Ponieważ rosyjska inwazja trwa, wiele firm zapowiada, że przestanie robić interesy z Rosją.
W poniedziałek włoska grupa modowa Prada i japoński producent samochodów Nissan zostały ostatnimi firmami, które zniknęły.
Prada zawiesił operacje w Rosji, powołując się na rosyjską inwazję na Ukrainę. Grupa Prada jest również właścicielem Miu Miu, salonu samochodowego, kościołów i marszów.
Rzeczniczka Prady, Marta Monaco, powiedziała CNN: „Grupa Prada zawiesiła działalność detaliczną w Rosji. Naszą główną troską są wszyscy koledzy i ich rodziny dotknięci tragedią na Ukrainie i nadal będziemy ich wspierać”. Raport jest zgodny z zobowiązaniem Prady i innych włoskich domów mody do udzielenia pomocy Ukrainie. Wspierany przez firmy takie jak Armani, Potoka Venetta i Dolce & Gabbana.
W odpowiedzi na darowiznę przedstawiciel UNHCR we Włoszech, Sierra Cardoleti, powiedział: „Szacujemy, że 12 milionów ludzi na Ukrainie będzie potrzebować pomocy i ochrony, podczas gdy ponad 4 miliony ukraińskich uchodźców będzie potrzebować ochrony i opieki w sąsiednich krajach”. Powołując się na potrzebę natychmiastowej pomocy, Caedoletti powiedział w komunikacie prasowym: „Ponieważ potrzebne są duże zasoby, mamy nadzieję, że branża modowa i inne firmy z branży wniosą swój wkład w nadchodzących godzinach”.
Nissan ogłosił dziś, że zawiesi eksport pojazdów do Rosji. W wydanym przez firmę komunikacie prasowym japoński producent dodał, że „spodziewa się, że produkcja w naszym zakładzie w Petersburgu wkrótce się zakończy”.
Raport podkreślił zaangażowanie i wsparcie Nissana w pomoc w kryzysie humanitarnym na Ukrainie poprzez zebranie 2,5 miliona euro (około 2,7 miliona dolarów). „Darowizna w wysokości 11 mln zostanie przekazana Czerwonemu Krzyżowi i innym organizacjom non-profit na wsparcie bieżących działań ratunkowych mających na celu zapewnienie pomocy ratującej życie i niezbędnych przedmiotów rodzinom i dzieciom. W miarę możliwości firma jest gotowa przekazać pojazdy ”.
Dyrektor generalny firmy, Makoto Uchida, powiedział: „Wszyscy jesteśmy poruszeni cierpieniem wielu ludzi i rodzin, w tym członków naszej rodziny Nissana. Stworzyliśmy Nissan Cares Fund, aby wspierać naszych pracowników i wspierać międzynarodowe wysiłki na rzecz całodobowej pracy w odpowiedzi na tę niezmierzoną ludzką tragedię.
Inne firmy samochodowe, które przestały handlować z Rosją to: General Motors, Toyota i Volkswagen.
W niedzielę American Express został najnowszą firmą obsługującą karty kredytowe, która ogłosiła zakończenie swojej działalności w Rosji w związku z nasilającą się inwazją na Ukrainę.
Firma poinformowała w oświadczeniu, że wydawane na całym świecie karty American Express nie będą już działać w Rosji, a karty wydane w Rosji nie będą już działać poza granicami kraju.
American Express poinformował również, że zamknie swoją działalność biznesową na Białorusi.
Jest to uzupełnienie poprzednich kroków, które podjęliśmy, w tym zawieszenia naszych stosunków z bankami w Rosji, które zostały dotknięte sankcjami rządu amerykańskiego i międzynarodowego, powiedział American Express w oświadczeniu w niedzielę.
Dzień wcześniej MasterCard ogłosił, że zawiesi usługi sieciowe w Rosji, a Visa zawiesi tam wszelkie operacje.
Firmy zajmujące się mediami społecznościowymi również ograniczają dostęp w Rosji. W niedawnym posunięciu Dictok powiedział w niedzielę, że zawiesza pewne aspekty Rosji w świetle nowego prawa, które karze za dezinformację.
„W świetle nowego rosyjskiego prawa dotyczącego fałszywych wiadomości, gdy analizujemy konsekwencje tego prawa dla bezpieczeństwa, nie mamy innego wyboru, jak tylko zatrzymać transmisję na żywo i nowe treści w naszej usłudze wideo” – napisała firma na Twitterze. „Usługa przesyłania wiadomości na naszym procesorze nie zostanie naruszona”.
Firma dodała w poście na blogu: „Nadal oceniamy sytuację w Rosji i ustalamy, kiedy możemy w pełni uruchomić nasze usługi z bezpieczeństwem jako naszym najwyższym priorytetem”.
Facebook, spółka matka Meta, zapowiedziała, że zablokuje dostęp do rosyjskich agencji prasowych RT i Sputnik w całej Unii Europejskiej.
„Posunięcie to nastąpiło po prośbach kilku rządów i Unii Europejskiej o podjęcie dalszych działań przeciwko rosyjskim mediom kontrolowanym przez państwo” – napisał w tweecie Nick Clegg, wiceprezes firmy do spraw globalnych.
Meta powiedział również, że rosyjski rząd wykorzystał algorytmy kontroli w mediach, aby zapobiec ich widocznemu wyświetlaniu w kanałach użytkowników.
Twitter w podobny sposób ogłosił plany „ograniczenia selekcji i mnożenia” treści rosyjskich mediów państwowych.
Dużo więcej firm opuszcza Rosję. Czytaj więcej Tutaj.
„Introwertyk. Ewangelista alkoholu. Ekspert od mediów społecznościowych. Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik Twittera”.
More Stories
JP Morgan spodziewa się w tym roku obniżyć stopę bazową o 100 punktów bazowych
Krokodyl i rekin pożarły prehistoryczną krowę morską, odsłaniając skamielinę
W obliczu rosnącego zaufania Demokratów Harris i Walls wyruszają w podróż autokarową po Gruzji