19 maja, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Demo gry oparte na sztucznej inteligencji firmy Nvidia pokazuje wszędzie niekończące się drzewa dialogowe

Demo gry oparte na sztucznej inteligencji firmy Nvidia pokazuje wszędzie niekończące się drzewa dialogowe
Demo gry AI wyprodukowanej przez firmę Nvidia.
Nvidia

Nvidia zrobiła to, o czym wszyscy wiedzieliśmy, że nadchodzi, zaprezentowała wersję demonstracyjną gry opartą na sztucznej inteligencji. W Konwersja protokołu, Wcielasz się w detektywa próbującego wyśledzić konkretny obiekt w ekskluzywnym hotelu. Obietnica polega na rozmowach z NPC, aby zdobyć to, czego potrzebujesz. Z wyjątkiem tej wersji demonstracyjnej możesz używać mikrofonu i głosu do zadawania pytań, zamiast wybierać z listy gotowych opcji.

Demo widziałem wraz z kilkoma innymi dziennikarzami na małym prywatnym pokazie. Kiedy wersja demonstracyjna została udostępniona i Seth Schneider, starszy menedżer produktu Nvidii, przejął stery, byłem podekscytowany. Możemy zapytać o wszystko. Możemy Do wszystko. To marzenie tego typu gier detektywistycznych. Nie można bawić się w detektywa, mając z góry ustaloną listę opcji dialogowych. Musisz prosić o to, czego chcesz i kiedy chcesz.

Schneider opublikował nawet zaproszenie do zadawania pytań. Możemy zapytać naszą osobę witającą drzwi AI o wszystko. Na czacie pojawiło się mnóstwo nowych pomysłów – czy gry na PC czy konsole są lepsze, jaki jest Twój ulubiony procesor graficzny RTX i tym podobne. Schneider skierował pytania do mikrofonu, ale iskry nie poleciały.

Otrzymuj cotygodniową analizę technologii stojącej za grami na PC

Wyposażeni na swój sposób w rozległą sieć poręczy, które utrzymują ich na temacie, ci NPC bazujący na sztucznej inteligencji będą ignorować wszystko, co nie jest istotne dla gry. Recepcjonista może Cię grzecznie przywitać i być może skomentować, że potrzebujesz przerwy. W hotelu, będącym głównym miejscem akcji detektywistycznej, możesz zapytać recepcjonistkę o numery pokoi lub o to, jak działa hotel. Obok Ciebie siedzi dyrektor, który wie trochę na Twój temat.

Wszystkie te rozmowy to prawdziwe rozmowy. Dzieje się to za pomocą mikrofonu, a Ty używasz głosu, aby mówić tak, jak chcesz. W mgnieniu oka NPC mogą zareagować poprzez model AI. To inny sposób grania w grę opartą na dialogach. Tylko nie wiem, czy to lepszy sposób.

NPC trzymali się tematu, nigdy nie odchodząc zbyt daleko i nie ryzykując popadnięcia w chaos AI. To jest technologia Nvidii w akcji, ale tak naprawdę nie zmienia ona wrażeń z gry. Dzięki demonstracji zdałem sobie sprawę, że ta technika po prostu otwiera więcej drzew dialogowych. Daje ci więcej możliwości uruchomienia tych opcji dialogowych, które zawsze pomijasz w gęstej grze RPG. Jest to ciekawe, ale nie poprawia rozgrywki.

Zadając pytania dotyczące gier na konsole lub komputery PC, czy też ulubionego procesora graficznego RTX NPC, było jasne, że sztuczna inteligencja nie miała pojęcia, o czym mówi Schneider. Mogą udzielić odpowiedzi, która ma sens w kontekście pytania, ale nie będzie odpowiedzią zasadniczo różniącą się od odpowiedzi, którą można uzyskać za pomocą zaprogramowanej listy opcji dialogowych.

Łatwo jest spojrzeć na demo Nvidii i zobaczyć możliwości. Jest tu wiele możliwości i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, jak programiści wykorzystują tę technologię w prawdziwych grach. Nie sądzę, że będzie to coś, co natychmiast zmieni sposób projektowania i grania w gry.

Jest coś do powiedzenia na temat wstępnie ustawionej listy opcji dialogowych. NPC często mają ciekawe rzeczy do powiedzenia, a przy nieskończonych możliwościach nie zawsze ma się pewność, że zadaje się właściwe pytanie. Trudno sobie wyobrazić programistę ukrywającego za sztuczną inteligencją ważne szczegóły, które mogą nie ujawnić prawidłowych informacji. Przypuszczam, że można wykorzystać sztuczną inteligencję, aby ulepszyć świat z większą liczbą NPC, którzy nie są tak ważni dla gry – ale czy naprawdę chcemy więcej niekończących się drzew dialogowych w naszych grach?

Zalecenia redaktorów