CNN
—
Śledczy nadal przeszukują dno oceanu, aby dowiedzieć się, jak mogło dojść do „katastrofalnej erupcji”. Zabijając wszystkich pięciu pasażerów Okręt podwodny w drodze na Titanica nagle stracił kontakt ze swoim statkiem macierzystym pod koniec zeszłego tygodnia – poinformowały władze.
Jednodniowe międzynarodowe poszukiwania zakończyły się w czwartek po znalezieniu szczątków łodzi podwodnej Titanic około 1600 stóp od historycznego wraku Titanica. Eksperci wojskowi stwierdzili, że wrak odpowiada katastrofalnej utracie komory ciśnieniowej małego statku, ogłosił kontradmirał amerykańskiej straży przybrzeżnej John Mager.
The Pasażerowie zostali zabici pakistański biznesmen i jego syn, Shahjata i Sulaiman Dawood; brytyjski biznesmen Hamish Harding; francuski nurek Paul-Henri Narcolet; oraz Stockton Rush, dyrektor generalny operatora statku, OceanGate Expeditions.
Zdalnie sterowane pojazdy zostaną użyte do mapowania pola szczątków Tytana, znajdującego się na głębokości ponad 2 mil na północnym Oceanie Atlantyckim, podczas gdy urzędnicy pracują nad ustaleniem czasu i okoliczności katastrofy, powiedział Mauger.
Współzałożyciel OceanGate, Guillermo Sohnlein, ostrzegł przed pośpiechem w ocenie katastrofalnej straty.
„Na miejscu wciąż są zespoły, które zbierają dane przez kilka następnych dni, tygodni, a może miesięcy i minie dużo czasu, zanim dowiemy się, co się tam wydarzyło” – powiedział Sohnlein w piątek rano w CNN. „Dlatego zachęcam nas do wstrzymania się ze spekulacjami, dopóki nie będziemy mieć więcej danych”.
Tymczasem statek-matka Tytana opuścił obszar poszukiwań w piątek i oczekuje się, że dotrze do portu w St. John’s w Nowej Fundlandii wczesną sobotę, jak powiedział Miguelowi Marquezowi z CNN źródło w Horizon Maritime, właściciel statku. Witryny monitorowania ruchu morskiego pokazują linię statków wracających do St. John’s w piątek rano.
Urzędnicy nadal nie ustalili na pewno, czy katastrofalna eksplozja nastąpiła w momencie, gdy łódź podwodna przestała się komunikować około 1 godziny i 45 minut później, powiedział Mauger.
Przegląd danych akustycznych Marynarki Wojennej w niedzielę wykazał „anomalię zgodną z eksplozją lub eksplozją” w ogólnym obszarze, w którym Tytan nurkował, powiedział CNN wysoki rangą urzędnik Marynarki Wojennej. Informacje zostały „natychmiast” przekazane dowódcom sceny prowadzącej poszukiwania i wykorzystane do zawężenia obszaru poszukiwań, powiedział urzędnik. Oli był „nieprzekonany” i „postanowił kontynuować naszą misję jako misję poszukiwawczo-ratowniczą i dołożyć wszelkich starań, aby uratować życie na pokładzie”.
Na początku poszukiwań załogi utrzymywały boje sonarowe na wodzie „prawie nieprzerwanie” i nie wykryły żadnych „katastroficznych wydarzeń” – powiedział Mauger.
Zapytany, czy jakiekolwiek szczątki zostaną odzyskane, Mauger zauważył „niesamowicie bezlitosne środowisko”, dodając: „Nie mam odpowiedzi na te możliwości w tej chwili”. Ekspert medyczny powiedział, że eksplozja głębinowa nie pozostawi żadnych pozostałości, które można by uratować.
Dr Eileen Marty, specjalista medycyny katastrof na Florida International University, powiedziała Andersonowi Cooperowi z CNN. „Jest bardzo mało prawdopodobne, że znajdą coś w ludzkiej tkance”.
OceanGate nazwał swoje nurkowania „naprawdę niezwykłymi” w branży doświadczeń, które zdarzają się raz w życiu. Podróże przygodowe dla super bogatych. Miejsce na Titanicu kosztowało 250 000 dolarów na pasażera Zarchiwizowana wersja webcastów OceanGate.
Ale tragedia spowodowała ponowne zbadanie operacji OceanGate i rozwój 21-stopowego, 23 000-funtowego statku Titan, wśród doniesień o obawach dotyczących bezpieczeństwa, problemach mechanicznych i obchodzeniu procesów regulacyjnych.
Sonlein powiedział, że zgony były „tragiczną stratą dla rodzin i ogólnie społeczności badaczy morskich” i zwrócił uwagę na nieodłączne niebezpieczeństwo takich wypraw.
„Ludzie w społeczności, którzy pracują na tej głębokości, wiedzą, że to zawsze jest ryzyko” – powiedział Sonlein w CNN w czwartek. „Jeśli dochodzi do awarii, ciśnienie jest tak niskie, że jest to natychmiastowa, katastrofalna awaria”.
Z OceanGate/PLIK
Łódź podwodna OceanGate Titan jest pokazana na niedatowanym zdjęciu.
Jako OceanGate Pytania dotyczące jej działalności i praktyk bezpieczeństwa Sonlein wspierał również podejście firmy do projektowania i wodowania statku w następstwie śmiertelnej eksplozji Tytana.
Powiedział, że Sohnlein miał „pełne zaufanie” do współzałożyciela Rusha, który wcześniej wyrażał sceptycyzm co do przepisów, które mogą spowolnić innowacje.
„Złamałem kilka zasad, aby to zrobić” – powiedział Rush blogerowi podróżniczemu Alanowi Estradzie z Titan w 2021 roku.
Sonlein powiedział, że Rush nie był „ryzykownikiem”, był „menedżerem ryzyka”.
„Nie dowiemy się, dopóki dochodzenie się nie zakończy i wszystkie dane nie zostaną zebrane, więc zastrzegam sobie osąd” – powiedział Sonlein. „Ale znam go od 15 lat i nic z tego nie zmieni mojego zdania”.
Co najmniej dwóch byłych pracowników OceanGate Wyraził obawy dotyczące bezpieczeństwa CNN informowało o rozwoju kadłuba statku kilka lat temu, w tym o procedurach testowych i grubości jego ramy z włókna węglowego.
Konstrukcja kadłuba z włókna węglowego „wymaga szczególnej uwagi” – powiedział w piątek Cooperowi z CNN William Koenen, przewodniczący grupy łodzi podwodnych Marine Technology Association. „Ponieważ nigdy wcześniej tego nie robiono. Oznacza to dodatkowy wysiłek i dodatkowy test, aby przejść przez ten proces certyfikacji.
Kohnen wyraził obawy Rush dotyczące zbyt szybkiego poruszania się i ignorowania wiedzy społecznej otaczającej okręty podwodne i powiedział, nie tylko w branży, „obecne przepisy hamują innowacje i są zbyt wolne, a my mamy lepszy system…”.
Ponadto Koenen powiedział, że zwrócono się do Oceangate o „oczyszczenie” swojej strony internetowej, aby używała bardziej przejrzystego języka na temat projektu Tytana.
„Zrobili to i ostatecznie było bardzo jasne, że było to eksperymentalne i nie certyfikowane, a to część bezpieczeństwa publicznego” – powiedział Konen. „Jedna funkcja, pełne ujawnienie… a następnie pozostawia ludziom podjęcie pewnych decyzji”.
Ponadto niepewność po nurkowaniu testowym Titan w 2021 r. skłoniła gospodarza Discovery Channel „Expedition Unknown”, Josha Gatesa i jego ekipę, do decyzji o niefilmowaniu części statku, ponieważ „w tamtym czasie mieliśmy duże zapotrzebowanie. Musimy współpracować z partnerem – powiedział.
„Wiele systemów działało, ale wiele z nich tak naprawdę nie działało. Mieliśmy problemy z silnikami odrzutowymi, sterowaniem komputerowym i tego typu rzeczami” — powiedział Gates. „Ostatecznie było to trudne nurkowanie”.
Według akt sądowych firma była nękana problemami mechanicznymi i niesprzyjającą pogodą, które zmusiły ją do odwołania lub opóźnienia podróży w ostatnich latach.
Trudności doprowadziły do dwóch procesów sądowych, w których niektórzy dobrze płacący klienci starali się odzyskać koszty wycieczek, na które, jak twierdzili, nie pojechali, i oskarżyli firmę o wyolbrzymianie ich zdolności do dotarcia do wraku Titanica.
OceanGate nie odpowiedział na roszczenia w sądzie i nie można było uzyskać komentarza.
Technologie firmy Maxar
Widok satelitarny Atalante, Horizon Arctic, Deep Energy i Scandi Vinland podczas poszukiwań zaginionej łodzi podwodnej.
Oprócz kierowania przez Rusha misją Titan, ofiary Należą do nich dwaj starsi badacze z Pakistanu i duet ojciec-syn.
Według zarchiwizowanej strony internetowej OceanGate na pokładzie znajdował się francuski nurek Narjolet, ekspert od treści zaznajomiony z wrakiem Titanica.
Pracował jako dyrektor badań podwodnych w RMS Titanic Inc zastrzega sobie wyłączne prawa Aby odzyskać artefakty ze statku. Narjolet wykonał 35 nurkowań na wraku i nadzorował wydobycie 5000 artefaktów, zgodnie z jego biografią na stronie internetowej firmy.
Rodzina nurka zapamiętała go jako kochającego ojca i męża, który „zostanie zapamiętany jako jeden z największych odkrywców głębin we współczesnej historii”.
„Ale najbardziej zapamiętamy go z jego wielkiego serca, niesamowitego poczucia humoru i tego, jak bardzo kochał swoją rodzinę. Będziemy za nim tęsknić dzisiaj i każdego dnia do końca naszego życia” – powiedzieli jego żona i dzieci. oświadczenie w czwartek.
Harding, brytyjski biznesmen, miał na koncie niezwykłe podróże ekstremalne, biorąc udział w kilku wyprawach. Był członkiem załogi lotniczej z 2019 roku, która pobiła rekord świata w najszybszym okrążeniu globu przez oba bieguny, a w 2020 roku jako jeden z pierwszych zanurkowała do Głębi Challengera na Oceanie Spokojnym, powszechnie uważanej za najgłębszy punkt . W oceanach świata.
Globetrotter był właścicielem biura maklerskiego Action Aviation i był kochany przez swoją żonę i dwóch synów, podała jego rodzina w oświadczeniu.
„Był zapalonym odkrywcą – bez względu na teren – który żył dla swojej rodziny, swojego biznesu i następnej przygody” – czytamy w oświadczeniu. „To, czego dokonał w swoim życiu, było naprawdę niezwykłe, a jeśli możemy czerpać jakąkolwiek pociechę z tej tragedii, to to, że przegapiliśmy robienie tego, co kochał”.
Pakistański miliarder Shahjata Dawood i jego syn Suleman również byli na Tytanie. Ich rodzinna firma, Dawood Hercules Corp., jest jednym z największych konglomeratów w Pakistanie.
„W tym trudnym czasie żałoby, proszę, pamiętajcie o duszach zmarłych i naszej rodzinie w swoich modlitwach” – napisali w czwartkowym oświadczeniu ojciec rodziny, Hussain Dawood i jego żona Kulsum.
Shahjada Dawood był inteligentny i zawsze ciekawy, powiedział w środę CNN jego przyjaciel Bill Diamond. Nie uważa Dawooda za poszukiwacza przygód, ale wierzy, że jest świadomy ryzyka związanego z podróżą na Tytana, powiedział Diamond.
„Introwertyk. Ewangelista alkoholu. Ekspert od mediów społecznościowych. Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik Twittera”.
More Stories
JP Morgan spodziewa się w tym roku obniżyć stopę bazową o 100 punktów bazowych
Krokodyl i rekin pożarły prehistoryczną krowę morską, odsłaniając skamielinę
W obliczu rosnącego zaufania Demokratów Harris i Walls wyruszają w podróż autokarową po Gruzji