24 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

„Aquaman 2” ma problemy z debiutem za 40 milionów dolarów w powolne Święta Bożego Narodzenia

„Aquaman 2” ma problemy z debiutem za 40 milionów dolarów w powolne Święta Bożego Narodzenia

„Aquaman i zaginione królestwo” nie zrobiło furory w kasie bożonarodzeniowej, przynosząc szacunkową kwotę 28 milionów dolarów w weekend i 40 milionów dolarów w czterodniowy weekend świąteczny.

Sprzedaż biletów wystarczyła, by zająć pierwsze miejsca na krajowych listach przebojów, aby znaleźć się na czołowych miejscach trzech nowicjuszy: animowanego filmu „Migration” wytwórni Universal and Illumination, komedii romantycznej „Somebody's You” Sidneya Sweeneya i Glenna Powella oraz sportowego filmu biograficznego „The Iron Claw” wyprodukowanego przez A24.

Jednak „Aquaman 2” Warner Bros. i DC Studios nie ma się czym pochwalić poza numerem 1. Kontynuacja zarobiła 205 milionów dolarów i jest jednym z najgorszych debiutów roku dla filmu o superbohaterach. To mniej niż listopadowy niewypał „The Marvels” (47 milionów dolarów), który zakończył swoją passę jako najmniej dochodowa część w historii Marvel Cinematic Universe Disneya. „The Marvels” był szokujący, ponieważ był to rzadki film MCU, który wypadł z bramy.

Zamiast tego „Aquaman i zaginione królestwo” będzie czwartym z czterech filmów DC. To jest rok Wypadek w kasie. Już w 2023 roku „The Flash” (debiut za 55 mln dolarów), „Shazam! Fury of the Gods” (debiut za 30 mln dolarów) i „Blue Beetle” (debiut za 25 mln dolarów) poniosły fatalną porażkę w kinach.

Wiadomo, że grudniowe wydania zaczynają się powoli, ale trwają do Nowego Roku. „Aquaman” z 2018 r. obejrzało 67 milionów widzów, a w Ameryce Północnej zarobił 335 milionów dolarów brutto (i 1,15 miliarda dolarów na całym świecie). Jednak „Aquaman 2” mierzy się z szybkimi wodami. Poza minimalnymi fanfarami i strasznymi recenzjami, „Zaginione królestwo” to ostatnia część, zanim nowi szefowie DC, James Gunn i Peter Safran, zresetują rozległy wszechświat superbohaterów bez bohaterów takich jak Arthur Curry Jasona Momoa.

Muzyczna adaptacja „Koloru fioletu” Warnera, dramat wyścigowy Neona „Ferrari” i inspirująca historia reżysera George’a Clooneya „Chłopcy w łódce” można oglądać w kinach w Boże Narodzenie, a kina są pełne ludzi. Studia i wystawcy mają nadzieję na premierę filmu 25 grudnia, ale ogólnie rzecz biorąc, sezon wakacyjny jest nudny, bez takich hitów wartych miliardy dolarów, jak „Spider-Man: No Way Home” i „Avatar: Droga wody”. kompozycja.

David A., właściciel firmy konsultingowej Franchise Entertainment Research zajmującej się filmami. „Rok 2023 kończy się słabo” – powiedział Gross. „Biznes jest spokojny w porównaniu z poprzednimi grudniami, w których pojawiały się Gwiezdne Wojny, „Jumanji” czy pierwszy „Aquaman”.

Jeśli „Zaginione królestwo” nie powróci, będzie to straszny rok dla komiksowych przygód. To niesławny zwrot w niegdyś kuloodpornym gatunku filmów kasowych. Disneyowski „Strażnicy Galaktyki Vol. 3” (845 milionów dolarów) i „Spider-Man: Across the Spider-Verse” firmy Sony (690 milionów dolarów), ale wszystkie pozostałe, w tym „Ant-Man and the Wasp: Quantumania” Marvela, były wielkimi ekranowymi rozczarowaniami.

„Gatunek wcale nie jest martwy” – mówi Cross, który wierzy, że takie produkcje na rok 2024, jak „Deadpool 3”, „Joker 2” i „Venom 3” przyciągną widzów. „Ale wzrost się zatrzymał. Jesteśmy teraz w innym świecie.

W innych miejscach sprzedaży „Migration” zajął trzecie miejsce z wynikiem 12,3 miliona dolarów z 3708 kin w weekend i szacunkowo 17 milionów dolarów do poniedziałku. To skromne otwarcie na oryginalną animację, dlatego studio gra także z najnowszymi filmami familijnymi, takimi jak „Kot w butach: Ostatnie życzenie” i „Elemental” wytwórni Pixar. „Migracja” zebrała pozytywne recenzje i uzyskała ocenę „A” w CinemaScore, co dobrze wróży przed wakacjami.

„Komedia o migracji, opowiadająca o rodzinie kaczek udających się na zimę na południe, kosztowała 70 milionów dolarów. Film napisany przez Mike’a White’a i z obsadą głosową składającą się z Kumaila Nanjianiego, Elizabeth Banks i Awkwafiny, zarobił 22 miliony dolarów w międzynarodowej kasie dwa tygodnie po jego wydaniu.

Na czwartym miejscu zadebiutował film Sony „Anyone But You” z oceną R, który w ciągu czterodniowego świątecznego weekendu zarobił 9 milionów dolarów w 3055 kinach. Był to słaby ukłon w stronę ogólnokrajowej premiery, ale budżet był napięty i kosztował zaledwie 25 milionów dolarów.

„Żelazny pazur” w ciągu czterodniowego okresu świątecznego zarobił 7,5 miliona dolarów w 2774 lokalizacjach. Dramat o budżecie 16 milionów dolarów jest jednym z wybranych filmów A24, które będą miały premierę w całym kraju zamiast być wypuszczane w limitowanej edycji. Niezależne studio optymistycznie podchodziło do atrakcyjności komercyjnej „Żelazny pazur” z Zacem Efronem w roli głównej opowiada tragiczną, prawdziwą historię rodziny Von Erich, dynastii zawodowych zapaśników.

Indyjski dramat akcji „Salar, część 1 – Zawieszenie broni” znalazł się w pierwszej piątce z kwotą 5,4 miliona dolarów z 802 lokalizacji w weekend i szacunkowo 6,3 miliona dolarów do poniedziałku. Moksha Movies i Pathyangira Cinemas zajmują się dystrybucją filmu w języku telugu, nad którym trwają prace nad drugą częścią.

Bez żadnych przełomowych hitów, mistrzowski musical fantasy Warner Bros. z zeszłego weekendu „Wonka” zajął drugie miejsce z 26 milionami dolarów. Prequel, w którym Timothée Chalamet wciela się w ekscentrycznego cukiernika Willy’ego Wonkę, zarobił dotychczas 83,5 miliona dolarów w kraju i ponad 254,9 miliona dolarów na całym świecie.

Jeszcze wiele przed nami…