjmując doświadczony i utalentowany zespół programistów Shiver, Nintendo ma na celu zabezpieczenie światowej klasy zasobów do przenoszenia i rozwijania oprogramowania. W przyszłości, nawet po dołączeniu do Grupy Nintendo, zainteresowania Shiver pozostaną takie same, a prowizje będą nadal przesyłane i przekazywane. Oprogramowanie rozwojowe dla wielu platform, w tym Nintendo Switch, oczekuje na spełnienie wszystkich odpowiednich, zwyczajowych warunków blokowania.

Jak czytamy w przypisie, przejęcie to będzie miało jedynie „niewielki wpływ” na wyniki Nintendo w bieżącym roku finansowym.

Założono Shiver Entertainment, Inc. 11 grudnia 2012 r. przez weteranów branży Johna Chaberta (byłego dyrektora generalnego Electronic Arts) i Jasona Andersena. Studio specjalizuje się w „przenoszeniu i tworzeniu oprogramowania do gier wideo” i współpracowało wcześniej z wieloma wydawcami przy serialach takich jak Scribblenauts, Need for Speed, Guitar Hero, FIFA i Madden NFL. Pierwotnie została przejęta przez Embracer Group w grudniu 2021 r.

To najnowsze przejęcie w branży następuje po tym, jak firma Embracer zmniejszyła liczbę pracowników i zwolniła wiele zespołów, aby usprawnić swoje działania.