5 maja, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Dwucyfrowy wzrost cen zwiększa zyski w Procter & Gamble

Dwucyfrowy wzrost cen zwiększa zyski w Procter & Gamble

Kolejna runda podwyżek cen produktów gospodarstwa domowego, takich jak maszynki do golenia Gillette, mydło do naczyń Dawn i ściereczki do kurzu Swiffer, pomogła zwiększyć dochody Procter & Gamble w ostatnim kwartale, powiedział w piątek. To znak, że uparta inflacja może się utrzymywać, ponieważ firmy chronią swoje marże.

Procter & Gamble, lider w dziedzinie dóbr konsumpcyjnych, powiedział, że jego zysk wzrósł w pierwszych trzech miesiącach roku po tym, jak podniósł ceny swoich marek o 10 procent, co oznacza drugi z rzędu kwartał dwucyfrowych wzrostów. Marża zysku firmy wzrosła w kwartale, a wzrost cen z nawiązką zrekompensował wyższe ceny płacone za surowce.

Podczas gdy przychody wzrosły w ostatnim kwartale o 4 procent w porównaniu z rokiem poprzednim, wielkość sprzedaży – liczba pudełek papieru toaletowego Charmin i detergentu Tide – spadła o 3 procent, ponieważ konsumenci wymieniali lub kupowali mniej za tańsze alternatywy. Innymi słowy, Procter & Gamble sprzedał mniej produktów, ale zarobił więcej pieniędzy. Sprzedaż firmy spadała przez ostatnie cztery kwartały.

John Moller, dyrektor generalny Procter & Gamble, powiedział w oświadczeniu Firma osiągnęła dobre wyniki w „bardzo trudnym środowisku kosztowym i operacyjnym”.

Firma produkująca produkty konsumpcyjne podniosła prognozę przychodów w tym roku podatkowym do 1 procent w porównaniu z rokiem poprzednim, co oznacza spadek o 1 procent. Powiedział również, że planuje odkupić do 8 miliardów dolarów własnych akcji w bieżącym roku podatkowym kończącym się w czerwcu.

Amerykanie nadal wydają w ostatnich miesiącach, nawet gdy firmy podnoszą ceny, ale są oznaki, że konsumenci zaczynają się wycofywać: sprzedaż detaliczna w USA W marcu spadł o 1 proc z poprzedniego miesiąca.

Ogólna inflacja spadła, wzrastając o 5 procent w ciągu roku do marca ze szczytowego poziomu 9 procent zeszłego lata. Spadek ten był trwały i nierównomierny, ponieważ firmy odkryły, że mogą utrzymać wysokie ceny, zwłaszcza prezentując swoją ofertę jako produkty premium. To skomplikowało wysiłki Rezerwy Federalnej mające na celu kontrolowanie rosnących cen poprzez chłodzenie gospodarki poprzez podnoszenie stóp procentowych.

READ  Największy rozbłysk słoneczny od lat tymczasowo zakłóca sygnały radiowe na Ziemi

Dyrektorzy Procter & Gamble podczas rozmowy telefonicznej z analitykami powiedzieli, że firma wciąż stoi przed wyzwaniami, takimi jak inflacja, wyższe koszty operacyjne i rosnące płace.

„Pracujemy przeciwko wielu przeciwnościom i będziemy nadal działać przeciwko nim, gdy posuwamy się naprzód” – powiedział. — powiedział Moller.