2 maja, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Amazon dodaje 5% „dopłat paliwowych i inflacyjnych” do opłat sprzedawcy

Amazon dodaje 5% „dopłat paliwowych i inflacyjnych” do opłat sprzedawcy

Amazon twierdzi, że doda 5% „dopłatę paliwową i inflacyjną” do opłat, które pobiera od sprzedawców zewnętrznych, którzy korzystają z usług sprzedawcy detalicznego.

Amazon podejmuje krok w celu zrównoważenia rosnących kosztów, ogłaszając w środę, że doda 5% „dopłatę paliwową i inflacyjną” do opłat pobieranych od sprzedawców zewnętrznych, którzy korzystają z usług logistycznych giganta handlu elektronicznego.

Firma z siedzibą w Seattle poinformowała na swojej stronie internetowej, że dopłata, która wejdzie w życie 28 kwietnia, „może ulec zmianie” i będzie dotyczyć zarówno odzieży, jak i innych elementów.

Powiedziała, że ​​zinternalizowała koszty, gdy tylko było to możliwe, i podniosła jedynie opłaty, aby uwzględnić koszty stałe i konkurować z innymi dostawcami. Zarówno FedEx, jak i UPS, które konkurują na Amazonie, mają dodatkowe opłaty paliwowe.

„W 2022 roku spodziewaliśmy się powrotu do normalności wraz ze złagodzeniem ograniczeń COVID-19 na całym świecie, ale paliwo i inflacja stanowiły więcej wyzwań” – podała firma w komunikacie.

Opublikowane we wtorek dane federalne pokazały, że inflacja wzrosła w marcu o 8,5%, co jest najszybszym tempem od ponad 40 lat. Ceny benzyny wzrosły o 48% w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Chociaż firma obwinia za dopłatę inflację i rosnące koszty paliwa, Stacey Mitchell, współdyrektor grupy antymonopolowej Instytutu Samodzielności Krajowej, skrytykowała środowe oświadczenie, mówiąc, że Amazon wykorzystuje ten moment.

READ  Uważaj, doktorze Pepper! Coca-Cola przedstawia nową przyprawioną Coca-Colę

„Amazon nadal podnosi opłaty dla sprzedawców, którzy muszą polegać na jej platformie”, powiedział Mitchell, dodając, że nowe opłaty są sposobem na „wyciągnięcie większej ilości pieniędzy z kieszeni niezależnych firm i umieszczenie ich w kasach Amazona”.

Zewnętrzny rynek Amazona, na którym niezależni sprzedawcy wymieniają miliony swoich produktów, stanowi dużą część jego działalności. Ma około 2 milionów sprzedawców, a ponad połowa towarów sprzedawanych na Amazon.com pochodzi od tych sprzedawców.

W zeszłym roku sprzedawcy zapłacili Amazonowi około 103 miliardów dolarów opłat, co stanowiło około 22% przychodów firmy. Sprzedawca internetowy powiedział, że nowe opłaty będą miały zastosowanie do produktów zamówionych przed 28 kwietnia, ale wysłanych i dostarczonych po tej dacie. Oczekuje się również, że Amazon opublikuje swój raport o zarobkach za pierwsze trzy miesiące tego roku 28 kwietnia.

Amazon od dawna spotyka się z oskarżeniami o podważanie sprzedawców, którzy sprzedają na jego platformie poprzez tworzenie „podróbek” lub bardzo podobnych produktów i zwiększanie ich obecności na stronie.

———

Do raportu przyczynił się Manuel Valdes z Seattle.