- autor, João da Silva
- Rola, Reporter biznesowy
-
Linie Singapore Airlines zaoferowały wypłatę odszkodowania osobom, które odniosły obrażenia podczas lotu z Londynu do Singapuru, który napotkał poważne turbulencje.
Linia lotnicza podała, że wypłaci 10 000 dolarów (7800 funtów) osobom z lżejszymi obrażeniami. W poście na Facebooku.
Pasażerom, którzy odnieśli poważniejsze obrażenia, linia lotnicza oferuje „zaliczkę w wysokości 25 000 dolarów na pokrycie ich najpilniejszych potrzeb” oraz dalsze rozmowy w celu uwzględnienia ich „szczególnych okoliczności”.
73-letni brytyjski pasażer zginął, a dziesiątki osób zostało rannych, gdy lot SQ 321 nad Birmą napotkał turbulencje i w maju został skierowany do Tajlandii.
Singapore Airlines nie odpowiedziały jeszcze na prośbę BBC News o więcej informacji na temat liczby osób uprawnionych do tych płatności.
Po wypadku w szpitalu w Bangkoku hospitalizowano ponad sto osób znajdujących się na SQ 321.
Pasażerowie opisali, jak członkowie załogi oraz osoby nie zapięte pasów bezpieczeństwa zostali wyrzuceni w powietrze i uderzyli w sufit kabiny.
Szpital w Bangkoku, w którym leczono pasażerów, stwierdził, że doszło do urazów rdzenia kręgowego, głowy i mięśni.
Na pokładzie było 211 pasażerów, w tym wielu Brytyjczyków, Australijczyków i Singapurczyków. W momencie wypadku na pokładzie Boeinga 777-300ER znajdowało się 18 członków załogi.
Przewoźnik oświadczył, że zaoferuje pełną cenę biletu wszystkim pasażerom na pokładzie, łącznie z tymi, którzy nie odnieśli żadnych obrażeń.
Ponadto Singapore Airlines poinformowały, że pasażerowie otrzymają odszkodowanie za opóźnienie zgodnie z przepisami UE lub Wielkiej Brytanii.
Linia lotnicza zaoferowała także wszystkim pasażerom 1000 dolarów australijskich (739, 580 funtów) na pokrycie bezpośrednich wydatków i na życzenie umożliwiła ich bliskim podróż do stolicy Tajlandii.
Zgodnie z przepisami międzynarodowymi linie lotnicze muszą zapewnić odszkodowanie w przypadku, gdy pasażerowie odniosą obrażenia lub zginą na pokładzie.
Wypadek zwrócił uwagę na praktyki związane z zapinaniem pasów bezpieczeństwa, ponieważ linie lotnicze zazwyczaj pozwalają pasażerom na odpięcie pasów w normalnych warunkach lotu.
Byłeś na locie SQ 321?
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych