17 maja, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Bed Bath & Beyond ogłasza upadłość

Bed Bath & Beyond ogłasza upadłość

Nowy Jork (CNN) Bed Bath & Beyond, sklep, który wydawał się być wszystkim, co miał twój dom w latach 90. i 2000., złożył w niedzielę wniosek o upadłość.

„Dziękujemy wszystkim naszym lojalnym klientom. Podjęliśmy trudną decyzję o rozpoczęciu likwidacji naszej działalności”, powiedział oświadczenie na górze strony internetowej firmy w niedzielę rano.

Lokalizacje 360 ​​Bed Bath & Beyond wraz ze 120 firmowymi sklepami buybuy BABY pozostaną na razie otwarte, podobnie jak strony internetowe. Firma zaciągnęła pożyczkę w wysokości 240 milionów dolarów, aby pomóc sfinansować swoją działalność podczas bankructwa.

Ale sprzedaż zamknięcia sklepów rozpocznie się w środę, a Bed Bath & Beyond zamknie niektóre sklepy. Ile — lub co stanie się z 14 000 pracowników — zależy od tego, co stanie się dalej.

Ogłoszenie upadłości nie musi oznaczać, że firma upada. Wiele dużych amerykańskich korporacji ogłosiło bankructwo i wykorzystuje je do pozbycia się długów i innych kosztów, na które ich już nie stać. Ale nawet jeśli Bed Bath and Beyond wyjdzie z bankructwa, jego przyszłość jest daleka od pewności.

Firma zapowiedziała, że ​​będzie dążyć do sprzedaży części lub całości swojej działalności. Jeśli znajdziesz kupca, Bed Bath & Beyond przestanie zamykać sklepy. Ale jeśli kupujący się nie zgłosi, Bed Bath & Beyond prawdopodobnie zostanie całkowicie zlikwidowane i wypadnie z rynku.

Możliwe jest również, że firma wyjdzie z bankructwa jako sprzedawca detaliczny wyłącznie online, powiedział Neil Saunders, analityk w GlobalData Retail.

„Ostatecznie, jeśli kiedykolwiek wyjdzie z bankructwa, Bed Bath & Beyond będzie cieniem dawnego siebie” – powiedział.

Bed Bath & Beyond był klejnotem w koronie ery tak zwanych „zabójców kategorii” – sieci, które zdominowały kategorię detaliczną, takich jak Toys „R” Us, Circuit City i Sports Authority. Firmy te ostatecznie ogłosiły upadłość, ponieważ kupujący odwrócili się od wielkich sklepów specjalistycznych na rzecz opcji internetowych, takich jak Amazon.

Chris Hammons rozpakowuje torbę z rzeczami, które kupiła w sklepie Bed Bath & Beyond w Dallas w Teksasie, 23 września 2009 r.

Bed Bath & Beyond stało się znane z garnków i patelni, ręczników i pościeli piętrzących się od podłogi do sufitu w swoich przepastnych sklepach – oraz z wszechobecnych kuponów na 20% zniżki. the Niebieskie i białe kupony Stał się czymś w rodzaju ikony popkultury, a miliony Amerykanów ukrywały je w swoich samochodach, szafach i piwnicach.

READ  Co będzie dalej w środku najbardziej pustego kraju w Ameryce

Firma poinformowała, że ​​klienci będą mieli niedziele, poniedziałki i wtorki na wykorzystanie pozostałych 20% kuponów rabatowych. Firma przestanie je przyjmować w środę. Zamiast tego Bed Bath & Beyond spodziewa się oferować „znaczące rabaty” na swoje produkty w ramach wycofanej sprzedaży.

Detalista przyciągnął szerokie grono klientów, sprzedając markowe marki po obniżonych cenach. Marki chciały mieć miejsce na półkach Bed Bath & Beyond, wiedząc, że doprowadzi to do dużej sprzedaży. Ponadto otwarty projekt sklepu zachęcał do zakupów impulsywnych: kupujący przychodzili po nowe naczynia i wychodzili z poduszkami, ręcznikami i innymi przedmiotami.

Sklepy były podstawą zakupów w okresie ferii zimowych oraz w okresie powrotu do szkoły i na studiach, a firma Bed Bath & Beyond miała również solidną firmę zajmującą się rejestracją dzieci i ślubów.

Ale firma z New Jersey powoli reaguje na zmiany w zakupach i stara się przyciągnąć klientów, którzy przenieśli się do Amazon, Target i innych sieci.

W swoim ogłoszeniu upadłości Bed Bath & Beyond stwierdziło, że ma dług w wysokości 5,2 miliarda dolarów i aktywa warte zaledwie 4,4 miliarda dolarów. W niedzielę zabezpieczył finansowanie w wysokości 240 milionów dolarów, aby utrzymać się na rynku wystarczająco długo, aby zamknąć sklepy i zakończyć działalność.

Firma zachęcała kupujących do szukania przecenionych produktów jeszcze w tym tygodniu. Przedmioty zakupione przed środą można zwrócić do 24 maja, ale wszystkie transakcje sprzedaży po środzie są ostateczne. Sklep przestanie przyjmować karty podarunkowe 8 maja.

Era hipermarketów

Założona w 1971 roku przez Warrena Eisenberga i Leonarda Feinsteina, weteranów dyskontowej branży detalicznej w Springfield w stanie New Jersey, sieć małych sklepów z artykułami łazienkowymi i bielizną — nazywana wówczas Bed 'n Bath — rozwijała się najpierw na północnym wschodzie i w Kalifornii, sprzedając designerską pościel, co było wówczas nowym trendem. W przeciwieństwie do domów towarowych, aby przyciągnąć klientów, nie polegał na wydarzeniach sprzedażowych.

Firma zmieniła nazwę na Bed Bath & Beyond w 1987 roku, aby odzwierciedlić rozszerzony asortyment i większe „domy towarowe”. Firma weszła na giełdę w 1992 roku z 38 sklepami i około 200 milionami dolarów sprzedaży.

„Widzieliśmy zmiany w domach towarowych i wiedzieliśmy, że sklepy specjalistyczne będą następną falą handlu detalicznego”. Powiedział w 1993 roku. „To był początek podejścia projektanta do pościeli i artykułów gospodarstwa domowego i dostrzegliśmy prawdziwą szansę”.

Klienci sprawdzają produkty w koszykach w sklepie Bed, Bath & Beyond w Nowym Jorku, 18 stycznia 1994 r.

Do 2000 roku liczba ta wzrosła do 241 sklepów i 1,1 miliarda dolarów rocznej sprzedaży. Tysięczny sklep Bed Bath & Beyond został otwarty w 2009 roku, kiedy roczna sprzedaż sieci osiągnęła 7,8 miliarda dolarów.

READ  Gdy Elon Musk zmienia zdanie na Twitterze, Whiplash do pracowników w dzień wolny

Firma była w pewnym sensie obrazoburcą. Wydawał niewiele na reklamę, zamiast tego polegał na drukowanych kuponach rozprowadzanych w tygodnikach, aby przyciągnąć klientów.

„Dlaczego po prostu nie powiesz klientowi, że damy ci zniżkę na przedmiot, który chcesz – a nie na ten, który chcemy wystawić na sprzedaż? Wyślemy pocztą kupon i będzie dużo taniej” Eisenberg powiedział w wywiadzie dla The New York Times w 2020 roku.

Sieć znana jest z tego, że daje kierownikom sklepów autonomię w decydowaniu, które produkty przechowywać, umożliwiając im dostosowanie poszczególnych sklepów i wysyłkę produktów bezpośrednio do sklepów, a nie do magazynu centralnego.

Wzrost zakupów online

Ale ponieważ handel tradycyjny zaczął ustępować miejsca e-commerce, Bed Bath & Beyond powoli dokonało tego przejścia – błąd potęgowany przez fakt, że dekoracje do domu są jedną z najpopularniejszych kategorii kupowanych online.

„Przegapiliśmy łódź online” – powiedział Eisenberg Powiedział W niedawnym wywiadzie dla Wall Street Journal. (Współzałożyciele nie są już związani z firmą.)

Zakupy online osłabiły również atrakcyjność preferowanych kuponów Bed Bath & Beyond, ponieważ konsumenci mogą znaleźć wiele tańszych alternatyw na Amazon lub przeglądać szerszy wybór na stronach takich jak Wayfair (w).

Jednak to nie Amazon i zakupy online zalały Bed Bath & Beyond.

Walmart (wmt)I Bramka (TGT) I Kosztco (to kosztuje) Rozrosły się w ciągu ostatniej dekady i były w stanie przyciągnąć klientów Bed Bath & Beyond dzięki niskim cenom i szerszemu wyborowi towarów. Sieci dyskontowe, takie jak HomeGoods i TJ Maxx, również obniżyły ceny Bed Bath & Beyond.

Bez kompromisu między najniższymi cenami lub najszerszym wyborem, sprzedaż Bed Bath & Beyond pozostawała w stagnacji od 2012 do 2019 roku.

Kupujący sprawdzają środki czystości podczas zakupów w sklepie Bed Bath & Beyond w Nowym Jorku, 13 kwietnia 2011 r.

Potem pandemia uderzyła w 2020 roku. Firma tymczasowo zamknęła wszystkie swoje sklepy, podczas gdy konkurenci uważani za „niezbędnych detalistów”, takich jak Wal-Mart, pozostali otwarci. Sprzedaż spadła o 17% w 2020 r. i 15% w 2021 r.

READ  Kontrakty terminowe Dow Jones: odbicie na rynku, co teraz? Apple przedstawia „nieuchwytny” iPhone; 5 zabaw słonecznych

Co więcej, w ostatnich latach firma Bed Bath & Beyond przechodziła rotację przez kilku różnych dyrektorów generalnych i strategie zmian.

Były dyrektor generalny Target, Mark Tritton, przejął stery firmy w 2019 roku dzięki wsparciu inwestorów i odważnej nowej strategii. Odciął kupony i zapasy od marek krajowych na rzecz marek własnych Bed Bath & Beyond.

Ale ta zmiana zraziła klientów, którzy byli lojalni wobec dużych marek. Firma nie wywiązywała się również z płatności na rzecz dostawców, a sklepy nie miały wystarczającej ilości towarów na półki. Triton ustąpi ze stanowiska CEO w 2022 roku.

Walcz, by uniknąć bankructwa

kąpiel w łóżku z tyłu (BBBY)Od miesięcy balansuje na krawędzi bankructwa.

W lutym udało jej się zapobiec bankructwu, przeprowadzając złożoną ofertę akcji, która dała jej natychmiastowy zastrzyk gotówki i obietnicę zwiększenia finansowania w przyszłości na spłatę długów. Oferta została poparta przez grupę private equity Hudson Bay Capital.

Ale Bed Bath & Beyond powiedział to w zeszłym miesiącu Zamknął transakcję z Hudson Bay Capital w celu przyszłego finansowania i zamierzał wejść na rynek publiczny, aby spróbować zebrać pieniądze.

Firma kurczy się również, aby zaoszczędzić pieniądze. Powiedziała na początku tego roku, że tak Zamknąć Około 400 lokalizacji, ale rentowne sklepy pozostaną otwarte na kluczowych rynkach.

Firma próbowała dzięki temu zaoszczędzić pieniądze Niewypłacanie świadczeń z tytułu zakończenia służby Dla niektórych zwolnionych pracowników, gdy sklepy są zamknięte.

Firma Bed Bath & Beyond zwolniła w tym miesiącu 1295 pracowników w New Jersey, zaledwie kilka dni przed tym, jak nowe prawo stanowe nakaże odprawę – równowartość tygodniowego wynagrodzenia za każdy rok zatrudnienia – dla pracowników, którzy stracą pracę.

Jednak nie wszystkie z tych posunięć wystarczyły, aby wyprowadzić dominującą niegdyś sieć z bankructwa.

I Bed Bath & Beyond to ostatnia sieć handlowa, która ogłosiła w tym roku bankructwo. Wraz ze wzrostem stóp procentowych i spadkiem wydatków dyskrecjonalnych mnożą się bankructwa detalistów.

David’s Bridal, Party City, Tuesday Morning, producent materacy Serta Simmons i Independent Pet Partners, sprzedawca zwierząt domowych, złożyli w ostatnich tygodniach wniosek o upadłość.