9 grudnia, 2025

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Spirit odrzuca ofertę JetBlue, mówiąc, że chce mniej lukratywnej umowy z Frontier

Spirit odrzuca ofertę JetBlue, mówiąc, że chce mniej lukratywnej umowy z Frontier

Linia lotnicza powiedziała, że ​​nie wierzy, że organy regulacyjne pozwolą JetBlue na zakup Spirit.

„Wierzymy, że połączenie JetBlue i duch (ratować) Ma małe prawdopodobieństwo uzyskania zezwolenia antymonopolowego, o ile sojusz Northeast Alliance firmy JetBlue z amerykańskie linie lotnicze (AAL) „Biorąc pod uwagę wysokie ryzyko osiągnięcia, uważamy, że propozycja ekonomiczna JetBlue jest fikcyjna, a rada dyrektorów Spirit nie uznała za konieczne jej rozważenia” – czytamy w liście od Spirit do JetBlue wydanym na początku poniedziałku.

JetBlue ogłosił w poniedziałek, że zaoferuje Spiritowi 200 milionów dolarów opłat z tytułu zerwania, jeśli transakcja nie dojdzie do skutku z powodów antymonopolowych. Ale rzecznik Spirit powiedział, że zarząd firmy odmówił również zaoferowania opłat za zerwanie.

W lutym Spirit Zgodzić się na zgoda Z granica (FRNT). Chociaż linie lotnicze określają swoją proponowaną grupę jako fuzję, to udziałowcy Spirit zostaną kupieni, otrzymując transakcję akcyjną w wysokości 25,83 USD za akcję Spirit. Biorąc pod uwagę piątkową wartość zamknięcia akcji Frontiera, jej wartość jest teraz nieco niższa – 22,42 USD za akcję.
W kwietniu JetBlue ogłosił, że Pełna oferta gotówkowa 33 USD za akcję. Nie podniósł ceny oferty w stosunku do tego, co w swoim poniedziałkowym oświadczeniu nazwał „ulepszoną” ofertą, a głównym dodatkiem była opłata za zerwanie w wysokości 200 milionów dolarów.

Rynek lotniczy o bardzo niskich kosztach

Zarówno Spirit, jak i Frontier są bardzo tanimi przewoźnikami, oferującymi bardzo niskie taryfy podstawowe, ale pobierają dodatkowe opłaty za prawie wszystko inne – nawet za bagaż podręczny.

W swoim liście do JetBlue, firma stwierdziła, że ​​​​Spirit uważa, że ​​​​Departament Sprawiedliwości raczej nie zgodzi się na umowę, na mocy której tańsza linia lotnicza zostałaby zakupiona przez linie lotnicze o wyższych stawkach, co podniosłoby ceny dla konsumentów.

READ  Kontrakty terminowe na akcje wzrosły po tym, jak główne średnie przeżyły najgorszy dzień od czerwca 2020 r.

Administracja Bidena przyjęła już bardziej aktywne podejście do promowania konkurencji i kwestionowania fuzji ze względów antymonopolowych.

Na przykład we wrześniu Ministerstwo Sprawiedliwości Złóż pozew federalny spróbować dokończyć Sojusz między Ameryką a JetBlue, chociaż nie jest to całkowite połączenie. Departament Sprawiedliwości powiedział, że podniósł opłaty i ograniczył opcje dla podróżujących samolotem do iz głównych miast w północno-wschodnim regionie. American i JetBlue zaprzeczają oskarżeniu i wnoszą sprawę do sądu.
Najbardziej aktywne stanowisko w sprawie przepisów antymonopolowych i konkurencji w branży lotniczej pojawiło się dwie dekady po tym, jak 11 linii lotniczych połączyło się w cztery główne linie lotnicze – amerykański (AAL)I zjednoczony (UAL)I delta (DA) I Południowy zachód (kocham) – Że wśród nich ponad 80% ruchu lotniczego kraju.
Jeśli zakup Spirita przez Frontier będzie kontynuowany, połączona firma wskoczy na JetBlue i Alaska Air (ALK) Na podstawie mil przejechanych przez płacących pasażerów, według statystyk z 2021 r. To czyniłoby ją piątą co do wielkości linią lotniczą.

„Spirit wierzy, że fuzja z Frontier umożliwi ultra-tanim przewoźnikom osiągnięcie skali, poprawę niezawodności operacyjnej, zwiększenie znaczenia dla konsumentów, lepsze dostarczanie ultra niskich cen większej liczbie konsumentów i skuteczniejsze konkurowanie” Spirit powiedział w liście do JetBlue w poniedziałek.

Jet Blue (JBLU) Nie odpowiedziała od razu na prośbę o skomentowanie odrzucenia jej oferty przez Spirita i tego, czy planuje teraz podjąć wrogą ofertę zakupu Spirita.

Akcje Spirit spadły o 9% w poniedziałek późnym rankiem po ogłoszeniu, podczas gdy akcje Frontiera spadły o około 2%. Cena akcji JetBlue wzrosła o 2%.