Tesli (TSLAZapasy spadły we wtorek, ponieważ cotygodniowe dane dotyczące rejestracji pojazdów z Chin wskazywały, że zachęty globalnego giganta pojazdów elektrycznych na koniec roku nie były wystarczające, aby wesprzeć dostawy Tesli.
X
Dane ubezpieczeniowe wskazują, że całkowita sprzedaż pojazdów nowej energii (NEV) w Chinach od 19 do 25 grudnia wyniosła około 182 000 sztuk. To o 48% więcej niż rok temu i wzrost o 12,6% w porównaniu z poprzednim tygodniem, poinformował we wtorek CnEVPost. Jednak pomimo rabatów na koniec roku liczba rejestracji Tesli spadła do około 8915 tygodniowo. Rejestracje Tesli w pierwszych trzech tygodniach grudnia wyniosły odpowiednio 11 670, 12 977 i 10 254.
Gdy Chiny złagodziły ograniczenia Covid, pojawiły się doniesienia o powszechnych epidemiach wirusów w całym kraju. Tesla China i inni producenci samochodów w Chinach ostrzegli, że dostawy i produkcja prawdopodobnie spadną z powodu zakłóceń Covid.
We wtorek Reuters poinformował, że Tesla wstrzymała produkcję 24 grudnia w swoim zakładzie w Szanghaju. Planuje się powrót pracowników 1 stycznia 2023 r. Tesla będzie prowadziła produkcję przez 17 dni w styczniu od 3 do 19 stycznia i wstrzymała produkcję pojazdów elektrycznych od 20 do 31 stycznia odpowiednio z powodu przedłużonego chińskiego Nowego Roku Księżycowego. do Reutera.
W ostatnich tygodniach szeroko informowano o przerwach w produkcji pod koniec roku. Fabryka Tesli w Szanghaju już wcześniej spowolniła produkcję, a zapasy szybko rosły pomimo obniżek cen pod koniec października i dużych zachęt pod koniec roku.
Tesla, która wcześniej zaprzeczała zawieszeniu produkcji, powiedziała, że zatrzymanie było spowodowane planowaną coroczną konserwacją.
Akcje Tesli spadły o 10% do 110,86 cala Wtorkowy handel. W zeszłym tygodniu akcje Tesli spadły o 18% do 123,15 po spadku o 16,1% w poprzednim tygodniu. To najgorsze tygodniowe straty od czasu katastrofy Covid w marcu 2020 r. Akcje TSLA spadły do najniższego poziomu od 27 miesięcy, o 73% w stosunku do szczytu z listopada 2021 r.
Tymczasem konkurent Tesli Chiny Nowy (nie) obniżył prognozę dotyczącą dostawy w czwartym kwartale we wtorek. Giant China EV BYD (BYDDFOstrzegł również przed słabą produkcją z powodu Covid wśród pracowników.
Chińskie nagrania EV
Pomimo Covid, BYD nadal odnotowywał ogromne tygodniowe dostawy pojazdów elektrycznych w zeszłym tygodniu, nawet gdy Tesla i Neo spadały z tygodnia na tydzień.
W tygodniu kończącym się 25 grudnia liczba rejestracji pojazdów BYD wyniosła 51 636 w porównaniu do 50 462 i 44 817 w poprzednich dwóch tygodniach. BYD powiedział w zeszłym tygodniu, że przypadki Covid wśród pracowników zmniejszają produkcję o 2000 do 3000 samochodów dziennie.
Szacunkowa liczba zapisów Nio spadła do 2690 z 3464. We wtorek Nio obniżyło prognozy dotyczące dostaw w czwartym kwartale, powołując się na wybuch Covid.
Startup EV spodziewa się teraz dostarczyć 38 500-39 500 pojazdów w czwartym kwartale, w porównaniu z wcześniejszymi prognozami 43 000-48 000. Oznaczałoby to sprzedaż w grudniu na poziomie 14 263 do 15 263 – co nadal byłoby rekordem.
Firma stwierdziła w oświadczeniu, że „stoi w obliczu wyzwań związanych z dostawami i operacjami produkcyjnymi, a także z pewnymi ograniczeniami w łańcuchu dostaw, spowodowanymi wybuchem wariantu koronawirusa Omicron w głównych miastach w Chinach”.
Chiny obniżyły stan wyjątkowy w związku z wybuchem koronawirusa, pomimo doniesień o szybkim wzroście liczby zakażeń. Chiny 8 stycznia zakończą również zasady kwarantanny dla podróżnych przybywających, a także złagodzą przepustowość linii lotniczych i ograniczenia w podróżach międzynarodowych.
Inna firma EV w Chinach Lee Otto (LILiczba rejestracji wzrosła do 5155 z 4558 i 3013 w zeszłym tygodniu. XPeng (XPEW), inna firma próbująca rzucić wyzwanie Tesli w Chinach, miała 2536 w porównaniu z 3257 w poprzednim tygodniu.
Akcje Tesli: Patrząc w przyszłość
Tesla prawdopodobnie opublikuje dostawy na czwarty kwartał i cały rok 2 stycznia. Oczekuje się, że przedstawi własny raport na początku stycznia.
W weekend Nio zaprezentował SUV-a coupe EC7, który prawdopodobnie będzie rywalizował z Teslą Model Y na rynku high-end. Dostawy EC7 rozpoczną się w maju 2023 r. Nio zaprezentowało także odświeżonego SUV-a ES8, teraz na platformie NT 2.0, podobnie jak jego zupełnie nowe modele. Dostawy rozpoczynają się w czerwcu.
Gdy analitycy dzwonią dzwonkami ostrzegawczymi dla przemysłu motoryzacyjnego w 2023 r., producenci pojazdów elektrycznych w Chinach ogłosili nowe modele i wyjścia, podczas gdy Tesla utrzymała swoje modelowe podejście w Chinach.
Wraz z akcjami Tesli, producenci pojazdów elektrycznych w Chinach odnotowali we wtorek wczesne straty. Akcje Nio spadły przed otwarciem o 4,7%. Akcje LI i XPeng spadły o ponad 1%. Akcje BYD, którymi handluje się na amerykańskiej giełdzie, wzrosły o około 1%.
Śledź Kita Nortona na Twitterze @pracownik dla większego zasięgu.
Może Ci się spodobać:
Najlepszy fundusz kupuje, aby stać się liderem w branży blisko przełomu z 364% wzrostem
Zdobądź przewagę na giełdzie dzięki IBD Digital
Mnóstwo przeciwnych wiatrów: jak Tesla przetrwa burzę w 2023 roku
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych