28 kwietnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Indyjscy ratownicy uważają, że liczba osób uwięzionych w tunelu może osiągnąć 40

Indyjscy ratownicy uważają, że liczba osób uwięzionych w tunelu może osiągnąć 40

LUCKNOW, Indie, 15 listopada (Reuters) – W akcję ratunkową 40 ​​pracowników drogowych uwięzionych na ponad trzy dni w zawalonym tunelu w górach północnych Indii wkrótce wspomoże ciężka maszyna wiertnicza wylądowana drogą powietrzną – poinformowali w środę urzędnicy. .

Pracownicy są bezpieczni, a ratownicy mogą się z nimi porozumieć od czasu zawalenia się w niedzielę i zaopatrzyć ich w żywność, wodę i tlen, jednak duże skały utrudniają wykopanie dla nich drogi ucieczki.

Z New Delhi, około 400 km na południe, przyleciała wiertnica Auger o dużej mocy, mająca nadzieję przewiercić gruz, w którym uwięzieni są mężczyźni.

„Nowa maszyna dotarła na pobliskie lądowisko dla helikopterów. Jest montowana i wkrótce zostanie tam wysłana” – powiedział Ashok Kumar, szef policji w północnym stanie Uttarakhand w Indiach.

Mężczyźni pracowali nad jednym z najbardziej ambitnych projektów hinduskiego nacjonalistycznego rządu premiera Narendry Modiego – autostradą Sar Dham, która ma połączyć cztery hinduskie miejsca pielgrzymkowe w górach przez 890 km (550 mil) dróg za 1,5 dolara milion. miliard.

Kiedy o świcie zawalił się tunel, na nocnej zmianie w tunelu o długości 4,5 km (3 mil) pracowało nawet 60 osób.

Mężczyźni na końcu tunelu zdołali wydostać się na czas, ale 40 uwięzionych mężczyzn pracowało głęboko w środku.

Agencja informacyjna ANI pokazała w środę materiał filmowy przedstawiający kilkunastu wściekłych pracowników poza tunelem, wzywających do szybkiego ratowania swoich kolegów.

Himalaje w Indiach są podatne na osuwiska, trzęsienia ziemi i powodzie. Geolodzy, mieszkańcy i urzędnicy obwiniają szybką budowę na zboczach.

Projekt drogowy spotkał się z krytyką ze strony ekologów, a niektóre prace zostały wstrzymane po zawaleniu się i uszkodzeniu setek domów.

READ  Spłacam obligacje, by zaoferować rekordowe oprocentowanie 9,62% przez kolejne sześć miesięcy

Prace nad tunelem rozpoczęły się w 2018 r., a ich zakończenie pierwotnie zaplanowano na lipiec 2022 r. Zakończy się ona do maja przyszłego roku – podał rząd w oświadczeniu.

Doniesienia Saurabha Sharmy z Lucknow, Tanviego Mehty i Krishnana Kaushika; Redakcja: Raju Gopalakrishnan, Robert Birzel

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Zdobądź prawa licencyjneOtwiera nową kartę