19 maja, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Boeing prowadzi nowe dochodzenie w sprawie wątpliwości związanych z inspekcją 787

Boeing prowadzi nowe dochodzenie w sprawie wątpliwości związanych z inspekcją 787
  • Napisane przez Natalie Sherman
  • Korespondent biznesowy, Nowy Jork

Źródło obrazu, Obrazy Getty’ego

Stany Zjednoczone wszczęły nowe dochodzenie w sprawie kłopotliwego producenta samolotów Boeing po tym, jak firma poinformowała urzędników ds. bezpieczeństwa lotniczego, że mogła nie przeprowadzić należytej inspekcji swoich samolotów 787 Dreamliner.

FAA oświadczyła, że ​​zbada, czy pracownicy fałszowali dokumentację.

Dodała, że ​​Boeing ponownie sprawdza wszystkie samoloty 787 znajdujące się na linii produkcyjnej.

Dodała, że ​​Boeing będzie musiał opracować „plan działania”, aby rozwiać obawy dotyczące samolotów już znajdujących się w eksploatacji.

Z pisma, do którego dotarło BBC News, wynika, że ​​w zeszłym tygodniu firma powiedziała pracownikom, że „niewłaściwe postępowanie” nie spowodowało „natychmiastowego problemu bezpieczeństwa lotniczego”.

„Szybko sprawdziliśmy sprawę i dowiedzieliśmy się, że kilka osób naruszyło zasady firmy, nie przeprowadzając wymaganych testów, ale odnotowując pracę jako ukończoną” – powiedział w e-mailu do pracowników Scott Stoker, szef programu Boeing 787.

FAA stwierdziła, że ​​Boeing „dobrowolnie” zgłosił się w zeszłym miesiącu, aby ostrzec, że „mógł nie zakończyć” inspekcji wymaganych do zapewnienia odpowiednich zabezpieczeń elektrycznych w miejscach łączenia skrzydeł z korpusem niektórych samolotów 787 Dreamliner, dużego samolotu często używanego w lotnictwie. Loty międzynarodowe.

„FAA bada, czy Boeing zakończył inspekcje i czy pracownicy firmy mogli sfałszować dokumentację statku powietrznego” – dodała.

„W miarę kontynuowania dochodzenia FAA podejmie wszelkie niezbędne działania – jak zawsze – aby zapewnić bezpieczeństwo podróżującym samolotem” – dodał.

To najnowszy problem, który pojawia się w Boeingu w ostatnich latach. W styczniu nieużywane drzwi awaryjne spowodowały eksplozję nowego Boeinga 737 MAX 9 wkrótce po starcie, co rzuciło światło na procesy produkcyjne i bezpieczeństwo.

W marcu dyrektor generalny Dave Calhoun powiedział, że ustąpi ze stanowiska do końca roku, stając się najbardziej znaną osobą, która opuści firmę po incydencie.

Reputacja Boeinga została nadszarpnięta kilka lat temu, kiedy dwa z jego samolotów 737 MAX rozbiły się w odstępie pięciu miesięcy, w wyniku czego zginęło 346 pasażerów i załogi. Samolot 737 MAX linii Ethiopian Airlines rozbił się wkrótce po starcie w marcu 2019 r. w następstwie katastrofy samolotu Lion Air w październiku 2018 r., co doprowadziło do zwolnienia ówczesnego dyrektora generalnego Dennisa Muilenburga.

W zeszłym miesiącu Kongres był gospodarzem przesłuchania z udziałem sygnalistów, w tym Sama Salehpoura, który zeznał, że jego obawy dotyczące 787 zostały zignorowane.

Boeing oświadczył, że zmienia kulturę swojej firmy, aby zachęcić osoby, które widzą problemy, do zabierania głosu, przy czym od stycznia liczba raportów pracowników wzrosła o ponad 500%.