22 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Aktorzy podpisują umowę w pobliżu ostatniego etapu rozmów – ostateczny termin

Aktorzy podpisują umowę w pobliżu ostatniego etapu rozmów – ostateczny termin

Zaktualizowano o 23:08: Po pracowitym weekendzie negocjacji pomiędzy SAG-AFTRA i AMPTP w sprawie wypracowania nowego trzyletniego kontraktu, związek strajkujących aktorów i studia wycofały się na jeden dzień.

W liście wysłanym dziś wieczorem do członków i uzyskanym przez Deadline SAG-AFTRA pod przewodnictwem Fran Drescher napisała: „W ciągu weekendu omówiliśmy z AMPTP wszystkie otwarte propozycje, w tym sztuczną inteligencję”. Związkowy Komitet Negocjacyjny ds. Telewizji i Teatrów, liczący 160 000 członków, stwierdził dalej: „W poniedziałek obie strony będą pracować niezależnie i pod koniec dnia ponownie zaangażują się w realizację harmonogramu. Dołącz do nas i rano zapełnij linie pikiet. Niech wasze głosy zostaną usłyszane.”

W tej chwili SAG-AFTRA ma cały tydzień sit-inów w Los Angeles i Nowym Jorku we wszystkich głównych studiach.

Oprócz negocjacji w sprawie roli sztucznej inteligencji w branży obie strony nadal szukają porozumienia w sprawie dodatkowego wynagrodzenia za programy transmitowane na żywo. AMPTP milczała dziś publicznie na temat tego, co wydarzyło się podczas dwóch dni rozmów i co może wydarzyć się później.

Wcześniej wyłącznie o 15:53: W niedzielę SAG-AFTRA i AMPTP w dalszym ciągu sporadycznie komunikowały się ze sobą, gdy były coraz bliżej osiągnięcia nowego porozumienia, które mogłoby zakończyć 108-dniowy strajk.

„Istnieje poczucie optymizmu” – powiedziało dzisiaj Deadline źródło związkowe. „Wygląda na to, że jesteśmy na ostatnim etapie” – dodało starsze źródło w studiu.

Obie strony wyraziły wiarę w możliwość osiągnięcia porozumienia w ciągu kilku dni, jednak jak ostrzegaliśmy wcześniej, sytuacja pozostaje płynna.

Z naszego zrozumienia wynika, że ​​SAG-AFTRA i studia zyskały „znaczącą” przyczepność, zmniejszając różnicę między nimi w zakresie tak zwanego wynagrodzenia opartego na sukcesie dla programów przesyłanych strumieniowo i ich aktorów.

Ani SAG-AFTRA, ani AMPTP nie odpowiedziały na prośbę o komentarz w sprawie dzisiejszych rozmów.

Zespoły negocjacyjne z obu stron – główny negocjator SAG-AFTRA, krajowy dyrektor wykonawczy Duncan Crabtree – Irlandia i prezes AMPTP Carole Lombardini – przemawiały kilka razy wirtualnie w ciągu dnia. Podobnie jak wczoraj czteroosobowa ekipa dyrektorów generalnych studia – Bob Iger z Disneya, Ted Sarandos z Netflix, dyrektor generalny Warner Bros. Discovery David Zaslav i Donna Langley z NBCUniversal – nie byli obecni podczas dzisiejszych rozmów na Zoomie.

Nastąpiła zmiana nastawienia wśród studiów, które rozpoczęły weekend „rozczarowane” piątkową propozycją gildii, aby stać się bardziej optymistyczne, ponieważ obie strony widzą potencjalną wspólną płaszczyznę porozumienia w tym tygodniu.

„Nadal jest lista do przejrzenia” – poinformował nas ktoś z poufnych informacji o zamiarze SAG-AFTRA zapewnienia sprawiedliwych dochodów z transmisji dla 160-tysięcznej gildii, a także praw do wizerunku wykonawców chronionych w związku z wykorzystaniem sztucznej inteligencji przez studia. Największym wyzwaniem w obecnym porozumieniu jest osiągnięcie przez obie strony porozumienia w sprawie dochodów pieniężnych przekazywanych aktorom.

Rozmowy wznowiono 24 października po tym, jak studia wstrzymały je na 12 dni, a największe wytwórnie zaoferowały podwyżki stawek minimalnych i zwiększone premie w zależności od sukcesu treści przesyłanych strumieniowo. Pracując nad umową WGA, studia zaproponowały podwyżkę minimum o 7%, a SAG-AFTRA w piątek zaoferowała samozwańczy „licznik ogólny”, który wzrósł z 11% do 9%. Miarą sukcesu studia w odpowiedzi na prośbę SAG-AFTRA było nałożenie 11 października rocznej opłaty w wysokości 57 centów na abonenta, co Sarandos określił jako „podatek nałożony na abonentów” i „o jeden most za daleko”.

Trzy duże filmy o wartości 1,5 miliarda dolarów w samych tylko światowych kasach opuszczają kalendarz na rok 2024 —Misja Niemożliwa 8 I Disneya Królewna Śnieżka I Pixara Elio – Studia spieszą się, jeśli chodzi o globalne restarty filmowe i produkcje telewizyjne, mimo że dopiero podpisały kontrakt z WGA, a urzędnicy już pracują. Galeria, która w czasie pandemii poniosła straty i popadła w ogromne długi, obawia się o przetrwanie w przyszłym roku, ponieważ kalendarz premier nie pokrywa się już z jej filarami. Wielki tytuł na początek lata, Marvel Studios Deadpool 3, jest ukończony w 50% i nie zostanie wydany w pierwszy weekend maja. Miała nadzieję, że zdjęcia do filmu Ryana Reynoldsa i Hugh Jackmana zostaną wznowione w styczniu, chociaż z każdym dniem strajku cel ten, wraz z nowym sezonem telewizyjnym, pozostaje w zawieszeniu. Po wygaśnięciu strajku nastąpi rywalizacja aktorów pomiędzy projektami telewizyjnymi i fabularnymi. Nie byłoby zaskoczeniem, gdyby niektórzy wycofali się ze swoich zobowiązań fabularnych, ponieważ ich seriale telewizyjne mogą być na pierwszym miejscu. Ponieważ Wall Street od dawna spodziewała się recesji, studia mają nadzieję naprawić 6,5 miliarda dolarów strat gospodarczych, jakie Kalifornia poniosła w wyniku podwójnego wpadki.

W ubiegły czwartkowy wieczór kilku wybitnych artystów, w tym Julia Louis-Dreyfus, Jon Hamm, Sarah Paulson, Chelsea Handler i Christian Slater, powiedziało komitetowi negocjacyjnemu SAG-AFTRA, że są gotowi kontynuować pikiety do czasu osiągnięcia uczciwego porozumienia. Ten chwyt ze strony obsady kontrastuje z rozmową telefoniczną na Zoomie dwa tygodnie temu pomiędzy orkiestrą SAG-AFTRA a kilkoma pretendentami do sezonu nagród, takimi jak George Clooney, Emma Stone, Robert De Niro i Ariana DeBose, którzy zaoferowali związkowi 150 milionów dolarów w ciągu trzech lat usunięcie górnego pułapu Ograniczenie składek związkowych, tak aby w pierwszej kolejności skorzystali aktorzy znajdujący się na dole listy powołaniowej. Lider SAG-AFTRA Fran Drescher podziękował Clooneyowi, który przewodził tej akcji, ale stwierdził, że oferta jest niezgodna z prawem z umową związkową i że „w ogóle nie ma ona wpływu na umowę, którą mamy”.

READ  Pierwsze spojrzenie: Harrison Ford i Helen Mirren w materiałach promocyjnych do serii prequeli Yellowstone z 1923 r.