2 marca, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Jak Kongres może pokonać sprzeciw Republikanów wobec finansowania Ukrainy

Jak Kongres może pokonać sprzeciw Republikanów wobec finansowania Ukrainy

We wtorek po świcie Senat przyjął pakiet dotyczący bezpieczeństwa narodowego o wartości 95 miliardów dolarów obejmujący pomoc dla Ukrainy i Izraela, rozpoczynając rozgrywkę z Izbą, a spiker Mike Johnson zasugerował, że nie będzie poddawać go pod głosowanie.

Ustawa została przyjęta przez Senat większością 70 do 29, przy czym 22 senatorskich republikanów odłączyło się od swojej partii i dołączyło do Demokratów w jej forsowaniu. Jednak w Izbie kierowanej przez Republikanów prawicowa opozycja, napędzana przez byłego prezydenta Donalda J. Trumpa, stanowi większe wyzwanie.

Wielu skrajnie prawicowych Republikanów konsekwentnie głosowało przeciwko pomocy dla Ukrainy i groziło usunięciem Johnsona, republikanina z Luizjany, jeśli wprowadzi odpowiednie przepisy.

W oświadczeniu wydanym w poniedziałek wieczorem na kilka godzin przed przyjęciem ustawy w Senacie Johnson oświadczył Powiedział Izba będzie „nadal działać według własnego uznania” w kwestiach bezpieczeństwa narodowego i polityki granicznej, które według Republikanów będą częścią pakietu pomocy zagranicznej, zanim nie uda im się osiągnąć dwustronnego porozumienia w sprawie tych kwestii.

Może to oznaczać, że jedyną drogą, aby projekt ustawy przeszedł przez Izbę, jest zastosowanie przez dwupartyjną grupę prawodawców tajemniczego manewru zwanego petycją o zrzeczenie się prawa, aby wymusić na niej podjęcie działań.

Oto jak to będzie działać.

A Prośba o wypis Jest to wniosek podpisany przez 218 członków Izby Reprezentantów – większość w Izbie – aby wymusić rozpatrzenie aktu prawnego na sali.

Liderzy partii większościowej w Izbie Reprezentantów zazwyczaj kontrolują wszystkie akty ustawodawcze, które otrzymują głosowanie. Jednak petycja o udzielenie absolutorium może ominąć zwykłe kanały, wymuszając podjęcie działań w sprawie projektu ustawy, która ma poparcie wystarczającej liczby członków. Ponieważ żadna ze stron nie chce, aby zdarzało się to regularnie, jest to z założenia pracochłonny i czasochłonny proces, który w ostatnich dziesięcioleciach rzadko kończył się sukcesem.

READ  Siły ukraińskie zbliżają się do Chersoniu, Kijów nakazuje odcięcie prądu

Kiedy nowi prawodawcy większościowi przybywają na Kapitol w celu orientacji, ich przywódcy zazwyczaj mówią im, aby nigdy nie robili dwóch rzeczy: nie podpisywali petycji o udzielenie absolutorium i nie głosowali przeciwko zasadom – procedurom proceduralnym wprowadzonym przez przywódców partii, które umożliwiają rozważenie ustaw minimalnych.

Chociaż kilkudziesięciu Republikanów w Izbie Reprezentantów popiera pomoc dla Ukrainy, nie jest jasne, ilu z nich – jeśli w ogóle – byłoby skłonnych rzucić wyzwanie liderom partii i współpracować z Demokratami, aby spróbować wymusić działania.

Ustawodawstwo musi pozostać w komisji przez 30 dni legislacyjnych – dni, w których odbywa się sesja Izby – zanim zostanie złożona petycja o wycofanie. Proces ten można przyspieszyć, jeśli prawodawcy przyjmą powiązany projekt ustawy, który od jakiegoś czasu utknął w komisji, i dodadzą środek, nad którym chcą pracować. Na przykład podczas impasu wokół podniesienia pułapu zadłużenia na wiosnę Demokraci przygotowali w komisji szeroko zakrojony projekt ustawy, który miał służyć jako narzędzie działań na rzecz podniesienia pułapu zadłużenia, jeśli zajdzie taka potrzeba. (To się nigdy nie wydarzyło, ponieważ ówczesny mówca, republikanin Kevin McCarthy, połączył się z Demokratami, aby przeforsować środek dotyczący pułapu zadłużenia pomimo sprzeciwów swojej partii).

Sponsorzy petycji o udzielenie absolutorium muszą zebrać 218 podpisów, co jest publikowane w Protokole Kongresu. We wtorek w Izbie zasiadało 219 Republikanów i 212 Demokratów, co oznacza, że ​​petycja w sprawie ustawy o pomocy zagranicznej wymagałaby ponadpartyjnej koalicji. Demokraci zasadniczo popierają pakiet, podobnie jak blok Republikanów bardziej zaniepokojony bezpieczeństwem narodowym, podobny do tego, który pomógł przeforsować ustawodawstwo przez Senat.

Po zebraniu 218 podpisów pod petycją rozpoczyna się siedmiodniowy okres oczekiwania. (Ponownie, liczone są tylko dni legislacyjne, kiedy Izba obraduje.) Następnie każdy sygnatariusz petycji może zadeklarować zamiar wprowadzenia danego środka, a marszałek musi podjąć działania w ciągu dwóch ustawowych dni, aby go wezwać. Tymczasem przywódcy Izby mogą stawiać przeszkody proceduralne.

READ  „Szanuję Lorda Ram, ale nienawidzę…” – mówi Asaduddin Owaisi.

Jeśli wysiłki się powiodą, petycja o wycofanie umożliwi prawodawcom skupienie się wokół Johnsona i skrajnie prawicowych Republikanów, którzy przysięgli zablokowanie działań w sprawie ustawy o pomocy dla Ukrainy – lub zwolnienie mówcy z powodu jej wprowadzenia – w celu wymuszenia działań na parkiecie.

Skrajnie prawicowi Republikanie wielokrotnie głosowali przeciwko wysyłaniu pomocy wojskowej na Ukrainę, a nawet niektórzy republikańscy zwolennicy takiego działania nalegali, aby nie rozważać pomocy bez uwzględnienia środków mających na celu wzmocnienie granicy USA z Meksykiem przed napływem nielegalnych migrantów. Jednak w zeszłym tygodniu senatorzy republikańscy odrzucili wersję ustawy obejmującą środki mające na celu rozprawienie się z granicą, którą uznali za zbyt słabą i uznaną za politycznie niewygodną dla Trumpa.

To skłoniło senatora Chucka Schumera, Demokratę Nowego Jorku i przywódcę większości, do unieważnienia środków granicznych i samodzielnego rozpoczęcia prac nad pakietem pomocy zagranicznej.

W poniedziałek Johnson nadal nalegał na dodanie ograniczeń granicznych.

W oświadczeniu stwierdził, że Republikanie w Izbie Reprezentantów „od początku dyskusji mieli absolutną jasność, że wszelkie tak zwane ustawodawstwo uzupełniające dotyczące bezpieczeństwa narodowego musi uznawać, że bezpieczeństwo narodowe zaczyna się na naszych granicach”. Johnson dodał, że „w przypadku braku choćby jednej zmiany w polityce granicznej ze strony Senatu, Izba będzie musiała w dalszym ciągu działać na własnych warunkach w tych ważnych kwestiach”.

Kongresmenka Marjorie Taylor Greene, prawicowa republikanka w Gruzji, zagroziła złożeniem wniosku o usunięcie Johnsona ze stanowiska mówcy, jeśli opracuje on projekty przepisów dotyczących pomocy. Ukraina na ziemi. Ale złożenie wniosku o odwołanie odebrałoby mu decyzję.