„Aquaman i zaginione królestwo” nie zrobiło furory w kasie bożonarodzeniowej, przynosząc szacunkową kwotę 28 milionów dolarów w weekend i 40 milionów dolarów w czterodniowy weekend świąteczny.
Sprzedaż biletów wystarczyła, by zająć pierwsze miejsca na krajowych listach przebojów, aby znaleźć się na czołowych miejscach trzech nowicjuszy: animowanego filmu „Migration” wytwórni Universal and Illumination, komedii romantycznej „Somebody's You” Sidneya Sweeneya i Glenna Powella oraz sportowego filmu biograficznego „The Iron Claw” wyprodukowanego przez A24.
Jednak „Aquaman 2” Warner Bros. i DC Studios nie ma się czym pochwalić poza numerem 1. Kontynuacja zarobiła 205 milionów dolarów i jest jednym z najgorszych debiutów roku dla filmu o superbohaterach. To mniej niż listopadowy niewypał „The Marvels” (47 milionów dolarów), który zakończył swoją passę jako najmniej dochodowa część w historii Marvel Cinematic Universe Disneya. „The Marvels” był szokujący, ponieważ był to rzadki film MCU, który wypadł z bramy.
Zamiast tego „Aquaman i zaginione królestwo” będzie czwartym z czterech filmów DC. To jest rok Wypadek w kasie. Już w 2023 roku „The Flash” (debiut za 55 mln dolarów), „Shazam! Fury of the Gods” (debiut za 30 mln dolarów) i „Blue Beetle” (debiut za 25 mln dolarów) poniosły fatalną porażkę w kinach.
Wiadomo, że grudniowe wydania zaczynają się powoli, ale trwają do Nowego Roku. „Aquaman” z 2018 r. obejrzało 67 milionów widzów, a w Ameryce Północnej zarobił 335 milionów dolarów brutto (i 1,15 miliarda dolarów na całym świecie). Jednak „Aquaman 2” mierzy się z szybkimi wodami. Poza minimalnymi fanfarami i strasznymi recenzjami, „Zaginione królestwo” to ostatnia część, zanim nowi szefowie DC, James Gunn i Peter Safran, zresetują rozległy wszechświat superbohaterów bez bohaterów takich jak Arthur Curry Jasona Momoa.
Muzyczna adaptacja „Koloru fioletu” Warnera, dramat wyścigowy Neona „Ferrari” i inspirująca historia reżysera George’a Clooneya „Chłopcy w łódce” można oglądać w kinach w Boże Narodzenie, a kina są pełne ludzi. Studia i wystawcy mają nadzieję na premierę filmu 25 grudnia, ale ogólnie rzecz biorąc, sezon wakacyjny jest nudny, bez takich hitów wartych miliardy dolarów, jak „Spider-Man: No Way Home” i „Avatar: Droga wody”. kompozycja.
David A., właściciel firmy konsultingowej Franchise Entertainment Research zajmującej się filmami. „Rok 2023 kończy się słabo” – powiedział Gross. „Biznes jest spokojny w porównaniu z poprzednimi grudniami, w których pojawiały się Gwiezdne Wojny, „Jumanji” czy pierwszy „Aquaman”.
Jeśli „Zaginione królestwo” nie powróci, będzie to straszny rok dla komiksowych przygód. To niesławny zwrot w niegdyś kuloodpornym gatunku filmów kasowych. Disneyowski „Strażnicy Galaktyki Vol. 3” (845 milionów dolarów) i „Spider-Man: Across the Spider-Verse” firmy Sony (690 milionów dolarów), ale wszystkie pozostałe, w tym „Ant-Man and the Wasp: Quantumania” Marvela, były wielkimi ekranowymi rozczarowaniami.
„Gatunek wcale nie jest martwy” – mówi Cross, który wierzy, że takie produkcje na rok 2024, jak „Deadpool 3”, „Joker 2” i „Venom 3” przyciągną widzów. „Ale wzrost się zatrzymał. Jesteśmy teraz w innym świecie.
W innych miejscach sprzedaży „Migration” zajął trzecie miejsce z wynikiem 12,3 miliona dolarów z 3708 kin w weekend i szacunkowo 17 milionów dolarów do poniedziałku. To skromne otwarcie na oryginalną animację, dlatego studio gra także z najnowszymi filmami familijnymi, takimi jak „Kot w butach: Ostatnie życzenie” i „Elemental” wytwórni Pixar. „Migracja” zebrała pozytywne recenzje i uzyskała ocenę „A” w CinemaScore, co dobrze wróży przed wakacjami.
„Komedia o migracji, opowiadająca o rodzinie kaczek udających się na zimę na południe, kosztowała 70 milionów dolarów. Film napisany przez Mike’a White’a i z obsadą głosową składającą się z Kumaila Nanjianiego, Elizabeth Banks i Awkwafiny, zarobił 22 miliony dolarów w międzynarodowej kasie dwa tygodnie po jego wydaniu.
Na czwartym miejscu zadebiutował film Sony „Anyone But You” z oceną R, który w ciągu czterodniowego świątecznego weekendu zarobił 9 milionów dolarów w 3055 kinach. Był to słaby ukłon w stronę ogólnokrajowej premiery, ale budżet był napięty i kosztował zaledwie 25 milionów dolarów.
„Żelazny pazur” w ciągu czterodniowego okresu świątecznego zarobił 7,5 miliona dolarów w 2774 lokalizacjach. Dramat o budżecie 16 milionów dolarów jest jednym z wybranych filmów A24, które będą miały premierę w całym kraju zamiast być wypuszczane w limitowanej edycji. Niezależne studio optymistycznie podchodziło do atrakcyjności komercyjnej „Żelazny pazur” z Zacem Efronem w roli głównej opowiada tragiczną, prawdziwą historię rodziny Von Erich, dynastii zawodowych zapaśników.
Indyjski dramat akcji „Salar, część 1 – Zawieszenie broni” znalazł się w pierwszej piątce z kwotą 5,4 miliona dolarów z 802 lokalizacji w weekend i szacunkowo 6,3 miliona dolarów do poniedziałku. Moksha Movies i Pathyangira Cinemas zajmują się dystrybucją filmu w języku telugu, nad którym trwają prace nad drugą częścią.
Bez żadnych przełomowych hitów, mistrzowski musical fantasy Warner Bros. z zeszłego weekendu „Wonka” zajął drugie miejsce z 26 milionami dolarów. Prequel, w którym Timothée Chalamet wciela się w ekscentrycznego cukiernika Willy’ego Wonkę, zarobił dotychczas 83,5 miliona dolarów w kraju i ponad 254,9 miliona dolarów na całym świecie.
Jeszcze wiele przed nami…
„Introwertyk. Ewangelista alkoholu. Ekspert od mediów społecznościowych. Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik Twittera”.
More Stories
Armia amerykańska przyznała się do zabijania cywilów w zeszłym roku w nalotach w Syrii
Społeczność Uniwersytetu Columbia „rozpadła się” po nalocie policji
Emerytowany nauczyciel czerpie inspirację z zmagań Kolumbii. Eric Adams nazwał ją buntowniczką z zewnątrz