24 maja, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Grupa Volkswagen planuje zwolnić 2000 pracowników w Cariad, a przyszłe platformy pojazdów elektrycznych borykają się z opóźnieniami

Grupa Volkswagen planuje zwolnić 2000 pracowników w Cariad, a przyszłe platformy pojazdów elektrycznych borykają się z opóźnieniami

Oczekuje się, że restrukturyzacja będzie miała wpływ na wprowadzenie nowego oprogramowania w Porsche Macan EV i Audi Q6-E-Tron.

2023 Volkswagen ID.4

Jak podaje niemiecka publikacja, Grupa Volkswagen zdecydowała się zwolnić 2000 pracowników w dziale oprogramowania Cariad w ramach strategicznego planu restrukturyzacji, co wywołało reakcję łańcuchową opóźnień w rozwoju przyszłych platform pojazdów elektrycznych. Magazyn menadżera Wspomniałem wczoraj.

Poinformował, że zarząd grupy zgodził się na redukcję, która nastąpi w okresie od 2024 r. do końca 2025 r. Magazyn menadżeraCytat pochodzi od kadry kierowniczej wyższego szczebla grupy. Plan wymaga jednak jeszcze akceptacji rady pracy, która gwarantuje pracownikom zatrudnienie do połowy 2025 roku. Reutera wspomniany.

Cariad, założona w 2019 roku w ramach Grupy VW, jest odpowiedzialna za budowę ujednoliconej platformy oprogramowania i architektury dla wszystkich przyszłych pojazdów elektrycznych Grupy VW.

Ze względu na restrukturyzację architektura oprogramowania 1.2, która miała zadebiutować w Porsche Macan EV i Audi Q6 E-Tron, zostanie opóźniona o 16–18 miesięcy. Architektura Level 2.0, pierwotnie zaplanowana na rok 2025, zostanie przebudowana od podstaw.

Porsche potwierdziło datę premiery Macana EV na początek 2024 roku Wewnątrz pojazdów elektrycznych Na początku tego miesiąca pokazano nawet prototyp w Kalifornii. Nie jest jasne, czy najnowsze ogłoszenie będzie miało wpływ na daty wdrożenia i opóźnienia premiery. W chwili publikacji Grupa Volkswagen i Cariad nie odpowiedziały natychmiast na naszą prośbę o komentarz.

Refaktoryzacja dotyczy również platformy Scalable Systems Platform (SSP) nowej generacji, która również jest w fazie przebudowy. SSP to architektura nowej generacji, którą Grupa VW zamierza zastosować w szerokiej gamie pojazdów elektrycznych, od kompaktowych hatchbacków ze znaczkiem VW po wyczynowe Porsche.

Problemy z oprogramowaniem Volkswagena zostały szeroko nagłośnione, a użytkownicy zgłaszali zawieszanie się systemu i brak reakcji ekranów dotykowych w modelach ID.3, ID.4 i ID.5. Po przekroczeniu budżetu i nieosiągnięciu celów dyrektor generalny Grupy Volkswagen Oliver Blume dokonał na początku tego roku radykalnych zmian na najwyższym szczeblu kierowniczym w Cariad. Jak podaje brytyjski dziennik „The Independent”, nowy dyrektor generalny Peter Bush od lata pracuje nad „kompleksowym planem transformacji”. Reutera.

Zintegrowane architektury oprogramowania stanowią integralną część nowoczesnych pojazdów elektrycznych. Nie tylko oprogramowanie informacyjno-rozrywkowe opiera się na oprogramowaniu, ale także na silnikach elektrycznych, akumulatorach, układach elektrycznych, funkcjach bezpieczeństwa i systemach wspomagających kierowcę. Wydaje się, że większość niemieckich, amerykańskich i chińskich producentów samochodów przoduje w tej dziedzinie, ale wydaje się, że Grupa Volkswagen porusza się po wyboistej drodze od czasu wprowadzenia pierwszych samochodów ID.

READ  Nasdaq został dotknięty przez Telsę i obawy o przyszłe zyski z technologii