5 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Apple stoi w obliczu najgorszego kryzysu iPhone'a od czasu Covida, gdy chińscy rywale rosną

Apple stoi w obliczu najgorszego kryzysu iPhone'a od czasu Covida, gdy chińscy rywale rosną

(Bloomberg) — Apple Inc. Dostawy iPhone'a spadły w marcu o 10% gorzej niż oczekiwano, co odzwierciedla słabnącą sprzedaż w Chinach pomimo szerszego ożywienia w sektorze smartfonów.

Najczęściej czytane przez Bloomberg

Według analityka rynku ITC, firma sprzedała 50,1 miliona iPhone'ów w ciągu pierwszych trzech miesięcy, czyli niewiele poniżej średniej szacunkowej analityków wynoszącej 51,7 miliona opracowanej przez Bloomberg. Badacze twierdzą, że spadek o 9,6% rok do roku jest najbardziej gwałtowny w przypadku Apple od czasu, gdy blokady Covid zakłóciły łańcuchy dostaw w 2022 roku.

Producent iPhone'a z Cupertino w Kalifornii ma trudności z utrzymaniem sprzedaży w Chinach od czasu wprowadzenia na rynek swojego najnowszego modelu we wrześniu. Huawei Technologies Co. Z firmy Xiaomi Odrodzenie się konkurentów i wprowadzony przez Pekin zakaz używania zagranicznych urządzeń w miejscu pracy odbiły się na sprzedaży. Dane ITC stanowią pierwszy przegląd globalnych wyników najważniejszego produktu Apple przed wynikami z 2 maja.

Spadek dostaw iPhone'ów jest znaczący, a cały rynek telefonów komórkowych odnotowuje największy wzrost od lat. Producenci smartfonów sprzedali w tym okresie 289,4 miliona telefonów, co oznacza wzrost o 7,8% w porównaniu z najniższym poziomem z ubiegłego roku, ponieważ wielu producentów borykało się z problemami z niesprzedanymi urządzeniami. Samsung Electronics Co. W marcu odzyskał pierwsze miejsce, podczas gdy zorientowana na budżet Transsion zwiększyła dostawy o 85%, a Xiaomi cofnęło się, aby zniwelować lukę w stosunku do zajmującego drugie miejsce Apple.

„Rynek smartfonów jest silny i zmienia się po zawirowaniach, jakie towarzyszyły mu przez ostatnie dwa lata” – stwierdziła Nabila Bhopal, dyrektor ds. badań w IDC. „Chociaż Apple odnotowało znaczny wzrost dostaw i udziałów w ciągu ostatnich kilku lat, jego utrzymanie będzie trudne najwyższy udział, jaki odnotował w 2023 r.”. ITC spodziewa się, że w 2024 r. Android będzie rósł znacznie szybciej niż Apple, w miarę dalszego ożywienia rynku.

READ  Jon Bautista opuszcza Colbert, aby wyjaśnić „Late Show” — nowy lider zespołu

Znani dostawcy Apple Hon Hai Precision Industry Co., Murata Manufacturing Co. i LG Innotek Co. W poniedziałek odnotowano spadek obrotów w handlu w Azji w związku z szerszą przeceną wynikającą z obaw przed eskalacją konfliktów na Bliskim Wschodzie.

Oto, co mówi Bloomberg Intelligence

Według IDC, sprzedaż telefonów Xiaomi w pierwszym kwartale wyniosła 40,8 miliona sztuk, co oznacza wzrost o 33,8% rok do roku, podczas gdy sprzedaż Apple i Samsung spadła. Silna sprzedaż telefonów komórkowych wynikała z ożywienia na rynku zagranicznym, co doprowadziło do wyższego wzrostu sprzedaży wśród nastolatków w pierwszym kwartale.

– Steven Cheng i Sean Chen, analitycy

Podczas pandemii iPhone firmy Apple wywołał ogromną reakcję, ponieważ klienci wzbraniali się przed kupowaniem smartfonów od konkurentów wyposażonych w system Android. To gromadzenie się zapasów doprowadziło do agresywnych cen ze strony chińskich rywali, takich jak Xiaomi, czego zmniejszenie zapasów trwało miesiącami, a teraz zaczyna ponownie zwiększać dostawy. Dzięki własnemu chipowi wyprodukowanemu w Chinach i systemowi operacyjnemu HarmonyOS w serii Mate 60 – Huawei odzyskał na znaczeniu w zeszłym roku – od sierpnia zmniejsza udział Apple w chińskim rynku premium.

„Większa konkurencja w Chinach w dużej mierze przyczyniła się do spadku wartości Apple w pierwszym kwartale” – powiedział Popal. Dodał, że w innych regionach kilka regionów rozpoczęło rok od nadmiernych zapasów iPhone'ów po większych dostawach w ostatnich miesiącach 2023 roku.

Niektórzy klienci robią zakupy w sklepie Apple w Nanjing w chińskiej prowincji Jiangsu, 27 marca 2024 r.  Według danych Chińskiej Akademii Technologii Informacyjnych i Komunikacyjnych (CAICT) Apple sprzedało na chiński rynek krajowy około 5,5 miliona iPhone'ów.  stycznia 2024 r., co oznacza spadek o 39% rok do roku.  W lutym wysłano około 2,4 miliona sztuk, co stanowi spadek o 33% w porównaniu z rokiem poprzednim.  (Zdjęcie: CastPhoto/NurPhoto za pośrednictwem Getty Images)Niektórzy klienci robią zakupy w sklepie Apple w Nanjing w chińskiej prowincji Jiangsu, 27 marca 2024 r.  Według danych Chińskiej Akademii Technologii Informacyjnych i Komunikacyjnych (CAICT) Apple sprzedało na chiński rynek krajowy około 5,5 miliona iPhone'ów.  stycznia 2024 r., co oznacza spadek o 39% rok do roku.  W lutym wysłano około 2,4 miliona sztuk, co stanowi spadek o 33% w porównaniu z rokiem poprzednim.  (Zdjęcie: CastPhoto/NurPhoto za pośrednictwem Getty Images)

Sklep Apple w Nanjing, prowincja Jiangsu, Chiny. (CastPhoto/NurPhoto za pośrednictwem Getty Images) (NurPhoto za pośrednictwem Getty Images)

Badacze IDC odkryli, że średnie ceny sprzedaży telefonów rosną, ponieważ konsumenci wybierają modele premium, które chcą mieć dłużej. Doprowadziło to do tego Apple, które w dalszym ciągu utrzymuje najwyższy ASP w branży, a konsumenci wyraźnie preferują jego modele z najwyższej półki. Jednak w tym roku firma uciekła się do nadzwyczajnych obniżek, aby pobudzić sprzedaż, a niektórzy partnerzy detaliczni w Chinach obniżyli cenę regularną nawet o 180 dolarów.

READ  Główne różnice w opinii lekarzy

W marcu Apple otworzył nowy, ogromny sklep w finansowym centrum Szanghaju w obecności dyrektora generalnego Tima Cooka. W Chinach znajduje się największa sieć detaliczna firmy poza Stanami Zjednoczonymi i generują one około jedną piątą sprzedaży iPhone'a. Wielu uczestników, którzy rozmawiali z Bloombergiem podczas wydarzenia w Szanghaju, dostało swoje iPhone'y dwa lata temu. Chociaż fani Apple twierdzili, że chcą pozostać w ekosystemie firmy, niektórzy twierdzili, że rozważyliby także następcę Mate 60 Huawei lub opcje składanych urządzeń od konkurencji.

– Z pomocą Jessiki Sue.

Najczęściej czytane w Bloomberg Businessweek

©2024 Bloomberg LP