Płonący Chłopiec Dostał swoje metaforyczne kwieciste – i dosłowne biustonosze – kiedy majestatycznie szatkować w Madison Square Garden w Nowym Jorku, jako pierwsza nigeryjska gwiazda, która to zrobiła w tym słynnym miejscu. Pierwszy czerwony stanik z ognistym silnikiem został wepchnięty na scenę u ukochanej African-fusion na początku swojej grupy, gdy wykonywał piosenkę Rock Your Body z jego przebojowego albumu 2018 na zewnątrz. Pod koniec nocy co najmniej sześć innych zostało rzuconych mu w twarz – aw pewnym momencie wiele z nich wisiało wokół jego talii jak pas z narzędziami. „Birna jest taka fajna, Yo!” Tocząc się po swoim długim pasie startowym, ogrodzonym ostrymi lampami, fan wykrzykiwał „Gbona” od swojego głównego przezwiska, Afrykański gigant.
Jedyny moment względnej ciszy wśród publiczności nadszedł, gdy z uwagą zabrali się za nową piosenkę do „He Wasn’t Man Enough of Me” Toniego Braxtona. Berna wykonał niewydany utwór po ujawnieniu, że jego następny album będzie się nazywał kocham dami A w jego 31. urodziny, 2 lipca. Następnie tłum w ogrodzie był w ciągłym ruchu, rzędy ich ciał jak fale w ciemnym oceanie czarnej większości rozpraszały się. Częste stosowanie przez Burna Boya a cappella lub prostej aranżacji oznaczało, że namiętni uczestnicy często słyszeli wyraźnie śpiewających, a ich głosy były tak słodkie jak uśmiech Burny. Podczas gdy zwarte „Ye” wywołało niezaprzeczalną reakcję w całym parku, bliższe spojrzenie na trybuny pokazało, jak różne są ulubione piosenki wszystkich od głębokiej dyskografii Berny.
W dziurze trzech młodych mężczyzn syntetyzuje „drugie kazanie” ghańskiego rapera Black Sheriffa, ostrożnie rzucając sobie ciałami, nie przeszkadzając ludziom wokół nich. Głębiej niż siedzenia młoda kobieta w ciepłym różowym bandażowym T-shircie zareagowała uduchowioną odpowiedzią na „Way Too Big” z najnowszego albumu Burny, producenta pandemicznego. podwoić długość. Za balustradą młody mężczyzna był ubrany w biurze przez jeden dzień bardziej niż najgorętszy koncert w mieście, włożył do telefonu swojej dziewczyny „Bank on It” z całych płuc, a jej lampka świeciła kroplami potu na jego twarz. Matka Berny i manager Bos Ogulu, lepiej znana jako „Mama Berna”, przyglądała się ze stoickim spokojem ze sceny na lewo, aż do początków koncertu „Killin Dem”.
Program na nowo zobrazował długi katalog Burny, podnosząc i tak już doskonałe piosenki. Rozbiórka sekcji dętej Afrykański gigant Przedstaw w „niskim”. Skrzypce podniosły zakłady „lokalizacja”. Saksofonista rywalizował z porywającym wokalem Berny, gdy „Oneika” się zakończyła. W przypadku „Ja Ara E” zespół afrykańskich perkusistów otoczył wokalistkę zaufaną pięcioletnią Kristiną Matofo i tańczył unisono od lewej do prawej podczas występu. Aranżacje na żywo Burna Boya przyniosły funk i dramat.
Program, nazwany „One Night in Space”, sprawił, że Berna był pilniejszy niż kiedykolwiek, wykonując mnóstwo piosenek, zatrzymując się tylko po to, by napić się wody lub wielokrotnie przemawiając do fanów. „Nie wahaj się dorzucić więcej” – zachęcał po wrzuceniu swojego pierwszego stanika, po czym wymienił nowojorskie miejsca, w których grał wcześniej w swojej karierze, pracując w parku. Po wykonaniu „Soke” nieco ponad północ, szybko przyznał, że osiągnięcie to było „jakimś emocjonalnym bzdurą dla mnie”. [him]”, zanim podpalił MSG jednymi z jego najbardziej żywych utworów, takich jak „Jerusalem”, „Anybody” i „Kilometer”.
Berna wykonał kilka wspólnych utworów solowych – remiks „Second Sermon”, piosenkę „Enjoy Yourself” późnego Pop Smoke, jego najnowszą płytę z Wizkidem „Ballon D’or” oraz remiks nigeryjskiego rapera Asake „Sungba” ( Afropop numer jeden pretendent do Summertime). W rzeczywistości, poza szybkim wprowadzeniem Busta Rhimes, był tylko jeden muzyczny gość, jeden z jego bohaterów, senegalska legenda Youssou N’Dour, który otworzył show piosenką „New Africa”, sprytnie przetłumaczoną na ekranie. „Zaproś wszystkich Afrykanów” – przeczytaj obszerne szkice. „Zbierzmy się razem i niech nic nas nie dzieli”. Jego przesłanie było pełne nadziei, ale smutne: „Kiedy myślę o cierpieniu naszych przodków, płaczę”, przeczytałem jeden z tekstów.
Zwrotka trzech politycznych piosenek Pirny dodała tej nocy więcej energii: „Collision Damage” mówi prawdę chciwej władzy; Inna historia zaczęła się od wizualnej lekcji na temat okropności kolonializmu. Jeszcze bardziej ekscytujące jest to, że Burna wykonał niewydany utwór, często nazywany „Off Your Mic” online. Śpiewał w nim żarliwie o połykającym pieniądze wężu w ludzkiej postaci jako krytykę nigeryjskiej polityki – jedno ze słów „z mikrofonu” jest prawdopodobnie odniesieniem do incydentu z lata 2020 r., kiedy nigeryjski urzędnik rządowy oskarżył korupcjonistyczni członkowie Zgromadzenia Narodowego przejęli dla siebie lukratywne rządowe kontrakty na rozwój.
Jednak Burna Boy – któremu jego zespół uniemożliwił zadawanie pytań politycznych podczas wywiadu tocząca się skała Historia z okładki w Wielkiej Brytanii – Jest bardziej gwiazdą rocka niż krytyką. Rozbił gitarę akustyczną na kawałki, przebiegł po swoim szerokim pasie startowym, tańczył szybko na sprężystych kolanach i stopach, i przez cały występ utrzymywał idealnie oryginalny wokal. Energia, radość i uczucie bycia widzianym były widoczne w ogrodzie. „Dziś wieczorem stworzyliśmy historię”, powiedział gospodarz wieczoru, Młody Książę, Afrykanin z Bronksu, po tym, jak Berna pojawiła się pod burzą iskier z sufitu. „Zaczęliśmy to wszystko” – powiedział Prince o Afrykanach. „Wszystko dokończymy. Gratulacje dla Kultury.”
„Twitter geek. Nieprzejednany czytelnik. Dumny fanatyk mediów społecznościowych. Subtelnie czarujący muzyczny nerd.”
More Stories
Barry Keoghan dołącza do Cilliana Murphy’ego w serialu Netflix „Peaky Blinders”.
Koreańska piosenkarka popowa Taeil opuszcza grupę śpiewającą z powodu oskarżeń o przestępstwa na tle seksualnym
„Swifties for Kamala” zbiera pieniądze od celebrytów i pieniądze na kampanię dla Demokratów